Nový Mercedes-Maybach S. High-end podle staré školy

Kompletní představení
Nový Mercedes-Maybach S. High-end podle staré školy
Fotografie: Daimler
  • Maybach jako prodloužená, luxusní verze Mercedesu S slaví úspěchy
  • Přichází proto její druhá, podstatně zdokonalená verze
  • Nabídne jen motory V8, V12 a mild-hybridní pohon

Na rozdíl od neslavného konce obnovené samostatné značky Maybach, která byla v roce 2012 po pouhých deseti letech vrácena k ledu poté, co prodeje superluxusních Maybachů 57/62 ani zdaleka nesplnily očekávání, v roce 2015 uvedená podznačka Mercedes-Maybach, na rozdíl od trendů prezentovaná jako prodloužená a luxusní verze Mercedesu třídy S, se chytla znamenitě a zejména na čínském trhu láme prodejní rekordy. Proto Daimler právě uvedl už druhou generaci luxusní limuzíny, útočící bez respektu na aristokratický Rolls-Royce Phantom či Bentley Mulsanne. Mercedes-Maybach S.

Opět nabízí to nejlepší ohledně komfortu a přepychu, co je k dispozici, a ještě něco navíc. Zejména široce polohovatelná zadní sedadla s prokrvující masáží, systém aktivního potlačování vnitřního hluku, vylepšenou hlasovou komunikaci MBUX pro zadní sedadla, chladničku v zadní loketní opěrce či pokročilé ambientní osvětlení s 253 světelnými zdroji, které dokáže mj. samočinně měnit barvu osvětlení podle denní doby v souladu s lidskými biorytmy, či měnit polohu intenzivnějšího světla například ke čtení přesně tam, kde ji vznešený pasažér na pravém zadním sedadle potřebuje. Namáhavé nastupování či vystupování usnadňuje jednak plně elektrické ovládání zadních bočních dveří několika způsoby (klasicky klikou, ovladačem, přes dotykový displej vpředu nebo vzadu či tlačítkem na stropnici) a podavač bezpečnostního pásu, minimalizující námahu při jeho zapínání. Mmch, opěrné body pásů jsou umístěny přímo v polštářích sedadla a umožňují ideální polohu pásu pro každou postavu.

Zde jsou nejdůležitější ti ve druhé řadě. Ti se mohou třeba natáhnout, nechat se namasírovat, nebo si dát vychlazené šampaňské z postříbřených sklenic

Řadu zajímavostí najdeme i zvenku. Především druhou generaci příplatkových projektorových předních světlometů Digital light, které umějí díky 1,3 milionu mikrozrcátek v každém světlometu vykreslovat na vozovku velmi přesně vykreslené obrazce. Ty mají řidiči pomáhat předcházet problematickým situacím, například promítáním důležitých zákazových značek a semaforů, případně symbolu bagru, pokud jsou vpředu práce na silnici. Ve zúžení na rekonstruované silnici zase pomáhají trefit správnou stopu navigační čáry a pokud systém rozpozná chodce na krajnici, označí ho bodovým paprskem. Dosud nepoznané prožitky z reprodukce hudby by měl zprostředkovat tzv. 4D zvuk, neboli zvuková rezonance sedadel v souladu s hudbou. Mezi extra položkami nechybějí ani postříbřené sklenky na šampaňské s bezpečnými stojánky na středové konzole. O bezpečnost vzadu sedících cestujících se stará celá paleta bezpečnostních prvků, z nichž některé (čelní airgagy ve druhé řadě) jsou úplnou novotou. Nechybí ani airbag přímo v sedáku, zabraňující podklouznutí pod pásem při čelním nárazu (to se hodí zejména při cestování v pololehu, které zadní sedadla umožňují, další vak v bezpečnostním pásu, zadní postranní airbagy a hlavové airbagy, průběžné po celé délce kabiny. Vůz si ale pohlídá i řidiče, například tím, že bude sledovat, kam se kouká během aktivovaného poloautonomního řízení.

O pohon se starají dva ušlechtilé pohony. Ten slabší, S 580 4Matic, je čtyřlitrový mild-hybridní osmiválec biturbo s integrovaným startérgenerátorem (ISG) o výkonu 15 kW (20 k) a 200 Nm. Ten dopomáhá agregátu k celkovým 370 kW (503 k) a 700 Nm. O kombinovanou spotřebu, začínající na hodnotě 10,2 l/100 km se zasluhuje také vypínání půlky válců při částečné zátěži. To vrcholný dvanáctiválec S 680 4Matic 6.0 biturbo už si hybridní servítky nebere. Servíruje 450 kW/612 k, tedy výkon supersportů, a především 900 Nm, tedy maximum, které snese převodovka, již od 2000 otáček. Vůbec poprvé u Daimleu se tu spojil motor V12 s pohonem všech kol. Přesto kombinovaná spotřeba, začínající na 13,3 l/100 km podle WLTP, nevypadá vůbec strašidelně. Devítistupňový automat je standardem pro obě motorizace, nabízí kromě jiného také jízdní režim Maybach, v němž se vůz extrémně jemně rozjíždí na dvojku a omezuje počet přeřazování. Specialitou je nejen volitelné zatáčení zadní nápravy, zlepšující manévrovatelnost i ovladatelnost (jeho součástí je o 15 % strmější řízení vpředu). A kromě standardního vzduchového pérování Airmatic nabízí i volbu systému E-Active Body Control, čili aktivního hydraulického podvozku, který díky snímací kameře dokáže rozeznat nerovnost či výmol a s předstihem jim přizpůsobit charakteristiku pérování každého kola zvlášť. Další pěkný kousek špičkové techniky, vyžadující díky svému značnému krátkodobému odběru 48V palubní síť.

Vůz už je v Česku k objednání, ceny začínají na 4 225 320 Kč za S 580 4Matic, cena dvanáctiválce S 680 4Matic startuje na 5 572 050 Kč.

Druhá generace limuzíny Mercedes-Maybach S jde svým výrazným designem vstříc čínským zákazníkům

Technické parametry Mercedes-Benz Maybach S 580 4Matic

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 469 × 1 921 × 1 510 mm, 2 275 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon370 (370 + 15) kW, 503 (503 + 20) koní, točivý moment: 700 Nm / 2 000 ot/min
Nádrž76 l
SpotřebaKombinovaná: 10,2 l / 100 km
Cena od4 685 120 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze