Nový Nissan Qashqai bude mít unikátní hybridní systém e-Power

5
Nový Nissan Qashqai bude mít unikátní hybridní systém e-Power
Fotografie: nissan.cz
  • Nissan připravuje novou generaci modelu Qashqai, bude mít hybridní pohony
  • Kromě mild-hybridu bude pod kapotou i plně hybridní pohon e-Power
  • Nový Nissan Qashqai se představí na jaře 2021

Nissan připravuje třetí generaci crossoveru Qashqai, která poprvé dostane pod kapotu hybridní pohony. Kromě mild-hybridů to bude i plnohodnotný hybridní systém e-Power, který používá unikátní konstrukci. Přípravy jsou již v plném proudu.

Nissan Qashqai e-Power (hybrid) 2021

Nový Qashqai bude prvním modelem v Evropě, který využívá novou moderní platformu CMF-C. Ústředním bodem inženýrského konceptu bylo zachování současných proporcí modelu Qashqai, které jsou klíčové pro jeho úspěch, což znamená, že se pohodlně pohybuje v ulicích města a snadno se vejde na parkovací místa, zároveň ale poskytuje dobrý vnitřní prostor. Konstruktéři se současně snažili pomocí moderních materiálů snížit hmotnost při zachování pevnosti. Například dveře zavazadlového prostoru jsou z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg. V karoserii také konstruktéři hojně využívali vysokopevnostní ocel.

Pod kapotou bude mild-hybrid i full-hybrid

Nový Qashqai je součástí širší strategie elektrifikace vozů společnosti Nissan a nabídne zákazníkům dvě řešení hnacího ústrojí – efektivní zážehový motor o objemu 1,3 litru s technologií mild-hybridního pohonu a inovativní systém plně hybridního pohonu pohonu e-Power. Zmíněný mild-hybridní systém ale pracuje pouze s 12V systémem, na rozdíl od většiny mild-hybridů se 48V systémem. Půjde tedy o velmi jednoduchý mild-hybrid, mnohem zajímavější je tedy pohon e-Power.

Hybridní Qashqai e-Power bude přímo poháněn jen elektromotorem

Systém e-Power nabízí úplný elektrický pohon, což znamená, že kola jsou zcela poháněna elektromotorem a zážehový motor není spojen s koly, pouze nabíjí baterii. Spalovací motor tak pracuje v optimálním rozsahu otáček, který pomáhá maximální účinnosti a nízké spotřebě. Nissan o tomto systému mluví jako o hybridu, ale teoreticky by s větší baterií mohl fungovat i jako plug-in hybrid. Úplné technické podrobnosti a specifikace systému e-Power ale budou zveřejněny až s blížícím se jeho uvedením na trh. Představení nového Nissanu Qashqaie naplánováno na jaro 2021.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Bude to zase hybrid. Občas tam někde něco začne vrčet, pak to ztichne, zase to vrčí a žije si to auto tak nějak svým životem.
Two Gamers cz
E-power se daval do vozu Micra už asi před 3lety bohužel jsem to nedošlo
Zdenek vedmoch
Elektromobily nejsou bezemisní

Polestar poukazuje na fakt, že elektromobily nejsou bezemisní. V ekologické dopravě se nesmí zapomenout na otázku, kolik skleníkových plynů vypustí automobil nejen během provozu, ale také protože znečišťuje životní prostředí výroba a likvidace. Elektromobil má sice nulové lokální emise, avšak samotná výroba a likvidace vozidla je ekologicky náročnější a vyprodukuje se během ní více CO2 než při výrobě klasického auta.

Pro srovnání: u modelu Volvo XC40 se během výroby vyprodukuje 14 tun CO2, zatímco pro elektrický model Polestar 2 je to až 24 tun. Mnoho studií poukazuje na fakt, že elektrické auto začne být “čistší” v porovnání se spalovacím až po ujetí přibližně 100 tisíc kilometrů! A to je vzdálenost, kterou elektromobily do města neujedou ani za 10 let.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze