Zběsile rychlá Kia EV6 GT se postavila Tesle Model 3 Performance. Dopadlo to nečekaně

5
Zběsile rychlá Kia EV6 GT se postavila Tesle Model 3 Performance. Dopadlo to nečekaně
Fotografie: Kia
  • Mnohem těžší Kia zvládla s rychlou Teslou držet tempo
  • V pružném zrychlení dominovala Kia
  • Tesle se dařilo výhradně ve sprintu

Nedávno dorazil na český trh zběsile rychlý model EV6 GT, který má na svědomí korejská Kia. A jelikož tento elektromobil disponuje pohonem všech kol a výkonem 585 koní, napadlo kolegy z YouTube kanálu The Fast Lane Car postavit žhavou novinku proti Tesle Model 3 Performance. Oba elektromobily zvládají sprint z 0 na 100 km/h hluboko pod čtyři vteřiny a i jejich maximální nejvyšší rychlost přesahující hranici 250 km/h je vlastnost, kterou jim většina sportovně laděných elektromobilů může jen tiše závidět. Jak to ale dopadne, když se tato dvojice potká na závodní dráze a rozdá si to ve sprintu, pružném zrychlení a nakonec i v souboji „na brzdách“?

Co se týče sprintu, v tom jasně dominovala Tesla. Může za to hlavně hmotnost, která je přibližně o 300 kg menší než v případě EV6 GT. Tím ale výhody Tesly končí, protože Kia má vyšší výkon a zřejmě i propracovanější pohon všech kol. Následující závod v pružném zrychlení totiž znamenal připsání bodu na konto korejského elektromobilu, byť se jednalo o velmi těsný výsledek. To ale neplatilo o posledním závodě, který měl prověřit kvalitu a sílu brzd. V tomto klání vyhrála Kia, která zastavila o mnoho metrů dříve než Tesla. Kia EV6 GT je tak zřejmě mnohem lepší sportovní náčiní na okresní silnice, kde její technika vydrží o dost více.

Technické parametry Tesla Model 3 Performance

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 849 × 1 443 mm, 1 919 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon393 kW, 534 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 317 990 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Proč to nesrovnaj MY Perforance...? Asi by nebylo moc co...🤔
Zbyněk Běhal
Zbyněk Běhal
Počítám špatně?
Pokud výrobce uvádí průměrnou kombinovanou spotřebu 20,6 kWh/100km, tak k ujetí zmiňovaných 424 km bude třeba 87,34 kWh energie, ale EV6 má pouze 77,4 kWh využitelné energie.... Mám někde chybu?
Petr Faitl
Petr Faitl
Pět stop rozdílu v brzdění není "mnoho metrů"!
John Cider
John Cider
Naposledy upraveno: 5. 4. 2023 08:50
Zajímavý závěr tohoto PR článku. "Kia EV6 GT je tak zřejmě mnohem lepší sportovní náčiní na okresní silnice, kde její technika vydrží o dost více." 😆
Další příklad novinářské prostituce "Kia má vyšší výkon a zřejmě i propracovanější pohon všech kol." Ale i úvodní fotografie jasně ukazuje, komu bylo poslouženo. Realita "nezávislým médií".

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze