Je to již dva roky, co se světu představil model 408. Nástupce nepříliš populárního modelu 407 přišel s několika motorizacemi, přičemž vrcholem současné nabídky byl plug-in hybrid s výkonem 225 koní a pohonem přední nápravy. Nyní Peugeot oznámil skrze svou tiskovou zprávu, že na letošním ročníku pařížského autosalonu ukáže poslední dílek do modelové skládačky 408. Tím je elektrická verze, jenž ponese označení „E“. Ačkoliv výrobce zatím neprozradil bližší technické specifikace, již nyní víme, že vůz dorazí na platformě EMP2 V3, což znamená, že čekat můžeme pohon přední nápravy, výkon okolo 156 koní a baterii s kapacitou 54 kWh. Ano, přesně takové parametry nabízí menší model Peugeot E-308, jenže třeba se výrobce poučil z kritiky veřejnosti a většího sourozence 308ky vybaví něčím lepším.
Uvedení vozu E-408 současně ukončí dlouhodobý plán Peugeotu, aby každý osobní i užitkový vůz z portfolia nabízel čistě elektrickou variantu. To se francouzskému výrobci nakonec povedlo a již na konci roku tak půjde vybírat z nepřeberného množství modelů a variant, které uspokojí i ty náročnější. Asi není překvapením, že vzhledem k typu pohonu se bude jednat o cenový vrchol modelové řady 408. Očekávat tak můžeme cenu okolo 1,2 milionu, přičemž za vrcholnou výbavu GT se všemi příplatky dá zákazník zcela jistě o dalších 100 tisíc Kč více. A jaký vlastně je klasický Peugeot 408? Tento vůz jsme již měli v testu a až na pár chyb se jedná o hodně schopné rodinné auto.
Technické parametry Peugeot 408 Hybrid 225
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 687 × 1 848 × 1 732 mm, 1 706 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 (132 + 81) kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,1 l / 100 km |
Cena od | 1 215 000 Kč |
A pak to klasicky zabijou tou jejich teď už extrémně zastaralou technikou. Ach jo.