Elektrická verze Peugeotu 408 přichází. Zde jsou o něm první podrobnosti

3
Elektrická verze Peugeotu 408 přichází. Zde jsou o něm první podrobnosti
Fotografie: Peugeot
  • Peugeot E-408 vyplní mezeru v této modelové řadě
  • Očekává se technika z menšího modelu E-308
  • Představení se uskuteční ještě letos

Je to již dva roky, co se světu představil model 408. Nástupce nepříliš populárního modelu 407 přišel s několika motorizacemi, přičemž vrcholem současné nabídky byl plug-in hybrid s výkonem 225 koní a pohonem přední nápravy. Nyní Peugeot oznámil skrze svou tiskovou zprávu, že na letošním ročníku pařížského autosalonu ukáže poslední dílek do modelové skládačky 408. Tím je elektrická verze, jenž ponese označení „E“. Ačkoliv výrobce zatím neprozradil bližší technické specifikace, již nyní víme, že vůz dorazí na platformě EMP2 V3, což znamená, že čekat můžeme pohon přední nápravy, výkon okolo 156 koní a baterii s kapacitou 54 kWh. Ano, přesně takové parametry nabízí menší model Peugeot E-308, jenže třeba se výrobce poučil z kritiky veřejnosti a většího sourozence 308ky vybaví něčím lepším.

Uvedení vozu E-408 současně ukončí dlouhodobý plán Peugeotu, aby každý osobní i užitkový vůz z portfolia nabízel čistě elektrickou variantu. To se francouzskému výrobci nakonec povedlo a již na konci roku tak půjde vybírat z nepřeberného množství modelů a variant, které uspokojí i ty náročnější. Asi není překvapením, že vzhledem k typu pohonu se bude jednat o cenový vrchol modelové řady 408. Očekávat tak můžeme cenu okolo 1,2 milionu, přičemž za vrcholnou výbavu GT se všemi příplatky dá zákazník zcela jistě o dalších 100 tisíc Kč více. A jaký vlastně je klasický Peugeot 408? Tento vůz jsme již měli v testu a až na pár chyb se jedná o hodně schopné rodinné auto.

Technické parametry Peugeot 408 Hybrid 225

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 687 × 1 848 × 1 732 mm, 1 706 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 (132 + 81) kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,1 l / 100 km
Cena od1 215 000 Kč
Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Naposledy upraveno: 30. 9. 11:00
To auto je na živo nádherný, viděl jsem ho poprvé na dovolene a teda ocumoval sem ho dlouho 😁.
A pak to klasicky zabijou tou jejich teď už extrémně zastaralou technikou. Ach jo.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Auto krásné, v téhle modré parkovalo u nás u špitálu. Ale proč tahle technika co se hodí maximálně do e208. Koukám, že koupí zanivniho Enyaqu jsem se neunahlil. Být to ta lepší technika s větší baterkou a jako zadokolka...bylo to to mnohem lepší a lákavější auto.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ano, ano je ve verzi EV zabité tou technickou zaostalostí z pohledu EV. Nedává smysl si kupovat za ty peníze ve verzi EV. Leda by Stellantis poslal plošně ceny auto s 54kWh baterií dolů o 200 tis. Kč, byla to v podstatně ta cena "od", u těch modelů. Nejnižší cena motorizace vozu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze