Suzuki nadále zůstávají tajným tipem těch, kteří hledají především spolehlivou a robustní techniku, spojenou s velmi příjemným, avšak nijak křiklavým autem. Podobným stylem vznikla i nová generace SUV nižší střední třídy Suzuki S-Cross. Ta se předchůdci mechanicky velice podobá, prakticky identický je rozvor 2 600 mm i vnější rozměry 4 300 × 1 785 mm, mírně se liší pouze výška 1 585 mm. Nezměnila se ani nabídka pohonů. Ta odpovídá i Vitaře, tedy mild-hybridní čtyřválec 1.4 BoosterJet 95 kW (129 k) s 235 Nm a volba mezi pohonem předních/všech kol. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, nahraditelná automatem se stejným počtem stupňů.
Pětimístný interiér se drží konzervativních křivek i prvků, mezi nimiž nadále dominuje analogový přístrojový štít a tlačítkový panel klimatizace. Někdejší přísnou geometrii však už narušilo několik oblouků a ostrých úhlů. Modernu také přinesl nově volně stojící displej infozábavy, který proměnil všechny související mechanické ovladače v dotykové plošky. Na ostatních místech, včetně volantu, však zůstává ovládání tak, jak jsme si u značky léta zvykali.
Jediný u nás nabízený motor podporuje originální mild hybrid. Ten sice mechanicky odpovídá nejjednodušším systémům se startérgenerátorem a řemenovým převodem, ovšem přidává některé netradiční funkce. V první řadě elegantně vyřešil nutnost běžícího motoru k zachování funkčnosti některých systémů, především brzd. Spalovací motor zhasne a elektromotor jím po omezenou dobu točí dál, sníženými otáčkami. Aktivně také vypomáhá vyhlazovat výkonové křivky během nabíhajícího turba, místo obvyklé několikasekundové pomoci jen na startu. Používá 48V Li-Ion baterii pod sedadlem spolujezdce a měnič 12–48 V. Nechybí spínaný pohon všech kol AllGrip se čtyřmi uživatelskými režimy.
Z technických novinek stojí za pozornost senzory kolem celého auta a s tím související bezpečnostní asistenty. Na výběr bude tradičně ze tří výbavových linií, přičemž už ta základní Comfort (od 508 900 Kč) nabízí komplexní výbavu, v níž chybí jen automatická klimatizace, parkovací senzory, kožený paket a nastavitelné zadní opěradlo s loketní opěrkou. Neschází zato plně LED světlomety, 17" litá kola, adaptivní tempomat, kompletně vybavená multimédia včetně DAB, parkovací kamery a konektivity a také kompletní bezpečnostní výstroj s výjimkou senzoru mrtvého úhlu a příčné dopravy za autem. Doplatit lze 12 000 Kč za panoramatickou střechu a 13 000 Kč za metalízu.
Prostřední verze Premium (od 532 900 Kč), která si dělá ambice na bestseller, přidává ještě bezklíčové startování, výškové reproduktory, vyhřívaná sedadla, střešní ližiny, mlhovky, světelný a dešťový senzor a elektricky sklopná zrcátka s integrovanými blikači. Až od ní můžete mít pohon 4×4 za 44 000 Kč a/nebo automat za 40 000 Kč. Vrcholná Elegance (592 900 Kč) přihazuje středový reproduktor, větší (9" místo 7") dotykový displej, navigaci, panoramatickou kameru, odlišný design kol a hodnotnější interiér s čalounění v kombinaci pravé a umělé kůže.
Vůz bude k mání od konce roku 2021 i v Česku i s obvyklou zárukou 5 let/150 000 km, přičemž na hybridní soustrojí platí jen 100 000 km.
Technické parametry Suzuki S-Cross 2022 1.4 BoosterJet 4×2
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 300 × 1 785 × 1 580 mm, 1 205 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 95 (95 + 10) kW, 129 (129 + 14) koní, točivý moment: 235 Nm / 2 000 ot/min |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 887 km |
Cena od | 508 900 Kč |