Nissan ukazuje, jak funguje hybridní systém v nové generaci modelu Qashqai

4
Nissan ukazuje, jak funguje hybridní systém v nové generaci modelu Qashqai
Fotografie: nissan.cz
  • Nissan ještě neodhalil podobu nové generace modelu Qashqai
  • Odhaluje ale podrobnosti hybridního systému e-POWER, který bude pod kapotou
  • Pohon zajistí hlavně elektromotory, bude mít e-Pedal jako Leaf

Nový Qashqai přináší do Evropy premiéru inovativního systému pohonu e-POWER společnosti Nissan. Systém e-POWER, jedinečný pro společnost Nissan a klíčový prvek ve strategii Nissan Intelligent Mobility, představuje unikátní přístup k elektrifikaci a podle automobilky přináší vzrušení do každodenního používání automobilu.

Nissan Qashqai e-POWER bude mít 157 koní

Systém e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní s jedním z nejlepších variabilních kompresních poměrů v dané kategorii, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan. Jedná se o jedinečné řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení.

Pro splnění typických požadavků evropských spotřebitelů a jejich každodenního provozu byla instalace systému e-POWER pro nový Qashqai významně vylepšena. Oproti použití systému e-POWER v modelu Note – nejprodávanějším japonském automobilu za poslední roky, kde je využit benzinový motor 1,2 l, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 108 koní, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW (190 k).

Spalovací motor Nissanu Qashqai e-Power neslouží k pohonu auta

Jedinečným prvkem systému e-Power je to, že zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím CO2 ve srovnání s tradičním spalovacím motorem. „Systém e-POWER nabízí nejlepší možnou technologii jakožto mezistupeň mezi vozy se spalovacími motory a elektromobily, což uživatelům umožňuje vychutnat si vzrušující pocity z jízdy s elektromobilem a působivou účinnost za dostupnou cenu. Opravdu se těšíme, až zákazníci zažijí vzrušení z vynikajícího jízdního výkonu nového modelu Qashqai v této elektrifikované verzi – jedná se o dokonalé vyjádření koncepce Nissan Intelligent Mobility,“ uvedl David Moss, hlavní viceprezident pro výzkum a vývoj v Africe, na Středním východě, v Indii, Evropě a Oceánii (AMIEO).

Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Okamžitá reakce jako u elektromobilu usnadňuje předjíždění nebo najíždění na dálnici a zvyšuje pocit jistoty za volantem. Verze e-POWER nabídnou tři jízdní režimy: Standard, Sport a Eco. V režimu Standard vůz nabízí svižné zrychlení a rekuperace je vyladěna tak, aby simulovala brzdění motorem konvenčního benzínového vozu. V režimu Sport vůz dále zlepšuje reakci na sešlápnutí plynového pedálu zejména při dynamičtějším stylu jízdy. V režimu Eco přejde vůz do režimu úspory paliva optimalizací řízení baterie a umožněním řidiči zvolit režim plachtění pro ekonomickou jízdu po dálnici.

Režim B zvyšuje rekuperaci hybridního Nissanu Qashqai

Ve všech režimech lze zvolit další režim B, který zvyšuje rekuperaci energie při sundání nohy z plynového pedálu a účinněji zpomaluje vůz bez použití brzdového pedálu. Nový Qashqai s technologií e-POWER nejenže podle Nissanu zrychluje rychleji než hybridní konkurenti, ale pohybuje se také v pásmu nižších otáček motoru. Systém pracuje velmi tiše, podobně jako 100% elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině a pocit spojení s vozem při akceleraci, a to díky zaměření na udržení vztahu mezi otáčkami motoru a rychlostí na silnici.

Podobně jako Leaf i nový Qashqai e-POWER těží ze zcela nového zážitku z jízdy díky možnosti ovládat vůz jedním pedálem, a to prostřednictvím systému e-Pedal. Řidič se tak může rozjíždět, zrychlovat a zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu, což lze využít až v 90 % jízdních scénářů.

Systém e-Pedal se hodí zvláště v městském provozu

V městském provozu, který zpravidla není plynulý, snižuje e-Pedal významně potřebu pohybovat nohou z jednoho pedálu na druhý tím, že při zvedání nohy z pedálu plynu poskytuje zpomalení až 0,2 G. Díky tomu je řízení jednodušší a příjemnější. Pro optimalizaci systému e-Pedal pro parkovací manévry byl přidán „plíživý chod” a pro zastavení vozidla je nutné použít brzdový pedál. Na otevřených klikatých silnicích poskytuje e-Pedal zábavnější jízdu a zároveň snižuje potřebu použití brzdového pedálu v zatáčkách. Řidiči mohou sledovat tok energie systému e-POWER na 12" obrazovce a kontrolovat stav systému.

Nissan e-POWER byl představen v Japonsku u modelů Note a Serena. Zaznamenal okamžitý úspěch z hlediska popularity u zákazníků, kdy více než 70 % prodaných modelů Note a téměř polovina prodaných modelů Serena v zemi jsou verze e-POWER. Nedávno představené kompaktní SUV Nissan Kicks vybavené technologií e-POWER v Japonsku právě získalo ocenění Technologie roku 2021 v rámci konference automobilových vědců a novinářů. „Od roku 2007, kdy vytvořil segment kompaktních crossoverů, nastavoval nový Qashqai vždy standard v segmentu. Díky třetí generaci modelu Qashqai si noví i stávající zákazníci zamilují inovativní možnosti hnacího ústrojí, které mají k dispozici. Naše nabídka je jednoduchá a inovativní, přičemž obě možnosti hnacího ústrojí jsou efektivní, ale přesto zábavné. Náš přístup k novému elektrifikovanému modelu Qashqai byl bez kompromisů, což je jasně patrné jak u benzinu 1.3, s technologií mild hybridního pohonu, tak s jedinečnou možností pohonu e-Power,“ řekl Matthew Wright, viceprezident pro design a vývoj pohonných jednotek z technologického centra Nissanu Europe.

Prodej nového Nissanu Qashqai vybaveného systémem e-POWER začne v roce 2022.

Technické parametry Nissan Qashqai (2021) e-POWER

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 1 835 × 1 625 mm, 1 612 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon140 (116 + 140) kW, 190 (158 + 190) koní, točivý moment: 330 Nm
Nádrž55 l
SpotřebaKombinovaná: 5,3 l / 100 km
Cena od909 990 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
To je stejně kvalitní marketingové sdělení jako toto z jiného serveru: "Automobil je poháněn elektrickým motorem o výkonu 350 kilowattů, který je napájen elektřinou vyráběnou pomocí vody chemicky reagující s kyslíkem."

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze