Na veletrhu e-Salon si českou premiéru odbyla faceliftovaná Kia EV6, která po několika letech na trhu přichází s novým vzhledem, zejména v přední části. Má také inovovanou baterii, která zajišťuje větší dojezd. V tomto článku se tedy podíváme na změny, které modernizovaná Kia EV6 přináší a podívat se můžete i na vložené video.
Větší baterie, dojezd i lepší technologie. Jaká je Kia EV6 po faceliftu?
Technické parametry Kia EV6 facelift (2024) Earth 4x2
Kompletní specifikaceKonstrukce | crossover, 4 680 × 1 880 × 1 550 mm, 1 910 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 168 kW, 228 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 84 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 258 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 528 km |
Cena od | 1 354 980 Kč |
Nejvýraznějším poznávacím znamením faceliftu je nová maska s úplně odlišnými světly. Původní výrazná kapkovitá světla nahradila nová rozdělená světla s moderní tenkou linkou a kapkou směřující dolů. Je to v duchu nového designobého jazyka značky Kia, který jsme poprvé mohli vidět na velkém SUV Kia EV9. Tento nový světelný podpis je ale zcela odlišný od zmíněného modelu EV9. Díky tomu je faceliftovaná EV6 snadno rozpoznatelná i za tmy. Kapota si zachovává svůj přikrčený vzhled, typický pro EV6 a beze změn zůstal i boční profil. Zadní část vozu si uchovává svůj ikonický světelný prvek, který obepíná celou záď, což je další výrazný prvek, díky kterému EV6 snadno poznáte. I když základní tvar zadních světel zůstal, změnila se grafika onoho zahnutého světelného pruhu, který kopíruje odtokovou hranu na zádi. Zadní nárazník prošel jen drobnými změnami a celkově tedy zůstává Kia EV6 velmi podobná svému předchůdci, s minimálními změnami. Největší změna je tedy na přídi vozu.
Modernizovaná Kia EV6 přebírá technologie z EV9
Interiér se designově změnil jen nepatrně, přináší nový volant inspirovaný modelem EV9 s hranatějším středem. Středový panel, výrazný otočný ovladač a dotyková tlačítka pro hlavní funkce infotainmentu zůstaly zachovány. Nová verze infotainmentu přidává funkce jako příprava na vehicle to grid (V2G) a další novinky. Nově je možné se do interiéru dostat pomocí digitálního klíče na mobilním telefonu. Všechny digitální technologie uvedené v modelu EV9 se nyní s tímto faceliftem objevují i v EV6.
Hlavním technickým vylepšením modernizované Kie EV6 je nová baterie o kapacitě 84 kWh, která zvyšuje dojezd až na 582 km dle WLTP. Zlepšilo se i již tak výkonné nabíjení díky 800V architektuře, které nyní dosahuje maximálního výkonu až 258 kW u modelu Kia EV6 GT. Nabíjení z 10 na 80 % zvládne EV6 za pouhých 18 minut, což je v této cenové kategorii nevídané. Kia i nadále exceluje v rychlosti a efektivitě nabíjení.
EV6 bude dostupná i s menší baterií 63 kWh a ve třech verzích – s pohonem zadních kol ve dvou výkonových variantách a s pohonem všech kol. Základní model s menší baterií a zadním pohonem začíná na ceně 1,16 milionu Kč včetně DPH. Pro nejdelší dojezd je potřeba připlatit přibližně 200 tisíc Kč, což znamená cenu 1,35 milionu korun. Verze s pohonem všech kol je dostupná za 1,5 milionu Kč v nejvyšší výbavové linii GT Line.
Ceny Kia nastavila sebevědomě ve srovnání s konkurencí a nejsou zrovna nízké. Na druhou stranu, 800V architektura a technologie, které Kia nabízí již v základní výbavě, jsou velmi konkurenční. Pokud hledáte vůz v této cenové kategorii s dlouhým dojezdem a rychlým nabíjením pro dlouhé cesty, je faceliftovaná EV6 jasným favoritem. Dejte nám vědět, co si o nové EV6 myslíte. Líbí se vám více původní design, nebo nový s tímto světelným podpisem? Těšíme se na vaše názory a komentáře.