Jak jsme vás v pátek informovali, o víkendu probíhal na pražském městském okruhu pokus o rekordní počet kilometrů ujetých na AutoPilota. Uskutečnil se v neděli s Teslou Model 3 Long Range, v níž seděla čtyřčlenná posádka. Cílem bylo urazit více jak 500 kilometrů bez jediného zásahu do řízení a bez nabíjení.
To se povedlo jen z části. Řidič, respektive člověk, který seděl na místě řidiče a auto kontroloval, musel celkem sedmkrát zasáhnout. Většina zásahů však byla v jednom jediném bodě. Funkce Navigate on Autopilot se také odpojila při dešti a špatném počasí. Posádka byla v autě téměř osm hodin a celkem urazila 503 kilometrů bez přestávky. Spotřeba se zastavila na hodnotě 14,1 kWh/100 km.
„Celou akci hodnotím vesměs pozitivně. Podařilo se nám v reálných podmínkách s Teslou najet více jak 500 kilometrů na jedno nabití a zhruba v polovině případů projet celý okruh pouze na Autopilota bez jakéhokoliv zásahu řidiče,“ řekl nám organizátor akce Ondřej Hunčovský. „Až na jednu výjimku se vždy jednalo o jedno a to samé místo, kde Tesla často neviděla odbočovací pruh, do kterého jsme potřebovali přejet,“ dodal.
Pokus byl možný díky funkci Navigate on Autopilot, která umí automaticky sjíždět a najíždět na další rychlostní komunikace, musí však být v daném místě podporována. Mezi zásahy do řízení se pak nepočítá nutnost potvrzovat přejetí z pruhu do pruhu řidičem, kterých by bylo velké množství. Tesla také každých 15 vteřin vyžaduje pohyb volantem na znamení, že je řidič aktivní. Aby toto omezení posádka obešla, připnula na volant lahev s vodou, která kladla odpor, který auto vyhodnotilo jako tlak řidiče na volant. Díky tomu, že Tesla používá ještě starší systém závislý na tlaku a nikoliv nový kapacitní volant, kdy je nutné volant pouze držet rukou, bylo možné systém takto obejít.
Tesla Model 3 – test
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |