Nová data ukazují, jak si vede baterie Tesly Model 3 po 80 000 km

21
Nová data ukazují, jak si vede baterie Tesly Model 3 po 80 000 km
Fotografie: Tesla
  • Postupně se dočkáváme nových dat, co se týče opotřebení baterie vozu po ujetí větší vzdálenosti
  • Elon Musk tvrdí, že baterie má vydržet 480 až 800 tisíc kilometrů
  • Komunita fanoušků udělala průzkum a většina vozů si po 160 000 km zachová nad 90 % baterie

Jednou z otázek ve světě elektromobility, která stále relativně není zodpovězena, je degradace baterie po ujetí většího počtu kilometrů. Nyní se však tato data dostávají ven, konkrétně to, kolik procent akumulátoru ubylo po přibližně 80 000 kilometrech u Tesly Model 3.

Tesla Model 3

Na začátku roku se na Twitteru takto vyjádřil Elon Musk: „Tělo a motor Tesly Model 3 je designováno tak, aby vydrželo milión mil. Baterie by měly vydržet mezi 300 až 500 tisíci mílemi (480 až 800 tisíc kilometrů), nebo 1 500 nabíjecích cyklů.

Nabíjecími cykly rozumíme jedno vypotřebování 100 % kapacity baterie, nemusí to však být najednou. Ukážeme si to na příkladu. Pokud ve své Tesle Model 3 Long Range ujedete 250 km (což je cca 50 % baterie), pak si auto dáte nabíjet na noc a další den ujedete tu samou vzdálenost, znamená to jeden cyklus baterie. Takto cyklus definuje i Apple. Česká záruka na baterii u Tesly Model 3 je 8 let, nebo 160 000 najetých kilometrů.

Pojďme se tedy podívat na konkrétní případ, Matthew z YouTube kanálu Tech Forum se ve svém videu svěřil se stavem baterie jeho Tesly Model 3 po 50 000 mílích (80 000 km). Zaznamenal úbytek kapacity akumulátoru o pouhá 2 %, což je velmi slušná hodnota.

Komunita nadšenců Teslanomics, která se zabývá analýzou dat kolem vozů Tesla, se rozhodla udělat velký průzkum opotřebení baterie s použití informací získaných z provozu více než 2 600 Tesel, které zahrnují všechny dostupné modely. Při pohledu na graf je jasné, že největší množství vozů si zachová přes 90 % kapacity akumulátoru po 160 000 kilometrech, některá auta však dopadla mnohem hůř a nejpravděpodobněji mají nějakou softwarovou chybu a potřebují překalibrovat baterii, jak tvrdí xautoworld.com.

Graf degradace baterií u Tesel

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Marek
Drobné chybičky v tabulce, dle konfigurátoru tesla.com, má výbava Long Range v základu 4x4, takže hnané obě nápravy a výkon motorů 258kW, tj. ve skutečnosti 351 HP - koní.
Pepa
Mně by spíše zajímalo za jak dlouho byl udelan ten nájezd 80 tis, negdo to najede za dva a negdo za 10 let a to je ten problém já nájezdu za rok kolem 10 tis. takže 8 let gdo ví v jakém stavu budou baterie už budou po záruce a výměna baterii stojí půlku auta každý vychvaluje kolik baterie vydrží km ale nigdo merekne kolik roků to je podle mně hlavní problém elektromobilů ze za 8-10 let bude po baterii o tom se radši nemluvi.
Míra
(chtěl jsem napsat teplé, ne plné)
Radek
No super data,ale kdo a kolik lidí si asi tak koupí Elektro auto za milion s více korun. Trochu pro Čechy zrovna nereálné. Dále nikdo nenapíše jaké jsou servisní a nebo povinné prohlídky a za kolik.
No fandím hybridům to má lepší budoucnost. Ta Tesla mi připadá mimo realitu a čekám evropskou konkurenci co bude přijatelná, doufejme,že třeba Němci budou v pokroku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze