Nová beta-verze autonomního řízení Tesla přináší překvapení

2
Nová beta-verze autonomního řízení Tesla přináší překvapení
Fotografie: Tesla
  • V nebližších dnech by měla Tesla uvolnit autonomní řízení FSD 9.0
  • Přináší drobná vylepšení, ale i zásadní novinku
  • Do beta-testování by se mělo zařadit mnohem více řidičů

Již aktuální verze 8.1 je v reálném provozu testována mnohými nadšenci, ač zatím není tak docela jasné, zda je to za všech okolností legální. V tuto chvíli už je Autopilot schopen fungovat v druhé úrovni autonomního řízení („hands off“, vůz řídí zcela sám, avšak řidič jej musí neustále kontrolovat a být pohotový kdykoliv převzít řízení), byť z mnohých videí je jasné, že jízda má zatím v některých méně obvyklých situacích k plynulosti a suverenitě zkušeného řidiče daleko. Server cleantechnica.com však zjistil, že v nejbližších dnech vyjde nová verze 9.0. A ta má o něco vyšší cíle.

V první řadě by měla přinést zásadní změnu; z autonomního řízení by měla zcela vyloučit radar a nadále spoléhat pouze na stereokameru. Elon Musk osobně v tweetu vysvětlil, že kamera je přesnější a dává spolehlivější výsledky. Můžeme si o tom, kolik toho kamera asi uvidí za hustého deště či mlhy, myslet své, ale šéf Tesly zpravidla do větru nemluví. Problém však zřejmě nebude přímo v tom, že by kamera byla lepší než radar, spíš se dlouhodobě nedařilo uspokojivě řešit rozpory mezi daty z kamery a radaru. To ostatně Musk nepřímo potvrzuje dalším tweetem s řečnickou otázkou: „když radar říká něco jiného než kamera, tak komu spíše věřit?“ a komentářem, že kamera dává přesnější výsledky.

Pravdivost tohoto tvrzení si už zanedlouho budou moci ověřit první beta-testeři. Členové komunity Tesla jsou známí obsedantním zkoumáním nových funkcí a první reakce se na Twitteru i jinde jistě objeví nejpozději hodiny po uvolnění FSD 9.0. Těšit se prý mohou také na podstatně lépe fungující automatické stěrače, vyhřívání sedadel a odmrazování. A jistě to nebude vše. Těšíte se?

Diskuze ke článku
Max Sidy Baldé
Max Sidy Baldé
A už se povedlo odstranit phantom braking? Je to docela smutné když jediné místo kde je FSD jakž takž použitelný což je dálnice je vlastně nepoužitelný nebo minimálně velmi otravný.
Jakoby technologie super ale adaptivní tempomat a hlídání jízdy v pruzích odvede v podstatě stejnou práci a navíc předvídatelnou a je o 150 tisíc levnější...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze