Peugeot E-308 SW GT (2025)
test

Peugeot E-308 SW GT (2025)

Bezemisní elegán s velkou kapsou
1

Elektrickou variantu modelu 308 jsme již otestovali loni, ale tehdy se jednalo o kratší karoserii hatchback. Nyní přišel čas na test praktičtější varianty SW, která do testu dorazila s vrcholnou výbavou GT a stejnou technikou.

Už na první pohled je vidět, že testovaný model 308 SW je elegánem, který se správnou barvou karoserie a litými 18" koly rozhodně nezapadne v davu. Testovaný exemplář přijel ve sněhově bílém metalickém laku a ve vrcholné výbavě GT, která byla vyšperkována o několik dalších příplatků. Možná právě proto příjemně zarazí cena testovaného vozu, která v rámci aktuálně nabízené akce činí pouze 983 000 Kč vč. DPH. Peugeot E-308 SW GT přitom nabízel polokožená masážní a elektricky vyhřívaná přední sedadla, hlavní světlomety Matrix LED, zatmavená boční okna od B-sloupku nebo parkovací asistent s 360stupňovým kamerovým pokrytím.

Technické parametry Peugeot e-308 SW 54 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 636 × 1 852 × 1 442 mm, 1 791 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie50,8 kWh (54 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 410 km
Cena od820 000 Kč

Ačkoliv zvenčí se mi aktuální vydání Peugeotu 308 náramně líbí, v kabině bych pár negativ našel. Je sice pravda, že si Peugeot pořádně pohrál s ovládacími prvky a interiér od základu překopal, ale třeba roky používaný koncept palubní desky zvaný i-Cockpit ve mě pokaždé vyvolá negativní emoce. Během celého testovacího týdne jsem viděl sotva polovinu palubní desky před sebou. A pokud bych to chtěl změnit, sportovně tvarovaný kožený volant bych musel mít „v kolenou“. Alespoň, že místa je v kabině dostatek, dokonce i na nezvykle vypadající ovladač automatické převodovky v podobě malé páčky se dá po čase zvyknout. Jedničku dávám skvěle tvarovaným předním sedačkám, které nabízely vynikající boční vedení, elektrický výhřev a taktéž masážní funkci s osmi programy.

Naopak odvětrávání zde již možné není, hlavně kvůli absenci perforované kůže. Ta byla dříve v nabídce za příplatek, avšak dnes již lze pořídit sedadla potažena pouze látkou či alcantarou. Stejně tak nechápu, proč je v nabídce poloautomatické nastavení sedadla řidiče. Posuv dopředu/dozadu byl v testovaném voze manuální, zatímco sklon opěradla a výšku sedáku bylo možné nastavit elektricky. Něco takového bych osobně nechtěl a rovnou bych volil plně elektrické nastavení, ke kterému se váže i možnost využít polohovou paměť pro dvě osoby. Peugeot bude muset také zapracovat na nastavování teploty klimatizace. Stačí totiž, aby někdo v kabině chtěl změnit teplotu nebo rychlost ofuku, a rázem je problém. Tento úkon vyžaduje aktivaci speciálního tlačítka pod středovým displejem a následně je potřeba pečlivě hledat, kde se na dotykové obrazovce nachází jednotlivé ikony směru ofuku a jeho rychlosti.

I přes lehce delší rozvor v porovnání s kratší verzí modelu 308 je v kabině dostatek místa hlavně vpředu. Druhá řada sedadel i přes drobný nárůst prostoru pro nohy stále bezpečně pojme hlavně menší cestující. Nad hlavou byl místa dostatek, za což může karoserie kombi. S tou se váže o něco větší zavazadlový prostor, jenž u elektrické verze činí v základu 548 litrů. To není nějak moc, avšak kufr má alespoň pravidelný tvar, nízkou nakládací hranu a pár háčků na tašky. Dvojité dno pak nepomůže v případě, že tam chcete schovat nabíjecí kabely. Rozdělení přepážek je lehce nešťastné a vlastně se do nich vešly jen menší drobnosti. Posledním omezením je nejvyšší možné zatížení, kdy u elektrické verze je nutné počítat s hodnotou 384 kg. To není moc a spalovací verze toho samého modelu nabízí o dalších cca 120 kg více.

Pohonné ústrojí se pak v porovnání s hatchbackem nezměnilo a je typicky „stellantovské“. To znamená, že je zde přítomen jeden elektromotor s výkonem 115 kW a točivým momentem 270 Nm. Řidič má možnost spustit jednostupňovou rekuperaci, kterou lze aktivovat skrze tlačítko „B“ na voliči převodovky. Zrychlení z 0 na 100 km/h se v případě verze SW odehraje v čase 9,9 s a maximálně se elektrická varianta rozjede na 170 km/h. To bohatě stačí, ale připravte se na to, že v takové rychlosti ubývá elektrická energie takovým tempem, že více jak 150 km na plně nabitou baterii rozhodně neujedete. Baterie totiž nabízí hrubou kapacitu 54 kWh a zimní počasí jí umí dát pěkně zabrat. V teplotách okolo nuly se mi dařilo na okresních silnicích a ve městě jezdit do 19 kWh na 100 km.

Jakmile ale přišla dálnice, stačilo jet ustálenou rychlostí 135 km/h a hned byl znát vyšší apetit elektrického kombi. Spotřeba se začala dostávat přes 22 kWh na 100 km, takže v takovém případě neujedete ani 300 km. Řešením by mohla být o něco větší kapacita baterie, kdy by ji stačilo navýšit na cca 60 kWh a třístovka na počítadle ujetých kilometrů by byla hned reálná. I když je v názvu modelu zkratka GT, rozhodně se nejedná o vyloženě sportovní náčiní. Pasivní podvozek uměl žehlit jen některé typy nerovností a na 18" discích byla jízda někde mezi slovy komfortní a sportovní. Za volantem modelu E-308 SW GT jsem si užil celkem dost řidičské zábavy a škoda, že nelze plně deaktivovat stabilizační systém. Záď vozu totiž často chtěla jít do lehkého smyku a každý jeho náznak hned krotila přísně nastavená elektronika.

V rámci každodenních jízd chválím možnost snadného vypnutí povinných asistentů, mezi něž se řadí hlídání jízdy v pruzích nebo varování o překročení povolené rychlosti. Stačí stisknout fyzické tlačítko s piktogramem autíčka pod středovou obrazovkou a najednou jste v menu, kde tyto systémy bleskurychle vypnete. Elektrický Peugeot 308 SW GT přináší několik kompromisů, ale přitom je na něm znát, že by stačilo vychytat několik much a jednalo by se o skvělé rodinné kombi, jež má nyní i poměrně lákavou cenu.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-e-308-sw
Klady
  • dravý design
  • luxusní výbava GT
  • spotřeba ve městě
  • tvar a rozměry předních sedadel
Zápory
  • pomalé DC nabíjení
  • v zimě lze reálně na nabití ujet maximálně 250 km
  • poloautomatické nastavování předních sedadel