Hyundai představil českým elektromobilistům facelift Ioniqu 6 a naznačil ceny

e-Salon 2025
7
Hyundai představil českým elektromobilistům facelift Ioniqu 6 a naznačil ceny
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Hyundai představil českému publiku zmodernizovaný Ioniq 6 i Ioniq 6 N
  • Proudnicový model prodělal řadu detailních změn vně i uvnitř
  • Novinkou je i ostrá sportovní verze Ioniq 6 N

Hyundai se na svém stánku na e-Salonu pochlubil vylepšeným sedanem střední třídy Ioniq 6, který je reakcí na kritiku některých prvků designu původního provedení. Novinka dostala užší a jemnější světlomety, přepracovaný interiér s novým volantem a středovou konzolou. Technika dostala řadu vylepšení a větší kapacitu obou nabízených baterií (63 a 84 kWh místo 53 a 77,4 kWh), díky čemuž se v obou případech citelně zlepšil dojezd. Ten dosáhne u modernizované verze v nejpříznivější konfiguraci, tedy jako zadokolka s větší baterií, až 680 km, zatímco starší model končil na 614 km. Jak je pro Korejce typické, rozsahem změn se příliš nechlubí a ačkoliv se blíží zahájení prodeje faceliftu, dosud nejsou známy kompletní informace o specifikacích a provedených vylepšeních.

Největším lákadlem je ovšem dlouho očekávaná novinka Hyundai Ioniq 6 N, technicky odvozená od staršího Ioniqu 5 N, avšak rovnou představená již s faceliftem. Ostrý, blankytný sporťák se oficiálně představil již v červenci na festivalu rychlosti v Goodwoodu, nyní se konečně naživo ukazuje i v Praze. Modrý přízrak zvládne pokořit stovku z klidu za 3,2 s, dosáhne nejvýše 257 km/h a nabízí díky obřímu aerokitu maximální stabilitu ve všech rychlostech. Lehká kovaná kola zase slibují nízké neodpružené hmoty a dobrou přilnavost na jakémkoliv povrchu, na závodní dráze laděné asistenční systémy umožňují projíždět zatáčky na hraně fyzických možností, nebo si užívat bohatých driftů s předem podrobně nastavenými parametry.

Sportovní derivát 6 N se od sériového modelu odlišuje i rozsáhle přepracovaným, vyztuženým skeletem a sportovním podvozkem s přepracovanou geometrií a závodními brzdami s kotouči 400 mm a čtyřpístkovými předními kotouči.

Oba modely by se měly již brzy dostat do českých autosalonů. Ceny se budou podobat modernizovanému Ioniqu 5, tzn. základní částka těsně pod 1,1 milionu, cca 1,2 milionu za verzi 4×2 s větší baterií, o cca 200 tisíc výš čtyřkolka a Ioniq 6N za cca 1,8 milionu.

Technické parametry Hyundai IONIQ 6 (2025) N

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 935 × 1 940 × 1 495 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie84 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 521 km
Cena od1 099 990 Kč
Diskuze ke článku
Petr Novák
Petr Novák
Chtěl bych se zeptat zda tato faceliftovaná verze má již odstraněnu závažnou a nebezpečnou vadu předchozí verze, kdy se odpojí hlavní motor a řidiči to auto nijak neoznámí - žádná výstražná kontrolka, která by vám oznámila ztrátu 70% výkonu. Mnou zakoupený Ioniq 6 stojí s touto neodstranitelnou vadou od 12.12.2023 v Hyundai Domanský. Když si zadáte do googlu noční můra Ioniq 6 tak budete znát detaily. Děkuji za odpověď
Karel Marel
Karel Marel
Skoda, cekal jsem u I6N nizsi cenu, kdyz v Korei je 1,2mil. Za 1,4mil by to byla bomba a Tesla by si Perfku mohla strcit za klobouk.
Ladislav Hadrava
Ladislav Hadrava
Mě to teda v klidu nechá v pohodě.
William Rottmayer
William Rottmayer
Zadarmo drahé

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze