Segment malých vozů je speciálně v Evropě plnější než pařížský autosalon v těchto dnech. Aby si Nissan Micra dokázal vyválčit dobrá čísla prodejů, musel přijít s něčím inovativním. Již pátá generace je nyní větší než předchůdce na šířku, délku i co se týče rozvoru, jediné co se zmenšilo byla výška. Na první pohled design Micry dospěl. Nejde už o malé roztomilé autíčko, ale klidně byste si ho spletli například s větším bráchou, Pulsarem.
Zatímco Micra samozřejmě prodělala spoustu malých vylepšení, nás zaujaly bezpečnostní asistenty. Dnes již nikoho nepřekvapí, když má vůz celou škálu bezpečnostní asistentů. Jedná se ale většinou o nejvyšší modely z výrobní řady. Nissan se rozhodl „neškudlit“ si technologie pouze pro nejdražší kousky ze svého portfolia, ale dal jim místo i v nejmenším automobilu značky. Nová Micra se tak může těšit z panoramatické 360stupňové kamery, hlídání mrtvých úhlů, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a nouzové brzdění při očekávaném střetu s jiným vozidlem či chodcem. Posunutí těchto technologií nejen že bude výhodné pro zákazníka, ale automobilka bude také dostávat mnohem více dat pro vývoj autonomních systémů, bez kterého za pár let nepůjde uspět.