Ostře naladěná Kia EV6 GT přichází zpět do ČR. Přináší hromadu změn

1
Ostře naladěná Kia EV6 GT přichází zpět do ČR. Přináší hromadu změn
Fotografie: Kia
  • Výkon poskočil na 650 koní
  • K dispozici je nová funkce Launch Control
  • Baterie má vyšší kapacitu a zapracovalo se na odhlučnění kabiny

Kia EV6 prošla nedávno faceliftem a všichni netrpělivě čekali, co vše nabídne vrcholné provedení GT. Nyní se konečně výrobce pochlubil změnami a parametry, které prozrazuje skrze tiskovou zprávu. Nyní tak víme, že novinka přináší vyšší výkon, delší dojezd až 450 km (dříve 424 km), lepší jízdní schopnosti s větším trakčním akumulátorem o kapacitě 84 kWh (dříve 77,4 kWh) a systémem Launch Control. Modernizovaný model GT je možné v České republice objednat již nyní, a to za částku 1 704 980 korun s dodáním do pěti měsíců.

Systém pohonu všech kol disponuje výkonem až 650 koní (dříve 585 koní) při aktivaci nově přidané funkce Launch Control. Ta zajišťuje optimální trakci každého kola při akceleraci z klidu a umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pokud je ale místo Launch Control zvolen režim GT, maximální výkon činí 609 koní. Vylepšená, sportovně zaměřená verze s nejvyšší maximální rychlostí 260 km/h, se tak stává nejvýkonnějším sériovým modelem v historii značky Kia. Díky většímu trakčnímu akumulátoru vůz disponuje dojezdem až 450 km, resp. až 550 km při jízdě v městském provozu.

Ve výbavě se nachází nová funkce Virtual Gear Shift (VGS), která působivě simuluje řazení převodových stupňů, a to jak akusticky pomocí audiosystému, tak hmatatelně prostřednictvím úpravy točivého momentu. VGS je podporováno pouze v jízdních režimech Normal, Sport, My Drive nebo GT. Díky upravené charakteristice tlumení, modifikovaným tlumičům a vylepšenému vyladění řízení poskytuje ECS vynikající jízdní komfort, ovladatelnost a stabilitu prostřednictvím optimálního řízení odpružení. K vyššímu tichu na palubě přispívají přidané akustické podlahové rohože, speciální typ pneumatik a upravené podběhy kol. Při vývoji se též uplatnily algoritmy AI k účinnějšímu potlačování nežádoucích zvukových frekvencí elektromotorů.

Pomocí tlačítka na volantu lze opět vybírat z různých jízdních režimů. Řidič tak může přepínat mezi režimy Eco, Normal, Sport, My Drive a Snow, kdy vozidlo optimalizuje tuhost tlumičů a odezvu systémů řízení a brzd. Režim Snow podporuje bezpečnou jízdu na zasněžených cestách díky rozdělování hnací síly mezi všechna čtyři kola pro optimální záběrové schopnosti. Neónovým tlačítkem na volantu se aktivuje nejostřejší režim GT. Díky technologii 800 V lze prostřednictvím DC dobít trakční akumulátor o kapacitě 84 kWh z 10 na 80 % již za 18 minut. EV6 GT může využívat značkovou síť Kia Charge, zpřístupňující více než 800 000 dobíjecích míst ve 28 evropských zemích včetně České republiky. EV6 GT se chlubí stejně bohatou nabídkou systémů na podporu řízení jako oceňované vlajkové SUV Kia EV9.

EV6 ve verzi GT přináší několik exkluzivních designových prvků, kterými jsou charakteristické svítivě zelené akcenty na novém volantu nebo velurových sportovních sedadlech (elektricky seřiditelných, vyhřívaných a ventilovaných) a brzdových třmenech. Designové úpravy se týkají i textury na přístrojové desce, provedení zadního nárazníku a zadního difuzoru. Jiná je též příď vozidla, kde zaujmou nová světla denního svícení s grafikou hvězdné mapy Kia s vylepšenou technologií Adaptive DUAL-LED pro hlavní světlomety a přepracovaný přední nárazník a maska chladiče. Dále je použita speciální grafika GT na dvojitém 12,3" displeji plus schéma dekoračního osvětlení k navození jedinečného prostředí.

Kia EV6 GT je v ČR nabízena v jedné výbavě GT za cenu 1 704 980 korun. V rámci výbavy na přání mohou zákazníci vybírat z možností jako je metalický/perleťový lak za 20 000 korun, matný lak v hodnotě 45 000 korun nebo elektrické střešní okno, LED bodové osvětlení interiéru za 35 000 korun.

Technické parametry Kia EV6 facelift (2024) GT 4x4

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 695 × 1 890 × 1 545 mm, 2 145 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie84 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 260 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,9 kWh / 100 km, dojezd: 450 km
Cena od1 704 980 Kč
Diskuze ke článku
Marian Zdarsky
Ma tahle Kia stejny propracovany podvozek jako Ioniq 5 N? Mam na mysli rozsireny rozchod, elektronicky rizene samosvorne diferencialy atd. Cili je to plnohodnotne dvojce Ioniqu 5 N jen s lepsi aerodynamikou? Cenove by to odpovidalo. Ioniq ma manualni sedacky, coz mi rika, ze jde ve sportovnosti jeste dal nez Kia, nebo se pletu?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze