Testujeme Nissan Ariya 2WD (87 kWh)

13
Testujeme Nissan Ariya 2WD (87 kWh)
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Nissan Ariya nás překvapil měkkým a přitom stabilním podvozkem
  • S lehčí nohou lze jezdit za 18 kWh na 100 km
  • Nabíjecí výkon by mohl být vyšší než 130 kW

Když Nissan před skoro třemi lety poprvé představil elektrický model Ariya, všichni netrpělivě čekali, jak uspěje v záplavě rostoucí konkurence. Jenže japonský výrobce válčil se svým umístěním na evropském trhu a současně došlo k čipové krizi, kvůli čemuž se středně velké elektrické SUV dostalo na světové trhy až v roce 2022. O více než rok později došlo na český trh, a tak jsme využili nabídky českého zastoupení a vzali do testu provedení s pohonem přední nápravy ve vyšší výbavě Evolve. Vůz disponuje větší baterií o využitelné kapacitě 87 kWh, takže i v chladnějších dnech lze ujet na jedno nabití 400 km, což zatím ukazují i naše dosavadní měření spotřeby.

Už na první pohled je znát, že ačkoliv je auto vlastně již několik let staré, jeho design působí, jako by byl navržen teprve loni. Ostré linie karoserie ve spojení se zlatým příplatkovým lakem karoserie zkrátka vypadají úchvatně a o moc horší to není ani v kabině. V ní nás překvapila vlna luxusu, kvalitního zpracování a třeba dřevěný dekor, do něhož jsou vtisknuta některá z tlačítek. Místa je v interiéru dostatek, a to i na zadní řadě sedadel, což je pro nás větší překvapení vzhledem ke zkosení zadní částí střechy vozu. Testovaná specifikace pak dorazila do testu s výkonem 178 kW a neevidujeme typické „tahání za volant“ při potřebě prudší akcelerace.

V nabídce je samozřejmě i verze s pohonem všech čtyř kol o výkonu 225 kW, avšak na tu se podíváme později. Důležité je, že Ariya nabízí nečekaně komfortní podvozek, kterému nevadí ani ostřejší nerovnosti a výmoly. Hlavně pak na dálnicích s hladkým novějším asfaltem je jízda hodně podobná vozům Lexus. Maximem testované verze je rychlost 160 km/h a kdo se bude jen trošku krotit, stejně jako my dosáhne průměrné kombinované spotřeby 18 kWh na 100 km. Sportovnější jízda si vyžádá o 4 kWh větší odběr a „dálnice na maximum“ si vezme okolo 26 kWh na 100 km. Podíváme se i na každodenní soužití s tímto vozem. Dále podrobněji rozebereme nabíjení, které lze bohužel provádět výkonem maximálně 130 kW.

Technické parametry Nissan Ariya 90 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 595 × 2 172 × 1 660 mm, 2 089 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon178 kW, 242 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie90 kWh (87 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 482 km
Cena od1 449 990 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Nemůžu si pomoct, ten interiér na mě působní moc hezky. Kvalitně a prostorně, těším se na živo, jak bude možnost. :-)
Josef L
Josef L
Co se týká ceny, není to zrovna hitparáda, abych si mohl zvolit větší baterii, musím v konfigurátoru vybrat nejvyšší verzi výbavy a pak jsem s předokolkou a palubní nabíječkou 22 kW na ceně 1.54 mil. Kč a když zvolím verzi 4x4 tak jsem na 1.59 mil. Kč, tedy zanedbatelný rozdíl. Předokolka nedává smysl vzhledem k ceně. Každopádně tahle cena je už hooodně vysoko.
Josef L
Josef L
„dálnice na maximum“ si vezme okolo 26 kWh na 100 km.

Co to znamená maximum 130 nebo 160 km/h a při jaké teplotě?
den
den
Naposledy upraveno: 27. 1. 23:51
Co jsem koukal recenze tak to auto pusobilo nadejne. Ale kdyz jsem to uvidel na zvedaku a jak je udelano temperovani baterky (hned to je videt po plastovym krytem) tak se objevili urcite pochybnosti. Zkratka ja by takovou konstrukci nekupoval.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze