Již aktuální verze 8.1 je v reálném provozu testována mnohými nadšenci, ač zatím není tak docela jasné, zda je to za všech okolností legální. V tuto chvíli už je Autopilot schopen fungovat v druhé úrovni autonomního řízení („hands off“, vůz řídí zcela sám, avšak řidič jej musí neustále kontrolovat a být pohotový kdykoliv převzít řízení), byť z mnohých videí je jasné, že jízda má zatím v některých méně obvyklých situacích k plynulosti a suverenitě zkušeného řidiče daleko. Server cleantechnica.com však zjistil, že v nejbližších dnech vyjde nová verze 9.0. A ta má o něco vyšší cíle.
V první řadě by měla přinést zásadní změnu; z autonomního řízení by měla zcela vyloučit radar a nadále spoléhat pouze na stereokameru. Elon Musk osobně v tweetu vysvětlil, že kamera je přesnější a dává spolehlivější výsledky. Můžeme si o tom, kolik toho kamera asi uvidí za hustého deště či mlhy, myslet své, ale šéf Tesly zpravidla do větru nemluví. Problém však zřejmě nebude přímo v tom, že by kamera byla lepší než radar, spíš se dlouhodobě nedařilo uspokojivě řešit rozpory mezi daty z kamery a radaru. To ostatně Musk nepřímo potvrzuje dalším tweetem s řečnickou otázkou: „když radar říká něco jiného než kamera, tak komu spíše věřit?“ a komentářem, že kamera dává přesnější výsledky.
Pravdivost tohoto tvrzení si už zanedlouho budou moci ověřit první beta-testeři. Členové komunity Tesla jsou známí obsedantním zkoumáním nových funkcí a první reakce se na Twitteru i jinde jistě objeví nejpozději hodiny po uvolnění FSD 9.0. Těšit se prý mohou také na podstatně lépe fungující automatické stěrače, vyhřívání sedadel a odmrazování. A jistě to nebude vše. Těšíte se?
Jakoby technologie super ale adaptivní tempomat a hlídání jízdy v pruzích odvede v podstatě stejnou práci a navíc předvídatelnou a je o 150 tisíc levnější...