Nový Scénic má kola ve stylu i3, Hybrid Assist přijde později

Nový Scénic má kola ve stylu i3, Hybrid Assist přijde později
Fotografie: group.renault.com
  • V základu nabídne 20palcová kola
  • Nechybí široké spektrum bezpečnostních asistentů

Prodeje MPV značky Renault poslední roky klesaly, a tak přišel nejvyšší čas na změnu. Francouzská automobilka vzala nový model takříkajíc „od podlahy“ a aktuální Scénic a Grand Scénic nyní nabízí spoustu nových a neotřelých řešení. Design je víc než zajímavý a zůstalo i mnoho originálních řešení z konceptu R-Space, jako například „vlna“ zdvihající se u zadních dveří. Nová generace je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší a má zvýšenou světlou výšku o 40 mm, větší rozvor a širší rozchod vpředu i vzadu. Jen zadní převis je o 16 mm kratší.

Renault Scénic

První, co vás určitě „praští“ do očí, jsou obrovská kola. Když jsme se poprvé dozvěděli, že Scénic bude mít v základní výbavě 20palcová kola a jiná nepůjde objednat, museli jsme se hodně ovládat, abychom si neklepali na čelo. Renault má však celou situací dobře promyšlenou. Konkrétně ji promýšlel tři roky se třemi výrobci pneumatik. Mimo vzhled je největší výhodou podvozek, který je šitý přímo na míru dvacetipalcovému rozměru kol. Nejsou na nich žádné „šlupky“, ale bočnice jsou vysoké 107 mm, takže komfort taky omezený není. Pneumatiky jsou uzounké, což znamená, že mají malý odpor vzduchu i valivý odpor, podobně jako je tomu u důvěrně známého Test BMW i3 – Elektrická městská zábava. Naše obavy ale směřovaly především k ceně, kde nás ale Renault překvapil. Tři výrobci pneumatik si konkurují natolik, že je cena srovnatelná s koly o velikosti 17 palců.

Nejvíc nás na novém Scénicu a Grand Scénicu samozřejmě zajímaly technologie. A nové dvojce Francouzů nechybí žádný moderní systém. Adaptivní tempomat funguje v rozsahu 50 až 160 km/h a je spojen se systémem varování před opuštěním jízdního pruhu. Nebude vám chybět ani parkovací asistent Easy Park Assist a systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců. Vůz analyzuje okolí, detekuje chodce a předpovídá dráhu jejich pohybu v rozsahu 7 až 60 km/h. O všech systémech máte přehled na barevném head-up displeji nebo na druhé generaci multimediálního systému R-Link s úhlopříčkou 8,7 palce. Hudbu z infotainmentu přenáší špičkový Bose Surround Sound System. V interiéru najdete také nespočet úložných prostor a v Grand Scénicu dokonce až 7 míst. Měli jsme možnost si vůz prohlédnout a musíme říci, že interiér a speciálně sedačky vypadají fenomenálně.

Scénic také přichází s novou technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u stěžejního motoru dCi 110 spojeného s 6stupňovou manuální převodovkou. Přichází ale pomalu a není jisté, kdy dojde až do našich krajů. Hybrid Assist značí elektromotor o výkonu 14 koní, který pomáhá spalovacímu motoru. Mimo vyšší výkon pocítíte také nárůst točivého momentu o 15 Nm. Při brzdění pak vůz samozřejmě rekuperuje a umí tak snížit spotřebu až o 10 procent. Nejde o nějakou převratnou technologii, avšak mělo by jít o velmi cenově dostupné a bezúdržbové řešení. Do vozu se navíc dá objednat technologie 4Control, kterou se chystáme rozebrat v našem seriálu o technologiích.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze