Originální krok Tesly. Prodá vám stejnou baterii za méně

Originální krok Tesly. Prodá vám stejnou baterii za méně
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla rozšířila nabídku Modelů S a X o levnější verzi Standard Range
  • Hned se vyrojily otazníky stran použitého hardwaru
  • Odpověď přišla záhy a je nanejvýš překvapivá

Již jsme vás informovali, že v konfigurátoru Tesly se objevily u Modelů S a X levnější základní verze Standard Range, které z nabídky u velkých Tesel zmizely již v roce 2019. Jenže americká automobilka jako obvykle celou věc přešla mlčením, které se ale podařilo kolegům z electrek.co kupodivu částečně prolomit.

I my jsme v původním článku nanesli logickou otázku, zda jde o vůz se stejnou baterií jako stávající verze Long Range (toho času bez přívlastku) a Plaid. Jenže k dispozici jsme měli pouze dohady, přičemž většině diskutérů se zdála logičtější možnost, že Tesla vrátila do nabídky baterii s 90 kWh. Jenže chyba lávky, reprezentanti automobilky odpověděli, že se skutečně jedná o softwarově zamčenou verzi 100kWh baterie! Elon Musk si tedy sáhl do vlastní marže, protože jde s největší pravděpodobností o hardwarově stejné auto, čemuž napovídá i stejná pohotovostní hmotnost. Jen ohledně použitých elektromotorů zatím panují nejasnosti, ale půjde zřejmě o stejný příběh.

Tesla tedy americkým zákazníkům (o dostupnosti v Evropě zatím nic nevíme, na evropských stránkách verze v době psaní textu nebyla) nabízí stejný kus železa o 10 tisíc dolarů, tedy 220 tisíc korun levněji. Dávalo by pochopitelně smysl, kdyby Tesla umožnila dodatečné odemčení plného potenciálu za patřičný poplatek (samozřejmě vyšší než rozdíl v kupní ceně). Nástroje na to má a v minulosti to dokonce už udělala, když v oblastech postižených přírodními katastrofami dočasně dálkově odemkla plnou kapacitu, aby lidé mohli snáze uniknout do bezpečí. Ani softwarově zablokované baterie nejsou u značky novinkou. Jenže to bylo v době, kdy lithium stálo šestinu proti dnešnímu stavu.

Američtí klienti tedy budou postaveni před dilema, zda jim stojí za ušetřenou částku ubraných 137 km dojezdu. Ohlasy v diskuzích jsou zatím víceméně kladné, navíc zazněl logický poznatek, že novou verzi bude možné nabíjet na 100 % bez obav o životnost baterie a změna prospěje i nabíjecí křivce utnuté v jejích nejslabších partiích.

Technické parametry Tesla Model S (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 634 km
Cena od2 319 900 Kč

Technické parametry Tesla Model X (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 369 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 17 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,1 kWh / 100 km, dojezd: 576 km
Cena od2 489 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze