Hyundai s vodíkem nekončí. Nové Nexo na něj ujede až 826 kilometrů

e-Salon 2025 - doplněno o video
Hyundai s vodíkem nekončí. Nové Nexo na něj ujede až 826 kilometrů
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Hyundai pokračuje ve vývoji automobilů s palivovými články na vodík
  • Na e-Salonu se pochlubil druhou generací vodíkového crossoveru Nexo
  • To je oproti předchůdci ve všech směrech výrazně vylepšeno

Vodík neumřel! Nový Hyundai Nexo ujede přes 800 km! Kdy dorazí do Česka?

Hyundai představil na veletrhu e-Salon 2025 v české premiéře druhou generaci modelu na vodíkové palivové články Nexo. Ta ideově vychází z první generace a znovu dostala formu SUV crossoveru střední třídy, avšak nabízí ve všech směrech výrazně zlepšené parametry a využitelnost, plně srovnatelnou s moderními spalovacími auty či elektromobily. Nyní totiž na jednu náplň vysoce stlačeného vodíku ujede podle předběžných odhadů v souladu s normou WLTP až 826 km a do vylepšených zásobníků pojme více vodíku; konkrétně 6,69 místo stávajících 6,33 kg. Klesla rovněž spotřeba vodíku z rovného jednoho kilogramu na 0,81 kg/100 km, pokud je vůz na 18 " kolech. S devatenáctkami je o osm dekagramů vyšší.

Výrazně vylepšené palivové články jsou nyní odolnější vůči mrazům a dostaly prostupnější membrány. Zároveň disponují automatickou ochranou proti hlubokému prochladnutí, která auto v případě potřeby probudí a aktivuje vyhřívání článku. Nejvyšší výkon palivových článků stoupl na 110 kW, z toho 94 kW využitelných, jako buffer slouží vysokonapěťový akumulátor s kapacitou 2,64 kWh a výkonem 80 kW. To vše napájí vpředu umístěný trakční elektromotor s výkonem 204 k, který je schopný vysprintovat z klidu na 100 km/h za 7,9 s a pokračovat v akceleraci až do 179 km/h.

Prostorný interiér pojme pět dospělých a za druhou řadou sedadel až 993 l zavazadel podle normy SAE (hodnoty podle VDA zatím neznáme, budou zřejmě nižší). Velkou novinkou je schopnost tahat vlek, u vodíkových modelů dosud nemyslitelná. Hyundai Nexo však utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 1 000 km. V pohodlně zařízeném interiéru s vysokým procentem recyklovaných a ekologických materiálů včetně udržitelně činěné přírodní kůže nechybí bohatá standardní výbava na úrovni srovnatelných spalovacích či čistě bateriových modelů včetně panoramatického střešního okna, digitálních zrcátek, autentizace otiskem prstu či hlídacího systému s kamerami až na čtyři dni záznamu (ten není určen pro Evropu).

Nové Nexo se začne od roku 2026 prodávat i v Česku, byť kvůli očekávané nízké poptávce přímo přes importéra a nikoliv přes dealery. Jeho cena zatím nebyla stanovena, avšak podle nepotvrzených informací by měla odpovídat předchůdci.

Technické parametry Hyundai Nexo (2025)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 865 × 1 675 mm, 1 955 kg
PohonVodík, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 350 Nm
Nádrž162,6 l
SpotřebaKombinovaná: 0,81 l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Nechám vodík vodíkem, ale vy budete vědět pane Čermáku, proč na e-salonu nebyly slavné evropské automobilky. BMW, Porsche, Audi, Jaguar a v podstatě i Mercedes.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Lokální zastoupení hledí s nedůvěrou na lokální akce. Já tedy hledím s nedůvěrou na výrobky těchto "zavedených značek", které místo vyrábění dopravního prostředku na dobu cca15 let, vyrábí sice technicky dobré, ale dvojnásobně a více dražší než je únosné, pojízdné luxusní unikáty. Viz poslední Porsche Cayene.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze