České zastoupení značky Peugeot se v tomto týdnu rozhodlo pro českou premiéru nového modelu. Tím je vůz s číselným označením 408 a mnozí by jej mohli považovat za dvojče Citroënu C5 X, ale to je chyba. Vedení značky se na tuto otázku skoro až ohradilo tím, že podobnost mezi těmito dvěma vozy je čistě náhodná. Peugeot si jde svou vlastní cestou, jak jsme se mohli přesvědčit na tiskové konferenci, novinka se opravdu povedla. Na živo nový Peugeot 408 vypadá velmi vkusně a zářivý modrý lak karoserie bude z našeho pohledu skvělou volbou pro extroverty. Model 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, kde místo pro kolena činí 18,8 cm. Objemem potěší taktéž zavazadlový prostor, kam se v základním uspořádání vejde 536 litrů nákladu. Po sklopení druhé řady sedadel se prostor zvětší na 1 611 litrů.
Nabídka pohonů pro Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 koní a benzinový motor o výkonu 130 koní. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců bude následovat plně elektrická verze. Výbava bude nadmíru bohatá a do nabídky míří hned šest laků karoserie. Pro efektní vizáž lze zvolit litá kola o velikosti až 20", ve vyšší výbavě GT nechybí světlomety s technikou Matrix LED či prémiový audiosystém Focal. A co vlastně můžeme očekávat v rámci dvou zmíněných plug-in hybridních verzí?
Silnější z nich nese označení Hybrid 225 a půjde o kombinaci benzinového motoru PureTech o výkonu 180 koní (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8. Slabší provedení naopak dostalo označení Hybrid 180, kdy benzinový motor PureTech nabídne výkon 150 koní (110 kW) a elektromotor 81 kW. I zde lze očekávat spojení pohonné soustavy s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8. Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a k dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek – standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková se 7,4 kW.
O jízdní bezpečnost se kromě široké sady jízdních asistentů postará balíček Drive Assist 2.0, který bude k dispozici ke konci tohoto roku. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž se přidává nová funkce dostupná na komunikacích se středním dělicím pásem. Tou je poloautomatická změna jízdního pruhu, kdy vůz řidiči nabídne předjetí vozu jedoucího vpředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu. To vše při v rychlostech 70 až 180 km/hod a pod dohledem řidiče.
Základní výbava Allure, která je spojena s motorem 1.2 PureTech 130, startuje na částce 830 tisíc Kč. Provedení Hybrid 180 pak se stejnou výbavou přijde na minimálně 1 070 000 Kč. Kdo by však toužil po samotném vrcholu, může si za částku 1 215 000 Kč pořídit verzi 225 Hybrid. I tak ale bude nutné dát příplatek za rychlejší nabíječku anebo exkluzivní kožené čalounění sedadel Nappa.
Technické parametry Peugeot 408 Hybrid 180
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 687 × 1 848 × 1 732 mm, 1 696 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 133 (110 + 81) kW, 181 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,1 l / 100 km |
Cena od | 1 070 000 Kč |