Peugeot 408 byl v prvních dvou generacích sedanem nižší střední třídy pro čínský trh. Třetí vydání se změnilo na dynamicky střižený fastback, který byl nově určen i pro Evropu. Není divu, dostal totiž techniku i design Peugeotu 308, který neskrývá své subprémiové ambice. Model 408 by navíc měl uspokojit ty, jimž se prostor v zadní polovině Peugeotu 308 oprávněně zdá poněkud stísněný. Vnější tvary se až na několik nezbytných retuší zcela hlásí k modelu 308, použitá technika rovněž. Byla však hodně prořezána; definitivně vypadly ze hry ručně řazené převodovky i diesel, který menší třistaosmička dosud nabízí. V seznamu výbavových linií navíc chybí základní položka Active Pack, aspoň tedy na českém trhu.
Kdo nechce plug-in hybrid, má už tedy jedinou možnost; přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s osmistupňovým automatem, startovní cenou 830 000 Kč v linii Allure a poznámkou v ceníku „k dispozici později“. Proti Peugeotu 308 jde o nárůst o 85 000 Kč, který ve vyšších liniích dále roste. První cena plug-in hybridu, rovněž s výbavou Allure, byla pro Česko stanovena na 1 070 000 Kč, což znamená vůči modelu 308 rozdíl už jen 55 000 Kč. I ten ale s vyššími liniemi stoupá. I když je Peugeot 408 vůči třistaosmičce téměř o metrák těžší, dynamické vlastnosti i spotřeba se díky lepší aerodynamice zhoršily jen nepatrně. Normovaná spotřeba verze PHEV si pohoršila z rovného litru na 1,1 l/100 km, zrychlení 0–100 km/h se protáhlo o půl sekundy na 8,1 s u verze Hybrid 180, v případě Hybridu 225 je hodnota 7,8 s jen o tři desetiny horší proti Peugeotu 308. Nejvyšší rychlost obou verzí 225 a 235 km/h se nezměnila.
Ve výbavě nechybějí stejné špičkové prvky jako u modelu 308, najdeme tam tedy maticové LED světlomety, masážní sedadla či high-endový audiosystém Focal, který nabízí vskutku plný zvuk za cenu zmenšení zavazadelníku o akceptovatelných 17 litrů. Rovněž pro model Peugeot 408 platí plná pětiletá záruka, ovšem standardně omezená nájezdem 60 000 km. Za příslušný poplatek lze ovšem garanci prodloužit v různých kombinacích až do 8 let/200 000 km s tím, že se pro prodloužení lze rozhodnout do 18 měsíců od zakoupení auta a ujetí 40 000 km.
Technické parametry Peugeot 408 Hybrid 180
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 687 × 1 848 × 1 732 mm, 1 696 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 133 (110 + 81) kW, 181 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 070 000 Kč |