Právě testujeme Nissan Qashqai se zcela novým sériovým hybridem

7
Právě testujeme Nissan Qashqai se zcela novým sériovým hybridem
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Kompaktní SUV bylo svého času evropským bestsellerem
  • Nová generace bez sentimentu odhodila diesely i konvenční převodovky
  • To však není z novinek zdaleka všechno

V redakční flotile přistál šedý Nissan Qashqai e-Power, tedy zástupce třetí generace velice úspěšného modelu, který na některých trzích opakovaně rozbíjel žebříčky prodejnosti a ve Velké Británii, kde byl zkonstruován, se dokonce stal jakýmsi synonymem značky Nissan. Ten nový se proto stylově příliš neodchýlil, ale narostl o 35 mm do délky, o 32 mm do šířky a v rozporu s dnešními trendy také o 25 mm do výšky (vyšší automobily mívají horší aerodynamiku). Nejdůležitější ale je, že se protáhl o 20 mm rozvor a udávané místo pro kolena zadních cestujících se protáhlo dokonce ještě o kousek více. Vůz tedy citelně narostl do všech stran a měl by nabídnout o pěkný kus místa uvnitř.

Nadále nabízí pro některé verze vlečenou zadní nápravu a pro jiné víceprvkovou, my měli štěstí na druhou možnost, protože sériový hybrid e-Power je sice předokolka, a měl by tak dostat tu jednodušší, ovšem naše vrcholná linie Tekna+ dostává standardně 20" kola (v minulé generaci byla maximem 19"), k nimž už se opět váže víceprvkové zavěšení. Pokud nechcete/nepotřebujete špičkovou výbavu, víceprvek je vždy k mání i ke čtyřkolce. Jenže to zase přijdete o možnost sériového hybridu.

Pod kapotou totiž vrní zcela nová pohonná jednotka složená z motorgenerátoru s přeplňovaným zážehovým tříválcem 1,5 l s proměnnou kompresí a výkonem 157 k a elektromotoru o mocnosti 190 k a 330 Nm, přičemž funkci bufferu vykonává Li-ion baterie o kapacitě 1,97 kWh. Ta se podle prvních kilometrů chová ve městě a při klidné okreskové jízdě velice kultivovaně a většinu jízdních situací zvládá s motorem v trvalých pracovních otáčkách. Teprve při větším šlápnutí na plyn se motorgenerátor začne vytáčet a vydávat typické tříválcové staccato. A podvozek vše zvládá s takovým nadhledem, až trochu pozapomněl na komfortní polykání nerovností. Uvnitř je ale místa habaděj a navíc zůstala klasická mechanická tlačítka! Je tedy rozhodně co testovat a vy nám pište, co by vás zajímalo.

Technické parametry Nissan Qashqai (2021) e-POWER

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 1 835 × 1 625 mm, 1 612 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon140 (116 + 140) kW, 190 (158 + 190) koní, točivý moment: 330 Nm
Baterie1,97 kWh
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od909 990 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 20. 11. 2022 12:00
U těchto hybridů byste měli hlavně testovat výkony rekuperace. Pokud není dostatečně výkonná, pak se energie, místo k opětovnému použití při rozjezdech, přemění v teplo v brzdách a ztratí. Mechanická tlačítka jsou podružná věc.
Dušan
Dušan
Je třeba zhodnotit skutečnou spotřebu ve všech režimech, ale hlavně dálniční.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze