Je lepší nadupaný elektromobil Kia, nebo sportovní benzinové kupé od BMW?

Je lepší nadupaný elektromobil Kia, nebo sportovní benzinové kupé od BMW?
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • BMW M2 je řidičky zábavnější
  • Na podstatně těžší model EV6 GT ale ve sprintu rozhodně nestačí
  • Cenově oba vozy vycházejí podobně

YouTube kanál Edmunds se rozhodl pro zajímavé srovnání elektromobilu a spalovacího vozu. Proti sobě se nejen ve sprintu postavila vrcholná Kia EV6 GT a BMW M2. Tvrdou zkouškou pro oba byl sprint na čtvrt míle, ale i jízda na okruhu a ovladatelnost při jízdě na limitu. A zatímco EV6 GT je poháněna dvoumotorovým systémem s výkonem 585 koní, dvoudvéřové BMW přijelo do testu se zadním pohonem a výkonem 460 koní. To je značný nepoměr, který ale může narušit hmotnost obou soupeřů. Ta je značným mínusem pro korejský vůz. Jak se už mnohokrát ukázalo, ani vysoký výkon nemusí být v tomto případě zárukou výhry.

Oba vozy pocházely z roku 2023 a jako první došlo na sprint. V něm jasně dominovala Kia EV6 GT, která předvedla zrychlení z 0 na 96 km/h v čase 3,4 s. Konkurenční BMW dosáhlo o 0,4 s horšího času a zcela jistě by se časový rozdíl zvyšoval s postupně rostoucí rychlostí. Oba vozy byly přepnuty do nejostřejšího nastavení (GT a M2). Hlavně sprint ale ukázal, že vyšší hmotnost EV6 je značným limitem, a to navzdory rychlejšímu času ve zrychlení. Na konci každého sprintu totiž následovala povinná otočka do zpětného směru a následně opět sprint na začátek. V jednu chvíli se tak začalo ukazovat lepší sportovní náčiní BMW, které díky tomu začalo mít značný náskok. V dalších pokusech sice vedla Kia, ale jak ukázaly následné technické údaje z jízdy, například přetížení v kabině bylo u BMW vyšší.

Řidičsky zábavnější tak bude vždy BMW M2, a to navzdory tomu, že v přímce vám Kia EV6 GT takřka vždy ujede. Je přitom prakticky jedno, kdo sedí za volantem, protože i přes vyšší hmotnost dokáže korejský elektromobil využít každou delší rovinku ve svůj prospěch. Otázkou by byla ostrá jízda na okresce plné zatáček, kde je často potřeba prudce opakovaně brzdit. V tomto ohledu věříme více BMW, protože to je stavěno právě na takovou jízdu. Kia navíc ukázala, že má i ve sportovním režimu GT zvláštním způsobem měkké tlumiče, které se nebojí jít až na doraz. O tom jsme se sami přesvědčili. A kdo je lepší? Z pohledu řidičské zábavy je to BMW, z pohledu drtivé dynamiky a „úprku z místa“ je to bez debat Kia. Oba vozy přitom stojí na americkém trhu podobně.

Technické parametry Kia EV6 GT

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 2 200 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon430 kW, 585 koní, točivý moment: 740 Nm
Baterie77,4 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 240 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,6 kWh / 100 km, dojezd: 424 km
Cena od1 780 980 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze