😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Opel Corsa Electric Ultimate (2025)
test

Opel Corsa Electric Ultimate (2025)

Ideální společník nejen do města

Opel má širokou nabídku elektrických modelů. Nejmenším z nich je Corsa Electric, který je dostupný ve dvou variantách o výkonu 136 a 156 koní. My jsme otestovali výkonnější verzi, se kterou se automaticky pojí větší baterie s hrubou kapacitou 51 kWh. Jaká je?

Nedávno jsme vám přinesli test mild-hybridní varianty současné generace Opelu Corsa, která nás mimo jiné potěšila spotřebou a jízdním projevem. Nyní je čas na dojmy z plně elektrické verze, která je vrcholem modelové řady a pro letošní rok nabízí již celkem známou techniku z koncernu Stellantis. Zatímco základem nabídky verze Electric je provedení s výkonem 136 koní a baterií o kapacitě 50 kWh, my jsme testovali provedení s výkonem 156 koní a nepatrně větší 51kWh baterií. Auto bylo ve výbavě Ultimate, takže vůz na snímcích přijel na černých 17" kolech a se záplavou černě lesklých doplňků karoserie, kabinu pak zvýraznila dvojice sportovně tvarovaných sedadel s částečným potahem z Alcantary. Městský hatchback dlouhý 4 061 mm může být za příplatek 13 tisíc Kč vylepšen o šedý lak karoserie, což byl i náš případ. Opel ale nabízí i další odstíny a třeba za bílý dáte jen 7 tisíc Kč. Základem Corsy Electric je pak celkem pohledná stříbrná.

Technické parametry Opel Corsa 2023 Electric 51

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 061 × 1 960 × 1 435 mm, 1 530 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,3 kWh / 100 km, dojezd: 405 km
Cena od949 990 Kč

Kdo by chtěl otestovanou Corsu zakoupit, ve vyšší výbavě GS je nyní nabízena v akční ceně za 769 990 Kč. Po celou dobu testu přitom bylo znát, že Opel si dal s aktuální generací Corsy velkou porci práce. Ačkoliv se bavíme o generaci, která je na trhu již pěknou řádku let, stále jí to náramně sluší. V kabině pak posádka najde mix současných moderních technologií, které jsou doplněny o poctivá fyzická tlačítka, která sice vypadají někdy trošku zastarale, ale svou funkci plní na jedničku. Oproti loni testovanému Peugeotu E-208 zde není potřeba vše lovit v palubním menu vozidla a například klimatizace se ovládá ručně, což je výhoda během jízdy. Corsa je pohodlné auto i pro dva vzrostlé dospělé a rozhodně bych u ní doporučil připlatit za sadu Komfort GS. V té se totiž nachází například vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant potažený veganskou kůží nebo sedadlo spolujezdce nastavitelné v 6 směrech.

Přínos tohoto paketu v ceně 25 tisíc Kč je velký a rozhodně zlepší celkový jízdní komfort. Jelikož se bavíme o malé Corse, místo na druhé řadě sedadel je hodně podprůměrné a dospělí se sem takřka nemají šanci posadit. Moc veselé to není ani s objemem kufru, kdy je základem 267 litrů. Maximem je pak 1 042 litrů, kterých dosáhnete po sklopení druhé řady sedadel. Zamrzí i fakt, že v případě Corsy Electric není kam schovat nabíjecí kabely. „Frunk“ vůz nemá a pod podlážku v kufru se objemný svazek s nabíjecím AC kabelem nemá šanci vejít. Kdo pak volí výkonnější provedení, automaticky získává několik benefitů. Baterie s hrubou kapacitou 51 kWh, z nichž je využitelných 48 kWh, postačila během testovacího týdne k opakovanému nájezdu okolo 300 km. Teplota během celého týdne kolísala mezi 4 až 11 °C a největší spotřebu jsem logicky registroval na dálnici. Právě tam si malý Opel nestyděl říci o 20 kWh na 100 km, což vystačilo k ujetí cca 240 dálničních kilometrů. Naopak mix dálnic, města a okresních silnic znamenal průměrnou spotřebu 16,4 kWh na 100 km, což výsledný dojezd navýšilo na 292 km.

Ačkoliv to nejsou nijak zázračné hodnoty, Corsa se ani na dálnicích necítila vyloženě špatně. Odhlučnění kabiny a podvozku bylo do 120 km/h příkladné, z vozu je vynikající výhled do všech stran a přehledná digitální palubní deska nabízí širokou možnost úprav, co vše a jak má zobrazovat. O něco horší to ale bude v případě, že se zastavíte nabíjet. Kdo často využívá DC nabíjecí stanice, Opel Corsa Electric se bez ohledu na verzi dokáže nabíjet výkonem maximálně 100 kW. V případě AC nabíjení je pak limitem 11 kW. Obě hodnoty jsou na dnešní poměry pouhým průměrem a do budoucna by to chtělo rozhodně vylepšení. Na druhou stranu, s testovanou elektrickou Corsou byla celkem zábava. Ačkoliv byl vůz obut na zimních pneumatikách a něco jako vypnout systém ESP u něj neexistuje, po ujetí 840 km nemohu říci, že bylo řízení Corsy nudné a bez citu.

Podvozek dokázal filtrovat ostřejší nerovnosti, současně se příliš nezhoupnul ani na sérii vln a v zatáčkách vůz obstojně držel stopu. Pro ostřejší tempo je však potřeba aktivovat jízdní režim Sport. Jedině v něm je odemknut plný výkon 156 koní a točivý moment 250 Nm. Čipernosti pomáhala pohotovostní hmotnost 1 544 kg a její skvělé rozložení. Upřímně je velká škoda, že Opel nenabízí vyloženě sportovní derivát. Nevím, jak je na tom zákaznický ohlas, ale potenciál je zde minimálně v podvozku, který se ukázal jako velmi schopný. Během jízd v noci jsem hodně ocenil pořádně daleko svítící světlomety LED Matrix. Těm v případě mlhy či hustého deště dokáží vypomoci LED přední mlhovky, které navíc svící dostatečně do šířky, takže s jejich aktivací řidič najednou vidí i to, co by mu jinak uniklo.

Zajímavé je srovnání hybridní a elektrické varianty. Zatímco hybridní dokáže upalovat rychlostí až 204 km/h, u elektrické je maximem pouze 150 km/h, a to navzdory tomu, že je její výkon o 20 koní vyšší. Zajímavé je také srovnání sprintu z 0 na 100 km/h, kdy obě verze zvládnou disciplínu za shodných 8,1 s. Spalovací verze má o něco větší objem kufru, ale elektrická varianta pro změnu trumfuje mnohem ekologičtějším provozem a nižšími provozními náklady. Testované provedení Electric pak ve mě zanechalo pozitivní dojmy. Pokud se zvýší kapacita baterie a navýší rychlost nabíjení, Corsa se stane velmi zajímavým elektromobilem do města a i mimo něj. Konkurence je ale velká a nemusíme chodit daleko. Koncern Stellantis má bohatou nabídku a třeba Peugeot E-208 je v kabině modernější, což ale nemusí vyhovovat každému.

Opel se drží trošku zpátky, což se mi na něm líbí. Nejde o zastaralý model, ale německý výrobce naslouchá potřebám zákazníků. Své by o tom mohl vyprávět Volkswagen, který nejen u elektrického modelu ID.3 vrátil fyzická tlačítka na volant. Ne vše je potřeba mít dotykové a občas se zkrátka hodí poctivé kruhové tlačítko, kterým se dá bleskurychle ztmavit svit palubní desky a středového displeje. To třeba Opel umí, avšak Peugeot či Fiat již nikoliv. Přijde k tomu svěží design karoserie, celkem bohatou výbavu, pohodlná přední sedadla s dostatkem místa pro kolena, výkon 156 koní a rázem lze obhájit již zmíněnou cenu 769 990 Kč.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

opel-corsa-facelift-2023
Klady
  • černé prvky vozu náramně sluší
  • klimatizace se ovládá skrze fyzická tlačítka
  • LED světlomety
  • spotřeba s lehkou nohou
Zápory
  • pomalé DC nabíjení
  • nelze nastavit úroveň rekuperace
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze