Jak rychle se nabije Nissan Ariya s větší baterií?
test

Jak rychle se nabije Nissan Ariya s větší baterií?

Test nabíjení

K testu nabíjení jsme si tentokrát vybrali nové elektrické SUV od Nissanu. Volba padla na úspornější verzi s předním pohonem, která měla větší 87kWh baterii. Bez ohledu na provedení je možné nabíjet maximálně 130 kW. V tomto testu se dozvíte, zda je to značné technické omezení, nebo to bohatě stačí.

Nissan Ariya je k dispozici v několika verzích. Jako první jsme si na řadu vzali předokolku s větší baterií o kapacitě 87 kWh. Nechyběla bohatá výbava a výkon 178 kW. Výrobce uvádí, že Ariya zvládne maximální nabíjecí výkon 130 kW. Proto jsme nelenili, s vozem ujeli na jeden zátah přes 100 km, aktivovali předehřev baterie a následně vůz zapojili na jedné z 300kW nabíječek PRE. Počasí v době testu bylo celkem chladné a venkovní teplota při nabíjecím procesu dosahovala 5 °C.

Technické parametry Nissan Ariya 90 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 595 × 2 172 × 1 660 mm, 2 089 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon178 kW, 242 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie90 kWh (87 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 482 km
Cena od1 449 990 Kč

I když je Nissan Ariya celkem luxusní SUV, výrobce mu do vínku nadělil starší 400V architekturu místo novější 800V. Řidič má k dispozici baterii s 87 kWh, což by s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru mělo umožnit dojezd 400 km. Zejména pro dálniční přesuny by se však hodilo mít alespoň zhruba o dalších 10 kWh více. Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 23,8 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili při opakovaných delších přesunech na dálnici. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, byl by poměr nabitých kilometrů za daný počet minut ještě o poznání vyšší.

K nabíjecí stanici jsme dorazili s 11 % energie v baterii po předchozí 120 km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá skrze manuální volbu jejího výhřevu v palubním menu. Po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 115,6 kW, avšak na výkonové maximum jsme se za celý test nabíjení nedostali. Při 14 % nabíjecí výkon poklesl na 107 kW, ve 20 % se držel na 106,3 kW a ve 24 % dosahoval 105,9 kW. Zajímavé ale je, že až do 50 % se nabíjecí výkon držel okolo 105 kW, což u vozidel s maximem 130 kW nebývá zvykem. Na 50 % se auto nabilo za 18 minut. Za tuto dobu zvládl Nissan Ariya doplnit 31,71 kWh energie. Dané nabití by stačilo na cca 140 kilometrů dálničního dojezdu.


Při 60 % nabíjecí výkon poklesl na 98,8 kW a vůz v té chvíli odebral 39,57 kWh energie. Na 70 % se dostáváme za 29 minut a výkon je v tu chvíli velmi slušných 89,8 kW. Hodnoty 80 % jsme dosáhli po necelých 35 minutách, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 80,4 kW. To je třeba více, než umělo BMW i5 M60. Celková nabíjecí křivka je nečekaně dobrá a překvapilo nás, že i nad 70 % stavu baterie se nabíjecí výkon pohyboval poměrně vysoko. Vůz jsme odpojili při 83 %, přičemž dobití na tuto hranici trvalo přesně 36 minut.

V této chvíli se futuristicky vypadající elektrické SUV nabíjelo výkonem 64,7 kW. Celkem jsme nabili 59,46 kWh. Jak jsme si později všimli, ani nabíjení do 90 % nemusí být zdlouhavé. Při tomto stavu baterie se totiž nabíjecí výkon pohyboval stále na úrovni 32 kW.

Z 11 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon (kW) Dálniční dojezd
14 % 2 minuty 115,6 51
17 % 4 minuty 103,1 62
20% 5 minut 106,3 73
24 % 8 minut 105,9 88
35 % 13 minut 105,2 128
40 % 15 minut 105,8 146
45 % 17 minut 105,3 164
50 % 19 minut 104,8 182
55 % 21 minut 101,6 201
60 % 23 minut 98,8 219
65 % 26 minut 93,4 237
70 % 29 minut 89,8 256
75 % 32 minut 85,9 274
80 % 35 minut 80,4 292
83 % 37 minut 64,7 303

Foto: Roman Havlín, fdrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze