V roce 2023 přišel první významnější facelift aktuální generace Opelu Corsa a nutno říci, že byl potřeba. Nyní je rok 2025 a na vlastní kůži jsem dostal šanci vyzkoušet decentně vylepšené provedení, které mělo jeden velký bonus pod kapotou. Z fotografií je jasně patrné, že výbava GS je vcelku slušivá. Jejím základem je přední a zadní sportovní nárazník, maska chladiče s černým logem výrobce, černé lišty kolem oken a 16" disky kol. Vůz, jenž do českého konfigurátoru dorazí teprve za měsíc, zdobila dvojitá leštěná koncovka výfuku. Ta je hlavním vodítkem, že tato Corsa disponuje hybridní technikou s výkonem 136 koní. Testovaný exemplář těžil dále z příplatkového červeného laku karoserie Kardio (příplatek 13 tisíc Kč) a za mě doporučuji připlatit 25 tisíc Kč za sadu Tech GS. Ta totiž kromě LED předních mlhovek a elektrické parkovací brzdy obsahuje dost výkonné světlomety Intelli-Lux LED. S nimi je doslova radost jezdit po tmě a tato světla mají 14 individuálně nastavitelných světelných modulů.
Technické parametry Opel Corsa 2023 Hybrid 100
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 061 × 1 960 × 1 435 mm, 1 287 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 230 Nm |
Nádrž | 44 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 569 900 Kč |
Ti nejnáročnější pak mohou sáhnout po větších 17" discích, které na vozidle vypadají ještě efektněji. S jejich volbou ale lehce utrpí jízdní komfort, protože ve výbavě GS je podvozek lehce tužší. Exteriér aktuální Corsy zkrátka vypadá dost přitažlivě a je velká škoda, že již není v nabídce ostré provedení OPC. I tak lze výbavu GS považovat za dostatečně sportovní, což se projevilo hned, co jsem se poprvé posadil do kabiny. V základu se Corsa GS vyznačuje sportovně tvarovaným sportovním volantem s několika fyzickými tlačítky. Osobně se mi moc líbila rozměrná a sportovně tvarovaná sedadla, která měla látkový potah s dvojicí bílých pruhů uprostřed. Přední sedačky sice nemohou mít elektrické ovládání, ale v rámci příplatku jim bude umožněno nastavení v šesti směrech. A zatímco místa vpředu byl dostatek, dozadu bych posadil dva dospělé cestující snad jen za trest. Místo zde není jak pro nohy, tak pro kolena. Opel Corsa byl vždy koncipován jako druhé auto do rodiny a je to na něm znát.
Moc se mi pak nelíbil volič automatické převodovky, který se k povaze vozu příliš nehodí. Taková je ale politika koncernu Stellantis. Naopak potěšil plně digitální přístrojový štít, jehož zobrazení se dá měnit skrze otočný ovladač na páčce směrovek. Bohužel ale testovaný kus nedostal do vínku lepší palubní systém s navigací, takže po celý test jsem byl nucen využívat stroze vypadající softwarové prostředí, ve kterém byla jen omezená nabídka palubních funkcí. Kdo si potrpí na maximální výbavu a pořádnou konektivitu, bude si muset připlatit 47 tisíc Kč za sadu Infotainment GS. V takovém případě půjde využívat bezdrátové připojení pomocí Apple CarPlay a Android Auto, hodí se dvě USB-C přípojky vzadu, bezdrátová nabíječka pro mobilní telefon a hlavně bezklíčové odemykání plus startování vozu. Já tuto sadu ve voze neměl, a tak mi nezbývalo nic jiného, než vůz hezky po staru odemykat a startovat klíčkem, což ale neberte jako kritiku.
Cením fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace, která usnadňují ovládání za jízdy. Osvětlení středového displeje a digitální palubní desky je řešeno skrze otočné kolečko nalevo za volantem, což je za mě velké plus. Možná to vypadá staře, ale za mě je to další z důvodů, proč volit právě Corsu. Žádné zdlouhavé klikání na displej a lovení ikonky „jas obrazovky“. Corsa je mixem starého a moderního vozu a mně to z nějakého důvodu nepřijde špatné. Pokud jde o motor, v nabídce českého zastoupení je prozatímním vrcholem verze Hybrid 100, kdy číslovka uvádí počet koní. Již za měsíc ale tuzemští zákazníci dostanou možnost objednávat ústrojí, které má 136 koní a opět hybridní techniku. Základem je motor 1.2 PureTech, jenž dostal 48V mild-hybridní systém, řetězový rozvod pro nižší náklady na údržbu, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a spalování s Millerovým cyklem pro lepší tepelnou účinnost.
Verze Hybrid 136 nabídne nejvyšší točivý moment 230 Nm a elektromotor zabudovaný do nové šestistupňové dvouspojkové převodovky e-DCS6 disponuje výkonem 28 koní a točivým momentem 55 Nm. Lithium-iontová baterie má pak využitelnou kapacitu 432 Wh (hrubá činí 898 Wh). Za celý test jsem s vozem ujel takřka 1 200 km a často jsem se pohyboval na dálnicích. I proto moc dobře vím, že Corsa Hybrid 136 umí jet na elektrický pohon až do rychlosti 135 km/h. Nechyběla inteligentní rekuperace elektrické energie, kdy vůz buď plachtil, nebo při dojíždění dalšího vozu začal lehce brzdit, a tím ukládal elektrickou energii do malé baterie. Automatická převodovka se šesti stupni si s přechodem na elektrický/benzinový pohon uměla poradit na jedničku a nikdy jsem nezaregistroval cukání. Nové pohonné ústrojí je pak vrcholem pro současnou generaci vozu. Je sice pravda, že elektrická varianta má o dalších dvacet koní vyšší výkon, jenže jakmile vjedete na dálnici, Hybrid 136 verzi Electric ujede.
Může za to fakt, že zatímco elektrická varianta umí jet 150 km/h, Hybrid 136 se dokáže rozparádit až na 204 km/h. Skoro jsem byl až v údivu, jak živé hybridní provedení bylo. V případě potřeby jsem mohl řadit manuálně skrze pádla pod volantem a pro oživení dynamiky je tu možnost zvolit sportovní jízdní režim. A jak na tom byl Opel Corsa Hybrid 136 se spotřebou? Ani dynamičtější jízdní tempo nevyhnalo průměrnou spotřebu nad 6 litrů na 100 km. S lehkou nohou na pedálu plynu jsem byl dokonce schopen ujet jednu z cest (60 % dálnice, 30 % okresky a 10 % město) za krásných 5,1 l na 100 km. Jak už bylo řečeno, s výbavou GS dostanete o něco tužší podvozek, z čehož jsem měl z počátku trošku strach. Jak se vzápětí ukázalo, bylo to zbytečné. Na 16" discích byla Corsa sice tužší, ale nedělalo jí problémy zvládat menší výmoly a ostřejší nerovnosti. Malý Opel měl nazuty zimní pneumatiky Pirelli Cinturato Winter 2, což nebránilo v tom, aby se Corsa na okreskách dokázala rozvášnit a mnohdy lehce hodit bokem.
Skoro bych až řekl, že mi zde chybí „stará dobrá“ páková ruční brzda. Corsa současné generace ale rozhodně není sportovní náčiní. Umí zvládat ostřejší tempo, ale citlivě nastavená elektronika vše pečlivě hlídá. Jakmile se záď začínala dostávat do drobného skluzu, rychle bylo po zábavě vzhledem k systému ESP. Pokud bych měl být zájemcem o aktuální generaci Corsy, pak bych volil právě verzi Hybrid 136. Nabízí totiž dostatečnou dynamiku, hbitost v zatáčkách a přitom umí jet v případě potřeby dostatečně úsporně. Mrzí mě naopak nutnost připlácet za některé dost důležité prvky výbavy, které nejsou základem vyšší výbavy GS. Pokud pak máte o toto provedení zájem, české zastoupení značky Opel nám prozradilo, že příplatek za verzi Hybrid 136 bude činit 40 tisíc korun ve srovnání s variantou Hybrid 100, jež aktuálně vychází na 539 990 Kč vč. DPH.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz