Nová generace Nissanu X-Trail vstupuje na evropský trh

Nová generace Nissanu X-Trail vstupuje na evropský trh
Fotografie: Nissan
  • K dispozici budou tři varianty s hybridním ústrojím
  • Na výběr je 15 laků karoserie a pět výbav
  • Zatím nebyla stanovena cena pro český trh

Čtvrtá generace Nissanu X-Trail se konečně po delším čekání dostala na evropský trh. Případní zájemci z řad Evropanů musí počítat s tím, že každá verze přijde s hybridní technikou, takže čistě benzinová nebo naftová verze se stává definitivní historií, jak informuje carscoops.com. Největší předností nové generace X-Trailu je nová platforma CMF-C. Díky tomu došlo k mírnému nárůstu rozměrů, kdy na délku vůz měří 4 681 milimetrů, na šířku 1 840 mm a na výšku 1 730 mm. Základem nabídky se pak stane verze s přeplňovaným 1,5litrovým zážehovým tříválcem s mild-hybridní technikou.

Ten spolupracuje s automatickou převodovkou Xtronic a poháněna jsou výhradně přední kola. V tomto případě lze očekávat výkon 163 koní a maximální točivý moment 300 Nm. Nový Nissan X-Trail se s tímto motorem rozjede na maximálně 200 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,6 sekundy. Zakoupit ale lze i silnější variantu e-Power. Ta nabídne taktéž 1,5litrový spalovací motor, jenže v tomto případě se benzin stává záložním pohonem. Jeho hlavní prací má být výroba elektřiny pro baterii, o které zatím nevíme vlastně vůbec nic. Nissan jen zmiňuje, že X-Trail e-Power bude schopen fungovat jako elektromobil.

Provedení e-Power bude jako jediné dostupné s pohonem předních i všech čtyř kol. Čtyřkolka přitom využije elektromotor na přední a zadní nápravě. U verze s předním pohonem lze počítat s výkonem 204 koní a točivým momentem 330 Nm. Zklamáním je ale maximální rychlost pouhých 170 km/h. Verze s pohonem všech kol produkuje 213 koní, přičemž přední elektromotor dodává 330 Nm a zadní dalších 195 Nm. Maximální rychlost je u X-Trailu 4×4 e-Force 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere obstojných 7 sekund. Všechny motorizace pak půjde zkombinovat s pěti či sedmimístným interiérem.

Výrobce si připravil 15 laků karoserie, z nichž pět je dvoubarevných. V interiéru se standardně nachází 12,3" digitální přístrojový štít, kdy stejnou velikost nabídne i dotyková obrazovka infotainmentu. Nechybí poměrně dost fyzických tlačítek, takže nehrozí, že vše se bude ovládat „moderně“ přes obrazovku za jízdy. České zastoupení značky zatím čtvrtou generaci X-Trailu nemá k dispozici, ale pokud se budeme řídit sousedním německým trhem, tam je vůz dostupný ve výbavách Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna a Tekna+.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze