Aktualizace 28. 3. 2021 20:10: celkem ujeto 540,1 km!
Nakonec se podařilo ujet 540,1 kilometrů a i když predikce auta byla, že k nabíjecí stanici do Holešovic dojede s kapacitou baterie na -2 %, vyšlo to na nulu. Řidič Ondřej Hunčovský má vyzkoušené, že tato Tesla Model X pustí až do -4 %. Nakonec ale padlo rozhodnutí, že nebudou kroužit okolo nabíječky ve snaze najet více kilometrů. Ostatně na Autopilota jeli jen do cca 538. kilometru, protože po sjetí z Městského okruhu už řidič před Trojským mostem musel převzít řízení. Do té doby přibyl už jen jeden zásah do Autopilota, takže nakonec jich bylo 7 a k tomu jeden sporný. I kdyby to bylo celkem 8, je to na ujetí 538 kilometrů po Městském okruhu velmi pěkný výsledek. Ale zároveň to ukazuje, že k plně autonomnímu řízení má Tesla, zvláště v Evropě, ještě daleko.
Aktualizace 28. 3. 2021 19:32: ujeto 500 km
Hranici 500 kilometrů se podařilo překonat přesně 8 hodin od začátku včetně přestávek po vyjetí z tunelového komplexu Blanka. V baterii v tu chvíli zbývalo ještě 5 % energie, což vychází teoreticky dokonce na 526 kilometrů, ale je nutné dodat, že je to asi nejnižší bod trasy, takže tím může být predikce zkreslená. Navíc 1 % je více než 5 kilometrů, takže by auto muselo ukazovat kapacitu v desetinách procent pro přesnější výpočet.
Aktualizace 28. 3. 2021 19:05: Ujeto 468 km
Po ujetí 468 kilometrů klesl stav baterie na 10 %, což znamená, že teoretický dojezd dokonce stoupl na 520 kilometrů. Po tolika ujetých kilometrech tedy lze takřka s jistotou říci (pokud nenastane něco opravdu nepředvídaného), že se hranici 500 kilometrů podaří překonat. Zásah do řízení nepřibyl, takže stále 6, resp. 7 i se sporným. To je na takovou ujetou vzdálenost velmi pěkný výsledek.
Aktualizace 28. 3. 2021 18:59: ujeto 400 km
Za šest hodin a 35 minut od startu, ovšem včetně dvou přestávek, se podařilo překonat hranici čtyř set kilometrů a v tu chvíli zbývalo v baterii 22 %, což znamená, že teoretický celkový dojezd se drží na prakticky stejné hodnotě jako při předchozí aktualizaci, 514 kilometrech. Zásah do řízení přibyl jeden, takže je 6 jasných a jeden sporný.
Aktualizace 28. 3. 2021 16:34: ujeto 322 km
Po pěti hodinách a 322,4 ujetých kilometrech posádka podruhé zastavuje a v baterii zbývá 37 % kapacity. Teoreticky tedy celkový dojezd vychází na 515 kilometrů. Zásah do Autopilota žádný od minulé aktualizace nepřibyl, takže stále jich je 5, respektive i se sporným případem 6.
Aktualizace 28. 3. 2021 16:11: ujeto 300 km
Hranice tří set kilometrů padla opět v tunelovém komplexu Blanka, a to po čtyřech hodinách a přibližně čtyřiceti minutách čisté jízdy od startu. V tu chvíli ukazovalo auto stav baterie 41 %, což znamená, že teoretický dojezd je 512 kilometrů. Zásahů do řízení bylo 5 a k tomu jeden sporný případ, takže teoreticky 6.
Aktualizace 28. 3. 2021 15:26
Dvě stovky kilometrů zdolala Tesla Model X se sedmičlennou posádkou po dvou hodinách a padesáti minutách. V tu dobu ukazovala telemetrie 61 % v baterii. Teoretický dojezd vychází na 512 kilometrů, takže se odhad průběžně zlepšuje.
Po třech hodinách a 17 minutách dorazila posádku na plánovanou přestávku ve Fashion Aréně, protože při minulé jízdě zjistili, že i když to jde vydržet bez zastávky, tak to není něco, co by chtěli opakovat. Zkrátka označení „nekomfortní“ je pro jízdu Teslou po celou dobu dojezdu slabé slovo, spíše je to na hranici únosnosti. Zastávka byla po ujetí 224,66 kilometrů a v baterii bylo ještě 56 %. Teoretický výpočet tedy stoupl na 522 kilometrů. Celkem byly zatím potřeba čtyři zásahy do řízení.
Původní zpráva z 28. 3. 2021 13:48
Psali jsme o chystaném pokusu o rekord v dojezdu Tesly Modelu X na Autopilota. Plně nabitá a také obsazená sedmimístná Tesla nakonec vyrazila na Městský okruh dnes v 11:33. Cílem je ujet na jedno nabití co nejvíce kilometrů a zároveň maximálně využívat Autopilota s cílem co nejmenšího počtu zásahů řidičem. Minulý pokus proběhl Teslou Model 3 se čtyřčlennou posádkou a podařilo se ujet 501 kilometrů, během kterých bylo potřeba 7 zásahů do řízení.
První stovku ujetých kilometrů měla posádka ujeto po necelé hodině a půl a několik zásahů do řízení si to vyžádalo. Podle toho to vypadá, že jich bude více, než při minulé jízdě na stejné trase s Teslou Model 3. Ale uvidíme, třeba zafunguje učení umělé inteligence Tesly rychle a problematická místa se naučí zvládat ;-) . Teď má posádka ujeto 140 kilometrů a zbývá 71 % v baterii, takže pokud bychom to vzali čistě matematicky, vychází to na 482 kilometrů. Ale jak i posádka komentovala, na začátku byla vyšší spotřeba kvůli vytápění auta i kvůli tomu, že auto není schopné plné rekuperace, takže šance na pokoření hranice 500 kilometrů tam je. Na webové stránce k pokusu můžete sledovat i data z telemetrie a GPS polohu auta.