Nováčci z Česka uštědřili na Nürburgringu zkušeným týmům drtivou porážku

Nováčci z Česka uštědřili na Nürburgringu zkušeným týmům drtivou porážku
Fotografie: Tesla Owners Czech Republic
  • Tým Tesla Owners Czech Republic vyrazil poprvé na EcoGP Nürburgring 24h Endurance
  • S vozem Tesla Model 3 Long Range se postupně prokousávali dopředu
  • Nakonec uštědřili zbytku Evropy drtivou porážku a soupeřům nadělili nejméně tři kola

Včera jsme psali o tom, že český tým Tesla Owners Czech Republic bojuje s evropskými týmy, většinou německými, na 24hodinovce EcoGP Nürburgring 24h Endurance. Přestože startovali na konci startovního pole, již po třech hodinách závodu byli na průběžném čtvrtém místě. Ve stíhací jízdě pokračovali i nadále a nejenže vyhráli, ale dokonce nadělili zbytku Evropy drtivou porážku. To je od nováčků, kteří tento závod jeli poprvé, obdivuhodný výkon.

Jde o 24hodinovku s elektromobily, která není klasickým závodem, ve kterém se jede naplno. Každý tým má totiž v boxech k dispozici nabíjení o výkonu 22 kW, takže jde o dosažení ideálního poměru mezi rychlostí jízdy a rychlostí nabíjení. Zkrátka je potřeba jet rychle, ale efektivně. Český tým Tesla Owners Czech Republic, ve složení Ondřej Hunčovský, Jan Semotam, Pavel Baroň a David Tušl, si vybral vůz Tesla Model 3 Long Range. Jde tedy o podobný vůz, s jakým jsme jeli 24hodinovku v běžném provozu, ale vzhledem k podstatně nižšímu nabíjecímu výkonu nemohli jet tak rychle, jako jsme jezdili před týdnem po německé dálnici. Zároveň se ale nejednalo o vyloženě pomalou a pohodovou jízdu. „Jedeme na hraně, těsně aby nepískaly pneumatiky. Prší, je mlha a je to celkem nebezpečné,“ komentoval v průběhu závodu Jan Semotam, jeden z řidičů českého týmu.

Konečné pořadí EcoGP 24h Nürburgring

Strategie, kterou český tým zvolil, vyšla skvěle. Ke konci už kroužili na prvním místě a pronásledoval je pouze Polestar 2 německého týmu SUSTAINABLE STARS. Ten však ještě musel zajet do boxů na nabíjení a propadl se na třetí místo. Nakonec dojel se ztrátou devíti kol na český tým a na druhé místo se posunula Kia e-Niro taktéž německého týmu s názvem BEM, která ztratila na český tým 3 kola. Většina týmů ve startovním poli jela pod německou vlajkou, tedy šlo o domácí týmy. Kromě českého vítězného týmu byly nejúspěšnějšími zahraničními týmy STOC racing by Hamann Spedition ze Švýcarska a ECO DRIVVE z Rumunska. Skončily na pátém a šestém místě a oba jely s Teslou Modelem 3 stejně jako český tým. Na něj ale měly ztrátu 14 resp. 15 kol.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 486 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze