Projeli jsme nový Nissan Qashqai s technologií e-Power
test

Projeli jsme nový Nissan Qashqai s technologií e-Power

Víme také, kdy přijde nový Leaf

Zúčastnili jsme se českého představení omlazeného Nissanu Qashqai. Průkopník kategorie středně velkých crossoverů dostal lehce odlišnou vizáž, bohatší výbavu a opět je k dispozici v mnoha variantách. Otestovali jsme jeho nejvyšší provedení, které nese označení e-Power a disponuje výkonem 190 koní.

Nissan kousek od Benešova před pár dny představil českým zástupcům médií modernizovanou třetí generaci crossoveru Qashqai. Ta je určena pro druhou polovinu životního cyklu vozu a součástí prezentace byla možnost si auto krátce projet, čehož jsme samozřejmě využili. Ještě než prozradíme, jak se nám s vylepšenou japonskou novinkou jezdilo, je vhodné uvést výčet změn, kterých se Qashqai pro rok 2025 dočkal. V souladu se současnou filozofií značky například již nenajdeme na přídi chromovanou masku V-Motion. Příď nyní vypadá podobně, jako je tomu u většího (a plně elektrického) modelu Ariya. Mezi další novinky se řadí jiný zadní nárazník, průhledná optika zadních světlometů a nové designy litých kol. V nabídce se opět objevuje bohatá nabídka laků karoserie, které mohou být metalické, prémiové či dvoubarevné.

Technické parametry Nissan Qashqai (2024) e-Power 190

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 1 835 × 1 625 mm, 1 612 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon140 kW, 190 koní, točivý moment: 330 Nm
Baterie1,97 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 5,3 l / 100 km
Cena od919 990 Kč

Příď opět nabízí ve vrcholné výbavě Tekna Plus světlomety Matrix LED s vyšším světelným tokem. Současně ale nelze zakoupit přední mlhovky, stejně tak hlavní světlomety nenabízí funkci „pro špatné počasí“. Naprostou novinkou je sportovně vypadající verze/výbava N-Design. Ta se vyznačuje lakovanými blatníky, 20" disky se specifickým vzorem a lakovanou spodní částí karoserie. Tím novinky zvenčí končí a je potřeba se přesunout do kabiny. Zde se objevují lehce pozměněné dekory, materiály čalounění jsou nyní kvalitnější a příjemnější na dotek, což můžeme potvrdit. Technické nadšence potěší, že palubní systém má nyní nejen větší obrazovku, ale také integrované služby od Googlu.

To přináší rychlejší a spolehlivější výsledky například při využívání navigačního systému. Pro co největší jízdní komfort se technici Nissanu vyřádili na kvalitě odhlučnění. Kromě tlustších bočních skel došlo k přepracování těsnění ve dveřích. To přináší ještě tišší jízdu, a to i v rychlostech přes 130 km/h. Qashqai je vybaven vyspělými technologiemi, včetně moderního head-up displeje (HUD) a kamerového systému s 540stupňovým úhlem záběru, který nabízí i 3D model vozu včetně výhledu na podvozek. Skrze obrazovku infotainmentu si lze bezdrátově připojit služby Apple CarPlay či Android Auto. Nechybí ani vzdálené ovládání vozu prostřednictvím systému NissanConnect Services či možnost propojení s Amazon Alexa.

Na palubě je integrovaná 15W bezdrátová nabíječka mobilních telefonů a elektrické energie si užije až až i pohonná jednotka. V nejvyšší testované specifikaci e-Power je k dispozici výkon 190 koní a točivý moment 330 Nm. Tyto hodnoty pak zajišťuje elektromotor, který je zde hlavním pohonným agregátem. O výrobu elektrické energie se zde dále stará 156koňová přeplňovaná benzinová patnáctistovka, avšak síla systému jde výhradně na přední nápravu. Kdo touží po čtyřkolce, má v tomto případě smůlu a musí sáhnout po slabším provedení s mild-hybridní technikou. A jak se nám jezdilo s novým Qashqaiem? Nutno říci, že vůz je nejenom tišší, ale s výkonem 190 koní se jedná o celkem hbité a stále úsporné auto. V kabině je místa dostatek na obou řadách sedadel a zamrzí snad jen absence možnosti podélného posuvu loketní opěrky.

Automatická převodovka CVT je poměrně slušně odhlučněna a do kabiny pronikal zvuk pohonné soustavy jen v případě, že byl pedál plynu až na podlaze. Ceníme logické ovládání palubních systémů, stejně tak možnost nastavit si jeden z pěti jízdních režimů (Offroad, Standard, Sport, Eco a Snow). Moc se nám líbí funkce „průhledné kapoty“, kterou jsme zatím viděli jen u mnohem dražších vozidel z koncernu Jaguar Land Rover. S tímto prvkem výbavy lze zaparkovat doslova na centimetry, aniž by došlo k poškrábání litých kol či odření vozu. Sluší se dodat, že Nissan Qashqai ve specifikaci e-Power 190 nabízí 55litrovou palivovou nádrž a jeho baterie s kapacitou 1,97 kWh postačila k ujetí cca 8 km v čistě elektrickém režimu.

Nissan Qashqai (2025)

Na podrobné jízdní dojmy si počkejte do velkého testu. V rámci české prezentace jsme se navíc dozvěděli, že přesně za rok se má představit zcela nová generace Nissanu Leaf. Průkopník v elektromobilitě, který je znám snad po celé planetě, je již ve vývoji a v roce 2026 se má objevit v prodeji. Do té doby můžeme očekávat příchod sportovní verze modelu Ariya, která ve specifikaci Nismo dorazí na český trh v únoru příštího roku. V průběhu roku 2026 pak dojde k dalšímu významnému milníku, kterým se má stát premiéra plně elektrické varianty městského crossoveru s označením Juke.

Jak je vidno, máme se na co těšit a Nissan chce bojovat s konkurencí, která mu zatím dle prodejních statistik dělá nemalé vrásky na čele. Japonský výrobce se ale nevzdává a nový Qashqai je povedeným vozem, který jistě zvýší prodeje v kategorii crossoverů/SUV.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

nissan-qashqai-2024
Klady
  • prvek zvaný průhledná kapota
  • nízká spotřeba i ve vyšších rychlostech
  • výkon 190 koní je plně dostačující
  • služby od Googlu
Zápory
  • provedení e-Power nelze pořídit s pohonem všech kol
  • loketní opěrka postrádá funkci posuvu
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze