Nové Suzuki S-Cross. Další japonský drsňák z Maďarska

Kompletní představení
Nové Suzuki S-Cross. Další japonský drsňák z Maďarska
Fotografie: Suzuki
  • Po 8 letech přichází nástupce úspěšného kompaktního SUV S-Cross
  • Zachovává si podobnou koncepci i techniku
  • Design se však posunul hodně módním směrem

Suzuki nadále zůstávají tajným tipem těch, kteří hledají především spolehlivou a robustní techniku, spojenou s velmi příjemným, avšak nijak křiklavým autem. Podobným stylem vznikla i nová generace SUV nižší střední třídy Suzuki S-Cross. Ta se předchůdci mechanicky velice podobá, prakticky identický je rozvor 2 600 mm i vnější rozměry 4 300 × 1 785 mm, mírně se liší pouze výška 1 585 mm. Nezměnila se ani nabídka pohonů. Ta odpovídá i Vitaře, tedy mild-hybridní čtyřválec 1.4 BoosterJet 95 kW (129 k) s 235 Nm a volba mezi pohonem předních/všech kol. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, nahraditelná automatem se stejným počtem stupňů.

Pětimístný interiér se drží konzervativních křivek i prvků, mezi nimiž nadále dominuje analogový přístrojový štít a tlačítkový panel klimatizace. Někdejší přísnou geometrii však už narušilo několik oblouků a ostrých úhlů. Modernu také přinesl nově volně stojící displej infozábavy, který proměnil všechny související mechanické ovladače v dotykové plošky. Na ostatních místech, včetně volantu, však zůstává ovládání tak, jak jsme si u značky léta zvykali.

Interiér se drží konzervativních materiálů a z velké části i ovládání a tvarů

Jediný u nás nabízený motor podporuje originální mild hybrid. Ten sice mechanicky odpovídá nejjednodušším systémům se startérgenerátorem a řemenovým převodem, ovšem přidává některé netradiční funkce. V první řadě elegantně vyřešil nutnost běžícího motoru k zachování funkčnosti některých systémů, především brzd. Spalovací motor zhasne a elektromotor jím po omezenou dobu točí dál, sníženými otáčkami. Aktivně také vypomáhá vyhlazovat výkonové křivky během nabíhajícího turba, místo obvyklé několikasekundové pomoci jen na startu. Používá 48V Li-Ion baterii pod sedadlem spolujezdce a měnič 12–48 V. Nechybí spínaný pohon všech kol AllGrip se čtyřmi uživatelskými režimy.

Z technických novinek stojí za pozornost senzory kolem celého auta a s tím související bezpečnostní asistenty. Na výběr bude tradičně ze tří výbavových linií, přičemž už ta základní Comfort (od 508 900 Kč) nabízí komplexní výbavu, v níž chybí jen automatická klimatizace, parkovací senzory, kožený paket a nastavitelné zadní opěradlo s loketní opěrkou. Neschází zato plně LED světlomety, 17" litá kola, adaptivní tempomat, kompletně vybavená multimédia včetně DAB, parkovací kamery a konektivity a také kompletní bezpečnostní výstroj s výjimkou senzoru mrtvého úhlu a příčné dopravy za autem. Doplatit lze 12 000 Kč za panoramatickou střechu a 13 000 Kč za metalízu.

Vnější rozměry i rozvor se takřka přesně shodují s předchůdcem

Prostřední verze Premium (od 532 900 Kč), která si dělá ambice na bestseller, přidává ještě bezklíčové startování, výškové reproduktory, vyhřívaná sedadla, střešní ližiny, mlhovky, světelný a dešťový senzor a elektricky sklopná zrcátka s integrovanými blikači. Až od ní můžete mít pohon 4×4 za 44 000 Kč a/nebo automat za 40 000 Kč. Vrcholná Elegance (592 900 Kč) přihazuje středový reproduktor, větší (9" místo 7") dotykový displej, navigaci, panoramatickou kameru, odlišný design kol a hodnotnější interiér s čalounění v kombinaci pravé a umělé kůže.

Vůz bude k mání od konce roku 2021 i v Česku i s obvyklou zárukou 5 let/150 000 km, přičemž na hybridní soustrojí platí jen 100 000 km.

Technické parametry Suzuki S-Cross 2022 1.4 BoosterJet 4×2

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 785 × 1 580 mm, 1 205 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon95 (95 + 10) kW, 129 (129 + 14) koní, točivý moment: 235 Nm / 2 000 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 887 km
Cena od508 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze