Odzvonilo spalovacím motorům v motorsportu? Festival rychlosti ovládly elektromobily

Odzvonilo spalovacím motorům v motorsportu? Festival rychlosti ovládly elektromobily
  • O víkendu 12. až 15. července se v Goodwoodu odehrál festival rychlosti
  • První a druhou příčku obsadily elektromobily
  • Volkswagen I.D. R se takřka zázrakem vyhnul kolizi s bariérou

V jihoanglickém Goodwoodu se každoročně koná jedna z nejsledovanějších automobilových akcí zvaná „Festival of Speed“ (Festival rychlosti). Letos proběhl už 25. ročník a rozhodně se bylo na co dívat. Ačkoli se oficiálně jedná o závod, jde spíše o přehlídku závodních a sportovních vozů napříč historií až po současnost. Při závodu do vrchu se zdolává trať dlouhá 1,86 km a je na ní celkem 9 zatáček.

Goodwood 2018

Pokud patříte mezi fandy motorsportu nebo festivalu v Goodwoodu, dobře víte, že festival nabídl během čtyř dnů svého konání dechberoucí podívanou ve všech směrech. My se ale zaměříme na elektromobily a jimi podané výkony s přihlédnutím k celkovým výsledkům z historie konání festivalu.

Hlavními aktéry na elektrickém poli se při závodu do vrchu stal pokořitel všech rekordů na Pikes Peak jménem Volkswagen I.D. R, který řídil Romain Dumas, a současný držitel rekordu elektrických vozů na Nürburgringu ztělesněný vozem Nio EP9 s Peterem Dumbreckem za volantem, který už v kvalifikaci předváděl ohromné výkony.

Do tohoto víkendu byly tři nejlepší časy na trati tyto:

# Model vozu Čas
1. McLaren-Mercedes MP4/13 (monopost F1) 41,60 sekund
2. Gould-Cosworth GR51 (monopost F1) 42,95 sekund
3. Jaguar XJR 8/9 (vítěz 24 hodin Le Mans z roku 1988) 44,19 sekund

Nio EP9 zajelo v kvalifikaci čas 44,61 sekund a už to byl 7. nejrychlejší čas na trati a nový traťový rekord elektromobilu, který byl do té doby 47,34 sekund. Poté se na start postavilo I.D. R a trať v kvalifikaci zdolalo rekordním časem pro elektromobily a nejrychlejším časem celého festivalu, a sice za 43,05 sekund, což je i 3. nejrychlejší čas, který festival zaznamenal. Bylo jasné, že finálové jízdy nabídnou strhující podívanou.

V první finálové jízdě zajelo Nio EP9 čas 44,4 sekund, což byl celkově 4. nejrychlejší čas trati. Volkswagen I.D. R při první finálové jízdě vyletěl z trati ve druhé zatáčce v rychlosti přes 160 km/h a jen neuvěřitelný manévr Dumase jej zachránil od kolize s bariérou.

Druhá a poslední finálová jízda pak rozhodla – Nio EP9 svůj čas dokázalo zlepšit na 44,32 sekund, čímž si zajistilo 2. místo letošního ročníku festivalu. I.D. R zajelo čas 43,86 sekund a odneslo si 1. místo. Nepodařilo se sice pokořit čas z kvalifikace, ale po adrenalinovém zážitku Romaina Dumase z první finálové jízdy se není čemu divit.

Při závodě se v exhibici předvedly i Porsche 919 Hybrid EVO, současný držitel rekordu z Nürburgringu, nebo Koenigsegg Regera, která má více než 1 800 koní a z 0 na 400 km/h zrychlí během dvaceti vteřin. Diváci Festivalu rychlosti byli také svědky vůbec první zdejší, plně autonomní jízdy vozu Robocar.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze