Automobilový startup Rivian sklízí jeden úspěch za druhým. Těší se z velké podpory od investorů, mezi kterými nechybí například Ford či Amazon. Jeho koncepty se setkaly s velmi kladným ohlasem. To nasvědčuje tomu, že se nejedná jen o krátkodobý projekt, který zanedlouho skončí v propadlišti dějin, ale Rivian skutečně představuje vážnou konkurenci pro ostatní automobilové výrobce.
Potvrzuje to i Richard Truett z Automotive News, který byl vůči Rivianu, jako ostatně vůči všem ostatním startupům tohoto typu, velice skeptický. Je si totiž vědom toho, jak velké úsilí musí začínající automobilka vyvinout a kolik problémů musí překonat, aby dosáhla svého cíle: od vybudování celého vývojového týmu a návrhu vozů až po zajištění či uzpůsobení výrobních prostor a navržení co nejefektivnějšího procesu výroby. A to je jen zlomek z toho, co musí začínající automobilová společnost řešit. Jeho názor na společnost však změnila poslední návštěva jejího inženýrského a technického centra v Plymouthu, ze které získal pocit, že Rivian má na to, aby se prosadil na automobilovém trhu.
Jak sám tvrdí, rozhodně nejde o podfinancovaný, megalomanský a marný projekt, který je hnaný egem svých zakladatelů. Díky štědrým investicím od Fordu a dalších investorů by měl být Rivian schopen dodat na trh skutečně kvalitně vyrobený automobil.
Technologické středisko má velice moderní vzhled, ve kterém se člověk cítí spíše jako v umělecké galerii či klubu než v technickém a konstrukčním provozu. Ve vstupní hale hraje moderní hudba, pracovní prostory jsou otevřené a zaměstnanci mohou na svých noteboocích pracovat kdekoliv se jim zlíbí. V prostorách visí tabule s propagačními materiály Rivianu, na zdech najdeme obrázky popisující vývoj a směřování automobilky, obrázky cílových zákazníků a věcí, které mají rádi.
Pro společnost pracují především mladí lidé, ovšem v jednotlivých týmech lze nalézt i jména ostřílených veteránů automobilového průmyslu, kteří představují pro společnost klíčové zaměstnance. Mezi nimi je například Mark Vinnels, výkonný ředitel vozového a inženýrského programu Rivianu, který původně působil u McLarenu či Lotusu, dále Jeff Hammoud, designový ředitel, který má na svědomí současný vzhled Jeepu Grand Cherokee, a do třetice Gary Gloceri, bývalý inženýr společnosti Magna International.
Truett vidí přítomnost těchto zkušených veteránů jako velkou výhodu i z toho důvodu, že na základě jejich rad se Rivian snaží udržet celý vývoj co nejjednodušší, k čemuž mu dopomáhá spolupráce se světovými dodavateli. Rivian tak nakupuje díly od jiných výrobců, v čemž vidí Truett velice chytrý tah. Pokud bude vše fungovat tak jak má a tato strategie se odrazí i na ceně automobilu, nikomu nebude záležet na tom, odkud díly původně pocházejí.
I přesto, že se společnosti daří, stále se může mnoho věcí pokazit. Velkou výzvou je například vývoj prozatím největšího vyráběného akumulátoru pro elektromobil. Kapalinou chlazená baterie obsahující 7 776 článků by měla poskytovat dojezd téměř 650 kilometrů na jediné nabití. Zda se Rivianu skutečně podaří ustát veškeré nástrahy, které zmiňoval Truett, se dozvíme během tohoto léta, kdy automobilka zahájí testovací jízdy a také crash-testy svého prvního projektu. Tím je elektrický pick-up Rivian R1T, který by se měl na trhu objevit již koncem příštího roku.