Nové BMW řady 3 konečně také v plug-in hybridní verzi. Ujede až 66 km na elektřinu

Nové BMW řady 3 konečně také v plug-in hybridní verzi. Ujede až 66 km na elektřinu
  • Zlepšení elektrického dojezdu činí 50 procent
  • Novinkou je také systém XtraBoost přidávající 40 koní
  • Zrychlení z nuly na 100 km/h se dostalo pod 6 sekund

Plug-in hybridní varianta trojkového BMW mi přišla jako jeden z nejlepších plug-in hybridů na trhu. Vedle úsporného provozu uměla totiž nabídnout i sportovní vyžití, elektromotor tedy dodával zábavu i úsporu. I proto se na plug-in hybrid nové generace velmi těším a konečně je tady. I nejnovější generace spolupracuje se čtyřválcovým zážehovým motorem, ale nyní přidává funkci XtraBoost, která se u BMW objevuje vůbec poprvé, ta zvyšuje celkový výkon plug-in hybridního systému na maximálních 292 koní. Velkou výhodou hybridního pohonu by měla být blesková reakce na plyn díky elektromotoru. Zlepšila se ale i baterie, která nyní dokáže cestovat na elektřinu o 50 procent déle a nyní ujede úctyhodných 66 kilometrů. Realita bude samozřejmě jinde, ale myslím že na parádních 50 kilometrů se v klidu dostanete.

Benzinový motor má výkon 184 koní a elektromotor dosahuje 113 koní, dohromady navíc dostanete točivý moment 420 Nm. Celkový výkon je 252 koní, ale díky již zmíněné funkci XtraBoost dostanete dalších 40 koní, a to po dobu deseti sekund. Nové BMW 330e Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a rozjede se na nejvyšší rychlost 230 km/h. V jízdním režimu HYBRID může BMW 330e Sedan čistě na elektřinu dosáhnout rychlosti až 110 km/h, což ve srovnání s předchůdcem znamená nárůst o 30 km/h. Režim ELECTRIC nyní zvládne jízdu na elektřinu až do rychlosti 140 km/h oproti dřívějším 120 km/h. Při jízdě na elektřinu se u BMW přiklonili k akustickému varování chodců.

Nový elektromotor BMW 330e Sedan je integrován do osmistupňové převodovky Steptronic, čímž šetří místo. Technické řešení umožňuje, že pro hybridy specifická verze převodovky je pouze o 15 milimetrů delší než odpovídající varianty pro konvenčně poháněné varianty nového BMW řady 3 Sedan. Lithium-iontová vysokonapěťová baterie s kapacitou 12 kWh umožňuje oproti předchůdci zvýšit dojezd čistě na elektřinu o více než 50 % na 59 až 66 kilometrů. Baterie je umístěna pod zadními sedadly, zatímco benzinová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Stejně ale přijdete o část kufru. Zavazadlový prostor plug-in hybridního modelu je zmenšený na objem 375 litrů, což je o celých 105 litrů méně než v případě klasické verze.

Pro fanoušky velkých kufrů má ale BMW dobrou zprávu. Vůbec poprvé totiž bude v plug-in hybridní varianta k dispozici také pro nové BMW 330e Touring. Tím v Mnichově dorovnávají nabídku Mercedesu, který ve své třídě C umí nabídnout plug-in hybrid také pro kombi již delší dobu.

Zatímco varianta BMW 330e Touring by měla dorazit až příští rok v létě, sedan by měl být dostupný co nevidět. A my se nemůžeme dočkat.

Technické parametry BMW 330e (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 709 × 1 827 × 1 444 mm, 1 740 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon292 (184 + 113) koní, toč. moment: 420 Nm / 5 000 ot./min
Baterie12 kWh
SpotřebaKombinovaná: 15,4 kWh / 100 km
Infotainment8" ? displej
Cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze