Peugeot nám včera představil novinky a plány v rámci svých elektrických modelů

2
Peugeot nám včera představil novinky a plány v rámci svých elektrických modelů
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • 13. června dojde k oživení legendárního označení GTi
  • Jako první v této verzi dorazí model E-208
  • Krom jiného nabídku Peugeotu obohacuje nová verze modelů 3008 a 5008

Značka Peugeot včera uspořádala v Praze vůbec první domácí E-Lion Day. Akce, která navazuje na mezinárodní formát, představuje strategii francouzského výrobce jako plně elektrické značky, a zároveň nám ukázala klíčové produktové novinky pro letošní rok. Těmi jsou zejména modely E-3008 a E-5008 ve verzi Dual Motor, pětimístná verze SUV E-5008 a rozšířené funkce pro menší modely E-208 a E-2008. „Máme za sebou rekordní rok z hlediska nových produktů, uvedli jsme dva nové modely a šest faceliftů. Rozšířili jsme nabídku bezemisní mobility tak, že každý z našich osobních i užitkových modelů mohou zákazníci v Česku pořídit i v elektrické verzi. Produktová řada, kterou teď disponujeme, je tak kompletně obnovena a technologicky nejsilnější v historii,“ řekl na včerejší akci Marco Venturini, ředitel značky Peugeot pro ČR.

Dále dodal: „Přesto máme i v letošním roce řadu dalších atraktivních novinek, které chceme zákazníkům představit. Tento permanentní přísun modelů a nejmodernějších technologií dokazuje, že Peugeot je značkou v neustálém pohybu a s jasnou strategií a odpovědností k životnímu prostředí.“ Největší novinkou je pak oznámení příchodu ostré verze modelu E-208. Ten dorazí s legendárním emblémem GTi, což s sebou přináší oživení této sportovní řady. Zda to znamená konec označení PSE, to jsme nedozvěděli, ale vše prý záleží na poptávce ze strany zákazníků. Pokud se Peugeot E-208 GTi osvědčí a bude o něj velký zájem, časem dorazí další modely se stejným označením. Že by se snad začalo blýskat na lepší časy? Navíc, ve druhém pololetí letošního roku se do prodeje dostane nejsilnější provedení modelů 3008 a 5008.

To je opět čistě elektrické, nabídne pohon obou náprav a hlavně pak výkon 325 koní. Oba vozy kombinují dvojici elektromotorů – 213 koní na přední nápravě a 112 koní na zadní. Výsledkem je dynamika, která uspokojí i náročné řidiče, protože zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne model E-3008 Dual Motor za rovných šest vteřin. O něco větší a těžší sourozenec E-5008 pak bude o 0,5 sekundy pozadu. Řidiči obou vozidel dostanou možnost využívat celkem čtyři jízdní režimy: Normal pro běžné cestování s prioritou efektivity, 4WD pro náročné podmínky s rozdělením výkonu mezi nápravy 50:50, Sport pro maximální dynamiku a Eco s omezeným výkonem pro šetrnější jízdu. Nová varianta obou modelů bude nabízena v nejluxusnější výbavě, jakou lze v rámci řady 3008 a 5008 pořídit. Základem je stupeň GT, který dále přidává například 20palcová kola z lehké slitiny, kombinované čalounění s Alcantarou s předními sedadly Executive (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, s masáží) či panoramatické střešní okno.

Peugeot E-3008 Dual Motor je již nyní oceněn částkou 1 540 000 Kč a větší model E-5008 pak v té samé verzi vyjde na 1 625 000 Kč. A aby toho nebylo málo, větší E-5008 dostává nově i pětimístnou verzi. Po té zákazníci toužili již od chvíle, co se tento vůz představil veřejnosti ve své nové generaci. V základním pětimístném uspořádání kufr nabídne objem 994 litrů, což je o 78 litrů více než u sedmimístné verze. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší na 2 310 litrů. V rámci modelové péče se pak Peugeot E-208 chlubí o něco lepší standardní výbavou. V té se nachází funkce Smart Battery Management, která zajišťuje omezené nabíjení na 80 % (při střídavém nabíjení – AC), čímž prodlužuje životnost baterie. Další inovací je oboustranná palubní nabíječka umožňující čerpání energie z baterie vozu (V2L). Tato funkce byla nově do vozu předinstalována a slouží k napájení externích zařízení, jako jsou elektrokola či světla, a to přímo z vysokonapěťové baterie vozu.

Systém může dodávat výkon až 3,5 kW a 16 A. Adaptér umožňující napájení externích zařízení bude dostupný jako příslušenství u prodejců Peugeot. Obě tyto nové funkce jsou k dispozici i pro elektrickou verzi Peugeotu E-2008.

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Kvituji V2L. To bych aspoň jako adaptér za příplatek u každého EV. A taky by mohli přijít s nějakou slušnou eDodavkou. A škoda že malé modely stále nemohou mít tažné. Technika je již konečně použitelná, teda až na ten single motor vepředu.
Jirka Jarmar
Jirka Jarmar
Bylo na akci zmíněno, kdy se začne opravdu vyrábět a reálně dodávat long range verze modelů 3008 a 5008? To je moc pěkné, že se stále na papíře rozšiřuje paleta verzí, ale skutek utek. Objednávky na long range verze jsou otevřené od října 2024 a auta nikde..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze