😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Originální krok Tesly. Prodá vám stejnou baterii za méně

Originální krok Tesly. Prodá vám stejnou baterii za méně
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla rozšířila nabídku Modelů S a X o levnější verzi Standard Range
  • Hned se vyrojily otazníky stran použitého hardwaru
  • Odpověď přišla záhy a je nanejvýš překvapivá

Již jsme vás informovali, že v konfigurátoru Tesly se objevily u Modelů S a X levnější základní verze Standard Range, které z nabídky u velkých Tesel zmizely již v roce 2019. Jenže americká automobilka jako obvykle celou věc přešla mlčením, které se ale podařilo kolegům z electrek.co kupodivu částečně prolomit.

I my jsme v původním článku nanesli logickou otázku, zda jde o vůz se stejnou baterií jako stávající verze Long Range (toho času bez přívlastku) a Plaid. Jenže k dispozici jsme měli pouze dohady, přičemž většině diskutérů se zdála logičtější možnost, že Tesla vrátila do nabídky baterii s 90 kWh. Jenže chyba lávky, reprezentanti automobilky odpověděli, že se skutečně jedná o softwarově zamčenou verzi 100kWh baterie! Elon Musk si tedy sáhl do vlastní marže, protože jde s největší pravděpodobností o hardwarově stejné auto, čemuž napovídá i stejná pohotovostní hmotnost. Jen ohledně použitých elektromotorů zatím panují nejasnosti, ale půjde zřejmě o stejný příběh.

Tesla tedy americkým zákazníkům (o dostupnosti v Evropě zatím nic nevíme, na evropských stránkách verze v době psaní textu nebyla) nabízí stejný kus železa o 10 tisíc dolarů, tedy 220 tisíc korun levněji. Dávalo by pochopitelně smysl, kdyby Tesla umožnila dodatečné odemčení plného potenciálu za patřičný poplatek (samozřejmě vyšší než rozdíl v kupní ceně). Nástroje na to má a v minulosti to dokonce už udělala, když v oblastech postižených přírodními katastrofami dočasně dálkově odemkla plnou kapacitu, aby lidé mohli snáze uniknout do bezpečí. Ani softwarově zablokované baterie nejsou u značky novinkou. Jenže to bylo v době, kdy lithium stálo šestinu proti dnešnímu stavu.

Američtí klienti tedy budou postaveni před dilema, zda jim stojí za ušetřenou částku ubraných 137 km dojezdu. Ohlasy v diskuzích jsou zatím víceméně kladné, navíc zazněl logický poznatek, že novou verzi bude možné nabíjet na 100 % bez obav o životnost baterie a změna prospěje i nabíjecí křivce utnuté v jejích nejslabších partiích.

Technické parametry Tesla Model S (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 634 km
Cena od2 319 900 Kč

Technické parametry Tesla Model X (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 369 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 17 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,1 kWh / 100 km, dojezd: 576 km
Cena od2 489 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze