Nové hybridní motory HMG. Mají méně žízně, ale více síly

1
Nové hybridní motory HMG. Mají méně žízně, ale více síly
Fotografie: HMG
  • HMG představila novou generaci hybridního systému s inovativní dvoumotorovou převodovkou pro vyšší účinnost a nižší spotřebu
  • Nové hybridní pohony 2,5 l a 1,6 l přinášejí o 45 % nižší spotřebu a vyšší výkon díky pokročilým technologiím elektrifikace

Automobilová skupina HMG představila během akce Next-Gen Hybrid System Tech Day novou generaci hybridního pohonu, který je výsledkem dlouholetého vývoje v oblasti elektrifikace. Jádrem technologie je přitom inovativní převodovka se dvěma integrovanými elektromotory (P1 a P2), která umožňuje flexibilní kombinaci s různými spalovacími jednotkami. Elektromotor P1 zajišťuje startování a výrobu elektrické energie, zatímco elektromotor P2 je odpovědný za trakční pohon a rekuperační brzdění. Výhodou této koncepce je skutečnost, že přináší vyšší systémovou účinnost, hladší chod i sníženou spotřebu paliva.

Vyvinuli jsme nový pokrokový hybridní systém, kdy se naše dlouholeté zkušenosti s vývojem motorů, převodovek a hybridních systémů spojily s technologií elektrifikace a uplatnily v našich elektromobilech světové třídy,“ uvedl Dong Hee Han, výkonný viceprezident a vedoucí testovacího centra elektrifikovaných pohonů společnosti HMG. „Budeme pokračovat ve vývoji pokrokových technologií, které aktivně využívají možnosti elektrifikace v rámci postupného přechodu na elektromobily a poskytují zákazníkům ekologická vozidla s vynikajícími schopnostmi.

První nasazení nového systému zahrnuje přeplňovaný hybridní pohon 2,5 litru, jehož spotřeba paliva klesla o 45 % a výkon vzrostl o 19 % ve srovnání s konvenčním motorem stejného objemu. K dispozici bude rovněž nový hybridní agregát 1,6 litru s vyšším točivým momentem a lepší odezvou na akceleraci. Technické vylepšení spalovacích motorů zahrnuje optimalizaci termodynamického cyklu, pokročilé řízení vstřikování paliva a použití expanzního cyklu s pozdním zavíráním sacích ventilů. Tyto úpravy zvyšují energetickou efektivitu a zároveň snižují emise.

Nová generace hybridního systému je dále podpořena širokým nasazením elektrifikačních technologií známých z elektromobilů značky Kia a Hyundai. Patří sem například systém e-AWD, e-VMC 2.0 či e-Handling 2.0 a nouzový asistent řízení e-EHA 2.0. Další inovací je režim Stay, který umožňuje využívat klimatizaci a multimediální systémy v zaparkovaném voze bez nutnosti spuštění motoru. Funkce V2L pak poskytne možnost napájení externích zařízení výkonem až 3,6 kW přímo z vozidla.

Nový systém také podporuje hierarchické prediktivní řízení (HPC) a inteligentní rekuperační brzdění. Zatímco HPC využívá prediktivní analýzu trasy ke zvýšení účinnosti pohonu, inteligentní rekuperace automaticky optimalizuje využití brzdné síly k dobíjení akumulátoru.

HMG dodává, že plánuje rozšířit novou hybridní technologii napříč různými třídami vozidel — od malých městských aut až po velká a luxusní SUV.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Nevěřím že bude něco lepšího než systém Hondy. Přece spalovací motor s otáčkami na úrovni nejlepší měrné spotřeby už nejde překonat

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze