Co přináší modernizovaná Kia EV6? Přinášíme vám první pohled.

e-Salon 2024
4
Co přináší modernizovaná Kia EV6? Přinášíme vám první pohled.
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Modernizovaná Kia EV6 se ukázala na e-Salonu
  • Nejvíce se změnila přední část, ale změny nalezneme i jinde
  • Zvětšila se i baterie, takže dojezd je nyní delší

Na veletrhu e-Salon si českou premiéru odbyla faceliftovaná Kia EV6, která po několika letech na trhu přichází s novým vzhledem, zejména v přední části. Má také inovovanou baterii, která zajišťuje větší dojezd. V tomto článku se tedy podíváme na změny, které modernizovaná Kia EV6 přináší a podívat se můžete i na vložené video.

Větší baterie, dojezd i lepší technologie. Jaká je Kia EV6 po faceliftu?

Technické parametry Kia EV6 facelift (2024) Long Range 4x2

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 680 × 1 880 × 1 550 mm, 1 910 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon168 kW, 228 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie84 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 258 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 528 km
Cena od1 357 519 Kč

Nejvýraznějším poznávacím znamením faceliftu je nová maska s úplně odlišnými světly. Původní výrazná kapkovitá světla nahradila nová rozdělená světla s moderní tenkou linkou a kapkou směřující dolů. Je to v duchu nového designobého jazyka značky Kia, který jsme poprvé mohli vidět na velkém SUV Kia EV9. Tento nový světelný podpis je ale zcela odlišný od zmíněného modelu EV9. Díky tomu je faceliftovaná EV6 snadno rozpoznatelná i za tmy. Kapota si zachovává svůj přikrčený vzhled, typický pro EV6 a beze změn zůstal i boční profil. Zadní část vozu si uchovává svůj ikonický světelný prvek, který obepíná celou záď, což je další výrazný prvek, díky kterému EV6 snadno poznáte. I když základní tvar zadních světel zůstal, změnila se grafika onoho zahnutého světelného pruhu, který kopíruje odtokovou hranu na zádi. Zadní nárazník prošel jen drobnými změnami a celkově tedy zůstává Kia EV6 velmi podobná svému předchůdci, s minimálními změnami. Největší změna je tedy na přídi vozu.

Modernizovaná Kia EV6 přebírá technologie z EV9

Interiér se designově změnil jen nepatrně, přináší nový volant inspirovaný modelem EV9 s hranatějším středem. Středový panel, výrazný otočný ovladač a dotyková tlačítka pro hlavní funkce infotainmentu zůstaly zachovány. Nová verze infotainmentu přidává funkce jako příprava na vehicle to grid (V2G) a další novinky. Nově je možné se do interiéru dostat pomocí digitálního klíče na mobilním telefonu. Všechny digitální technologie uvedené v modelu EV9 se nyní s tímto faceliftem objevují i v EV6.

Hlavním technickým vylepšením modernizované Kie EV6 je nová baterie o kapacitě 84 kWh, která zvyšuje dojezd až na 582 km dle WLTP. Zlepšilo se i již tak výkonné nabíjení díky 800V architektuře, které nyní dosahuje maximálního výkonu až 258 kW u modelu Kia EV6 GT. Nabíjení z 10 na 80 % zvládne EV6 za pouhých 18 minut, což je v této cenové kategorii nevídané. Kia i nadále exceluje v rychlosti a efektivitě nabíjení.

EV6 bude dostupná i s menší baterií 63 kWh a ve třech verzích – s pohonem zadních kol ve dvou výkonových variantách a s pohonem všech kol. Základní model s menší baterií a zadním pohonem začíná na ceně 1,16 milionu Kč včetně DPH. Pro nejdelší dojezd je potřeba připlatit přibližně 200 tisíc Kč, což znamená cenu 1,35 milionu korun. Verze s pohonem všech kol je dostupná za 1,5 milionu Kč v nejvyšší výbavové linii GT Line.

Ceny Kia nastavila sebevědomě ve srovnání s konkurencí a nejsou zrovna nízké. Na druhou stranu, 800V architektura a technologie, které Kia nabízí již v základní výbavě, jsou velmi konkurenční. Pokud hledáte vůz v této cenové kategorii s dlouhým dojezdem a rychlým nabíjením pro dlouhé cesty, je faceliftovaná EV6 jasným favoritem. Dejte nám vědět, co si o nové EV6 myslíte. Líbí se vám více původní design, nebo nový s tímto světelným podpisem? Těšíme se na vaše názory a komentáře.

Diskuze ke článku
Kuba Veselý
Kuba Veselý
Super. Jen ten predek se mi na pred FL libil vic. Ale za cenu vetsi baterky to beru :) Co mi chybi je ventilovana bezdratova nabijecka. Klasicka bezdratova tam sice je ale pouzivat se da jen tak 8 mesicu v roce. V lete bez sance.
Pavel Žerníček
Pavel Žerníček
Vždycky se mi ev6 líbila a vždy by byla mým favoritem při výběru.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Jak se mi nelíbil Elroq v přední části, tak tohle pojetí se mi libí moc. Je vidět, že máme každý různý vkus a je dobře, že je toho tolik na výběr. Mimo jiné na ten čumák Elroqu už jsem si nějak zvykl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze