O kompetencích Nissanu ve stavbě SUV nikdo nepochybuje. Qashqai byl dlouho nejprodávanějším SUV v Evropě a Nissan Juke rovněž udělal malou díru do světa. Jenže elektrický vlak odjíždí právě teď a v portfoliu chybí elektrický subkompaktní crossover kalibru Juke. Jenže to by se mělo podle insideevs.com v nejbližší době změnit. Je nejvyšší čas, protože trh elektrických pseudoteréňáčků už se dělí.
Laťka je nastavena vysoko. Již představený crossover střední třídy Nissan Ariya způsobil menší maelström. Podařilo se mu totiž prolomit hranice designu SUV. Podobně se to svého času povedlo Muranu či Juku. Jenže Ariya by měla stát podobně jako Tesla Model Y, takže daleko za hranicí mainstreamu. A značka z aliance Renault-Nissan-Mitsubishi bývala nejsilnější v jiných oblastech. Marketéři to však dobře vědí. Malý pseudoterénní debutant by měl sdílet elektrickou platformu CMF-EV nejen s větší Ariyou, ale i s chystaným elektrickým Renaultem Megane. Jeho součástí je i technicky zajímavý pohon všech kol e-4ORCE, proto se lze důvodně domnívat, že jej nový malý Nissan rovněž obdrží.
Konkrétních informací je zatím poskrovnu, neznáme datum premiéry, technické parametry, jméno a vlastně ani typ karoserie. Ačkoliv nízká Ariya, evokující kupé, dává určité vodítko, že by se menší model mohl vydat podobnou cestou (už úspěšně vyzkoušenou u Juku), nejmenovaný insider prý připustil jinou možnost. A sice že by novinka dostala rovnou dvě karoserie. Jednu v oblíbeném SUV-stylu a druhou právě jako dynamické kupé. Každopádně se v dohledné době konkurence mezi malými crossovery řádně přiostří, ambice Nissanu jsou totiž maximální. Stejně jako očekávání jeho akcionářů.