😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Vodíkový Hyundai Nexo 2 ohromí dojezdem a designem

fNews
3
Vodíkový Hyundai Nexo 2 ohromí dojezdem a designem
Fotografie: Hyundai
  • Druhá generace Hyundai Nexo je lepší ve všech směrech, Kia a LG spojují síly
  • Oper Corsa Electric si připravil příjemné zlepšení, situace okolo cel v USA je chaotická
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv ze světa elektromobilů

Dneska si ukážeme supermoderní vodíkový Hyundai, pojízdnou kancelář, vylepšený Opel Corsa a zakončíme u amerických cel. Tak vítejte u fNews.

fNews partner 2025

fNews #305 – Vodíkový Hyundai Nexo 2 ohromí dojezdem a designem

Podcast v audio formě

Hyundai na vodík dosud nezanevřel a představil druhou generaci vozu Nexo. To má nyní delší dojezd, vyšší výkon a větší vnitřní prostor. Navíc podle mě mnohem lépe vypadá. A zvládne také táhnout přívěs až o hmotnosti 1 000 kg. Auto do nádrží natlakuje až 6,69 kg vodíku a průměrnou spotřebu má mít 1,02 kg na 100 km, takže na plnou nádrž by auto mohlo zvládnout až 700 km. Nechybí spousta moderních technologií. Nejde navíc o nějaký koncept, auto míří do prodeje, i když zatím pouze v domácí Jižní Koreji.

LG a Kia spojují síly. O elektrických modulárních dodávkách PBV jsme zde již několikrát hovořili. Nyní má toto partnerství ještě více posunout jejich využitelnost. Díky zkušenostem LG se dovede auto proměnit v mobilní kancelář, pracovnu, relaxační prostor nebo salonek. Nechybí zapojení domácích spotřebičů, umělé inteligence a zábavy. Ostatně firmy využívají německé označení Spielraum, který znamená „prostor pro hraní“. Koncepční modely se mají na trh dostat v druhé polovině roku 2026.

A inovuje také Opel, i když ne tak nápadně. Populární Corsa Electric v silnější variantě dostává menší aktualizaci, která citelně vylepšuje jeho parametry. Díky vylepšené NMC baterii se lehce snížila spotřeba a WLTP dojezd poskočil o 27 km na 429 km. Čas nabíjení se však nezměnil a z 10 na 80 % stále potřebujete 30 minut. Potěší, že se nijak nemění cena vozu a základní varianta vyjde na 799 990 Kč. Ovšem pozor, stále platí dlouhodobá akce, takže auto začíná na 699 990 Kč. Ona vylepšená silnější varianta vás nyní vyjde na 769 990 Kč.

Situace okolo amerických cel uvalených nejen na automobilní průmysl je v tuto chvíli velmi nejasná a mění se doslova každý den. Trump nyní například odložil většinu cel s výjimkou toho na Čínu, kde naopak přitvrdil. Ale je možné, že když na toto video koukáte, je vše zase jinak. Již nyní však vidíme reálné dopady uvalení celní zátěže. Třeba automobilka Jaguar Land Rover minimálně na měsíc pozastavila dodávky aut do USA, kam dováží zhruba čtvrtinu své výroby. Situace také vedla k dočasnému zastavení některých továren. Třeba Stellantis údajně pozastavil výrobu v Kanadě a Mexiku a zároveň pošle domů i zaměstnance ve filiálkách v Michiganu a Indianě, kde vznikají odlitky a převodovky.

Jak se bude situace kolem cel vyvíjet se dozvíte na fDrive.cz, stejně jako vše ostatní ze světa elektromobilů.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Je vidět, že mají peníze nazbyt. Není se co divit, drahá auta, drahý servis.
Jan Liška
Jan Liška
Naposledy upraveno: 13. 4. 16:10
To, co dokázali Hyundai a Toyota (a jiní) v technologii pohonu vodíkovými články, zaslouží maximální respekt. Dnes to může některým přijít jako vyhazování peněz (zdravím kolegy Josefa a Stanislava) , protože už máme zvládnutou vítěznou technologii bateriových aut, která v horizontu několika let zválcuje vše - minimálně v segmentu individuální dopravy, o tom jsem přesvědčen. Ale před 20 lety to zdaleka tak jasné nebylo. A také si myslím, že takto miniaturizovaná a industrializovaná vodíková technologie ještě své uplatnění může najít, třeba v železniční a nákladní dopravě. Záleží na tom, kde vezmeme ten levný zelený vodík - tady jsem pořád skeptik.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze