V redakční flotile přistál šedý Nissan Qashqai e-Power, tedy zástupce třetí generace velice úspěšného modelu, který na některých trzích opakovaně rozbíjel žebříčky prodejnosti a ve Velké Británii, kde byl zkonstruován, se dokonce stal jakýmsi synonymem značky Nissan. Ten nový se proto stylově příliš neodchýlil, ale narostl o 35 mm do délky, o 32 mm do šířky a v rozporu s dnešními trendy také o 25 mm do výšky (vyšší automobily mívají horší aerodynamiku). Nejdůležitější ale je, že se protáhl o 20 mm rozvor a udávané místo pro kolena zadních cestujících se protáhlo dokonce ještě o kousek více. Vůz tedy citelně narostl do všech stran a měl by nabídnout o pěkný kus místa uvnitř.
Nadále nabízí pro některé verze vlečenou zadní nápravu a pro jiné víceprvkovou, my měli štěstí na druhou možnost, protože sériový hybrid e-Power je sice předokolka, a měl by tak dostat tu jednodušší, ovšem naše vrcholná linie Tekna+ dostává standardně 20" kola (v minulé generaci byla maximem 19"), k nimž už se opět váže víceprvkové zavěšení. Pokud nechcete/nepotřebujete špičkovou výbavu, víceprvek je vždy k mání i ke čtyřkolce. Jenže to zase přijdete o možnost sériového hybridu.
Pod kapotou totiž vrní zcela nová pohonná jednotka složená z motorgenerátoru s přeplňovaným zážehovým tříválcem 1,5 l s proměnnou kompresí a výkonem 157 k a elektromotoru o mocnosti 190 k a 330 Nm, přičemž funkci bufferu vykonává Li-ion baterie o kapacitě 1,97 kWh. Ta se podle prvních kilometrů chová ve městě a při klidné okreskové jízdě velice kultivovaně a většinu jízdních situací zvládá s motorem v trvalých pracovních otáčkách. Teprve při větším šlápnutí na plyn se motorgenerátor začne vytáčet a vydávat typické tříválcové staccato. A podvozek vše zvládá s takovým nadhledem, až trochu pozapomněl na komfortní polykání nerovností. Uvnitř je ale místa habaděj a navíc zůstala klasická mechanická tlačítka! Je tedy rozhodně co testovat a vy nám pište, co by vás zajímalo.
Technické parametry Nissan Qashqai (2021) e-POWER
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 425 × 1 835 × 1 625 mm, 1 612 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 140 (116 + 140) kW, 190 (158 + 190) koní, točivý moment: 330 Nm |
Baterie | 1,97 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od | 909 990 Kč |