Japonská automobilka Nissan přivezla na letošní pražský e-Salon dvě zajímavé novinky – zcela novou elektrickou Micru, která měla v Česku výstavní premiéru, a sportovní verzi elektromobilu Ariya s označením Nismo.
Elektrický Nissan Micra má roztomilý kukuč
Nissan Micra – legendární městské auto se vrací jako elektromobil
Hlavní hvězdou stánku Nissanu byla bezpochyby nová generace Micry, která poprvé v historii přichází jako plně elektrický vůz. Zadání bylo jasné – vytvořit praktické auto, které zaujme stejně jako předchozí generace této ikonické městské značky. A zároveň designem naváže na poslední vyráběnou generaci Micry. A to se povedlo.
Technická základna sdílená s Renaultem
Nová Micra je postavena na stejné platformě jako Renault 5 a sdílí s ním i většinu technických parametrů. Některé tvarové prvky, zejména v boční partií, včetně umístění klik na zadních dveřích, připomínají právě francouzského sourozence, díky čemuž na první pohled působí jako třídveřové auto.
Design – návrat k historickým kořenům
Přestože má Micra technickou příbuznost s Renaultem, design je zcela originální. Přední část vozu odkazuje na předchozí generaci Micry a představuje tak návrat k historickému odkazu značky. Zadní světla jsou kulatá, ale pouze jejich obrys – vnitřek je v barvě karoserie, stejně jako u předních světel.














Technické parametry Nissan Micra (2025) 52 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 3 974 × 1 830 × 1 499 mm, 1 377 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 245 Nm |
| Baterie | 55 kWh (52 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 416 km |
| Cena od | 800 000 Kč |
Interiér se sportovním nádechem
Interiér nové Micry je originální, přestože i zde některé prvky (například čtverečkový vzor na stropu) sdílí s Renaultem 5. Kabina působí poměrně sportovně. Vůz nabízí čtyři jízdní režimy, konkrétně Eco, normální, sportovní a individuální režim s názvem Perzo. Sedačky mají solidní boční vedení zejména v horní části, volant je sportovně tvarovaný a celkově působí interiér příjemným prvním dojmem.
Prostor pro cestující
Přední sedadla nabízejí dostatečný komfort, ale zadní sedadla jsou vhodná spíše pro osoby menšího vzrůstu (do 180 cm) nebo děti. Pro moji výšku 192 cm je prostor výrazně omezený – kolena se opírají o přední sedačku a hlava naráží na strop. Na zadních sedadlech jsou připraveny dva systémy Isofix pro dětské sedačky.
Micra je zkrátka typické městské auto na spodní hranici B-segmentu, určené primárně pro jednoho či dva cestující.
Nissan Ariya Nismo – elektrická sportovní raketa
Druhou novinkou je Nissan Ariya ve verzi Nismo – označení, které u Nissanu tradičně znamená ostrou sportovní variantu.
Designové úpravy
Verze Nismo se od standardní Ariyi odlišuje černými doplňky s rudými pruhy a nápisy Nismo. Rudý pruh se táhne od předního nárazníku přes prahy až k zadnímu difuzoru, rudé detaily najdeme i na zpětných zrcátkách. Auto má větší zadní spoiler s odtokovou hranou a zadní difuzor se středovým brzdovým světlem.
Vystavený exemplář v černé barvě bohužel nepůsobí tak výrazně, protože černé doplňky splývají s lakem. Ve světlejších odstínech (například světle modré) je kontrast výraznější a efektnější.
Technické parametry Nissan Ariya Nismo B6 e-40RCE
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 595 × 2 172 × 1 660 mm, 2 080 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 270 kW, 362 koní, točivý moment: 560 Nm |
| Baterie | 66 kWh (63 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 482 km |
| Cena od | 1 449 990 Kč |
Sportovní interiér s červenými detaily
Kabina Ariye Nismo je plná sportovních prvků a červených akcentů. Sedačky z alcantary mají červené prošívání, stejně jako červená mřížka. Najdeme zde červené startovací tlačítko s nápisem Nismo a podsvícenou červenou mřížku v dolní části palubní desky, která funguje jako ambientní osvětlení. Sportovně tvarovaný volant má červený prstenec, logo Nismo zdobí sedačky a na prazích je umístěna plaketa e-4orce.

















Sedačky mají boční vedení, které by u tak výkonného elektromobilu mohlo být ještě výraznější, ale celkově působí solidně. Materiálové provedení kombinuje měkčený plast, alcantaru s červeným prošíváním a imitaci dřevěné struktury v černém provedení.
Prostor pro cestující
Na rozdíl od Micry samozřejmě nabízí Ariya Nismo výrazně větší prostor pro zadní cestující – před koleny je minimálně 5 cm volného místa a na rozdíl od mnoha elektromobilů si lze alespoň částečně zasunout chodidla pod přední sedačku. I vzadu nechybí sportovní detaily jako červené prošívání.
Závěr
Nissan přivezl na pražský e-Salon 2025 dvě velmi odlišné novinky – kompaktní městskou Micru pro každodenní použití a sportovní Ariyu Nismo pro ty, kdo chtějí elektrickou dynamiku. Obě auta ukazují, že elektrifikace nemusí znamenat ztrátu charakteru značky.
Jak se vám líbí nová elektrická Micra a sportovní Ariya Nismo? Napište nám to do komentářů!

