Nissan připravuje třetí generaci crossoveru Qashqai, která poprvé dostane pod kapotu hybridní pohony. Kromě mild-hybridů to bude i plnohodnotný hybridní systém e-Power, který používá unikátní konstrukci. Přípravy jsou již v plném proudu.
Nový Qashqai bude prvním modelem v Evropě, který využívá novou moderní platformu CMF-C. Ústředním bodem inženýrského konceptu bylo zachování současných proporcí modelu Qashqai, které jsou klíčové pro jeho úspěch, což znamená, že se pohodlně pohybuje v ulicích města a snadno se vejde na parkovací místa, zároveň ale poskytuje dobrý vnitřní prostor. Konstruktéři se současně snažili pomocí moderních materiálů snížit hmotnost při zachování pevnosti. Například dveře zavazadlového prostoru jsou z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg. V karoserii také konstruktéři hojně využívali vysokopevnostní ocel.
Pod kapotou bude mild-hybrid i full-hybrid
Nový Qashqai je součástí širší strategie elektrifikace vozů společnosti Nissan a nabídne zákazníkům dvě řešení hnacího ústrojí – efektivní zážehový motor o objemu 1,3 litru s technologií mild-hybridního pohonu a inovativní systém plně hybridního pohonu pohonu e-Power. Zmíněný mild-hybridní systém ale pracuje pouze s 12V systémem, na rozdíl od většiny mild-hybridů se 48V systémem. Půjde tedy o velmi jednoduchý mild-hybrid, mnohem zajímavější je tedy pohon e-Power.
Hybridní Qashqai e-Power bude přímo poháněn jen elektromotorem
Systém e-Power nabízí úplný elektrický pohon, což znamená, že kola jsou zcela poháněna elektromotorem a zážehový motor není spojen s koly, pouze nabíjí baterii. Spalovací motor tak pracuje v optimálním rozsahu otáček, který pomáhá maximální účinnosti a nízké spotřebě. Nissan o tomto systému mluví jako o hybridu, ale teoreticky by s větší baterií mohl fungovat i jako plug-in hybrid. Úplné technické podrobnosti a specifikace systému e-Power ale budou zveřejněny až s blížícím se jeho uvedením na trh. Představení nového Nissanu Qashqaie naplánováno na jaro 2021.
Polestar poukazuje na fakt, že elektromobily nejsou bezemisní. V ekologické dopravě se nesmí zapomenout na otázku, kolik skleníkových plynů vypustí automobil nejen během provozu, ale také protože znečišťuje životní prostředí výroba a likvidace. Elektromobil má sice nulové lokální emise, avšak samotná výroba a likvidace vozidla je ekologicky náročnější a vyprodukuje se během ní více CO2 než při výrobě klasického auta.
Pro srovnání: u modelu Volvo XC40 se během výroby vyprodukuje 14 tun CO2, zatímco pro elektrický model Polestar 2 je to až 24 tun. Mnoho studií poukazuje na fakt, že elektrické auto začne být “čistší” v porovnání se spalovacím až po ujetí přibližně 100 tisíc kilometrů! A to je vzdálenost, kterou elektromobily do města neujedou ani za 10 let.