Peugeot 408 dostal české ceny. Konec dieselů a manuálních převodovek

Peugeot 408 dostal české ceny. Konec dieselů a manuálních převodovek
Fotografie: Peugeot
  • Již třetí generace Peugeotu 408 se kromě čínského dostává i na evropský trh
  • Jde o karosářskou verzi stávajícího modelu 308, s nímž se shoduje technika i výbava
  • Nabídka pohonů i výbavových linií se však výrazně omezila

Peugeot 408 byl v prvních dvou generacích sedanem nižší střední třídy pro čínský trh. Třetí vydání se změnilo na dynamicky střižený fastback, který byl nově určen i pro Evropu. Není divu, dostal totiž techniku i design Peugeotu 308, který neskrývá své subprémiové ambice. Model 408 by navíc měl uspokojit ty, jimž se prostor v zadní polovině Peugeotu 308 oprávněně zdá poněkud stísněný. Vnější tvary se až na několik nezbytných retuší zcela hlásí k modelu 308, použitá technika rovněž. Byla však hodně prořezána; definitivně vypadly ze hry ručně řazené převodovky i diesel, který menší třistaosmička dosud nabízí. V seznamu výbavových linií navíc chybí základní položka Active Pack, aspoň tedy na českém trhu.

Kdo nechce plug-in hybrid, má už tedy jedinou možnost; přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s osmistupňovým automatem, startovní cenou 830 000 Kč v linii Allure a poznámkou v ceníku „k dispozici později“. Proti Peugeotu 308 jde o nárůst o 85 000 Kč, který ve vyšších liniích dále roste. První cena plug-in hybridu, rovněž s výbavou Allure, byla pro Česko stanovena na 1 070 000 Kč, což znamená vůči modelu 308 rozdíl už jen 55 000 Kč. I ten ale s vyššími liniemi stoupá. I když je Peugeot 408 vůči třistaosmičce téměř o metrák těžší, dynamické vlastnosti i spotřeba se díky lepší aerodynamice zhoršily jen nepatrně. Normovaná spotřeba verze PHEV si pohoršila z rovného litru na 1,1 l/100 km, zrychlení 0–100 km/h se protáhlo o půl sekundy na 8,1 s u verze Hybrid 180, v případě Hybridu 225 je hodnota 7,8 s jen o tři desetiny horší proti Peugeotu 308. Nejvyšší rychlost obou verzí 225 a 235 km/h se nezměnila.

Ve výbavě nechybějí stejné špičkové prvky jako u modelu 308, najdeme tam tedy maticové LED světlomety, masážní sedadla či high-endový audiosystém Focal, který nabízí vskutku plný zvuk za cenu zmenšení zavazadelníku o akceptovatelných 17 litrů. Rovněž pro model Peugeot 408 platí plná pětiletá záruka, ovšem standardně omezená nájezdem 60 000 km. Za příslušný poplatek lze ovšem garanci prodloužit v různých kombinacích až do 8 let/200 000 km s tím, že se pro prodloužení lze rozhodnout do 18 měsíců od zakoupení auta a ujetí 40 000 km.

Technické parametry Peugeot 408 Hybrid 180

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 687 × 1 848 × 1 732 mm, 1 696 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon133 (110 + 81) kW, 181 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 070 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze