Další pokles zájmu o tradiční typy karoserií jako hatchback, sedan či kombi vedl alianci Renault-Nissan-Mitsubishi k rozhodnutí, že Nissan na starém kontinentu ukončí jejich vývoj, ačkoliv byl právě konvenčními auty tohoto typu proslulý. Poslední dva v nabídce, tedy Micra a Leaf, se nechají dožít a nástupci se vydají jiným směrem. Micru čeká náhrada rebrandovaným malým elektromobilem od aliančního partnera (s největší pravděpodobností Renaultu) a Leaf ustoupí novému, právě vyvíjenému kompaktnímu crossoveru. Obojí se očekává v horizontu do roku 2025, kdy chce mít Nissan celou výrobní řadu elektrifikovanou.
Nástupce Leafu bude globálním modelem, pro Evropu se bude vyrábět v britském Sunderlandu, kde se očekává roční produkce až 100 000 jednotek a zamíří tam investice ve výši miliardy liber (30 miliard korun). Vyjede na nové koncernové platformě CMF-EV, kterou již použil Nissan Ariya a aktuálně i Renault Mégane E-Tech. Na rozdíl od nich by ale už měl dostat nové baterie Envision AESC, vyráběné ve vlastní továrně. Až vyjede, bude evropský Nissan nabízet už pouze elektrifikované crossovery (Juke, Qashqai, Ariya, X-Trail a náhrada Leafu). Zatím neznáme bližší podrobnosti, ani název budoucího modelu. Ve hře je podle insideevs.com i ponechání názvu Leaf.
Nissan předpokládá, že v roce 2030 budou 80 % jeho prodejů tvořit výhradně elektromobily. Svou strategii při jejich zavádění ale jako jedna z posledních velkých automobilek dosud neoznámil.