Rekord jízdy na Autopilota v Praze nepadl. Ukázal však, že technologie má smysl

Rekord jízdy na Autopilota v Praze nepadl. Ukázal však, že technologie má smysl
  • Celkem posádka urazila více jak 500 kilometrů
  • V autě strávila téměř osm hodin
  • Autopilot opakovaně špatně reagoval na stejném místě

Jak jsme vás v pátek informovali, o víkendu probíhal na pražském městském okruhu pokus o rekordní počet kilometrů ujetých na AutoPilota. Uskutečnil se v neděli s Teslou Model 3 Long Range, v níž seděla čtyřčlenná posádka. Cílem bylo urazit více jak 500 kilometrů bez jediného zásahu do řízení a bez nabíjení.

To se povedlo jen z části. Řidič, respektive člověk, který seděl na místě řidiče a auto kontroloval, musel celkem sedmkrát zasáhnout. Většina zásahů však byla v jednom jediném bodě. Funkce Navigate on Autopilot se také odpojila při dešti a špatném počasí. Posádka byla v autě téměř osm hodin a celkem urazila 503 kilometrů bez přestávky. Spotřeba se zastavila na hodnotě 14,1 kWh/100 km.

Celou akci hodnotím vesměs pozitivně. Podařilo se nám v reálných podmínkách s Teslou najet více jak 500 kilometrů na jedno nabití a zhruba v polovině případů projet celý okruh pouze na Autopilota bez jakéhokoliv zásahu řidiče,“ řekl nám organizátor akce Ondřej Hunčovský. „Až na jednu výjimku se vždy jednalo o jedno a to samé místo, kde Tesla často neviděla odbočovací pruh, do kterého jsme potřebovali přejet,“ dodal.

Pokus byl možný díky funkci Navigate on Autopilot, která umí automaticky sjíždět a najíždět na další rychlostní komunikace, musí však být v daném místě podporována. Mezi zásahy do řízení se pak nepočítá nutnost potvrzovat přejetí z pruhu do pruhu řidičem, kterých by bylo velké množství. Tesla také každých 15 vteřin vyžaduje pohyb volantem na znamení, že je řidič aktivní. Aby toto omezení posádka obešla, připnula na volant lahev s vodou, která kladla odpor, který auto vyhodnotilo jako tlak řidiče na volant. Díky tomu, že Tesla používá ještě starší systém závislý na tlaku a nikoliv nový kapacitní volant, kdy je nutné volant pouze držet rukou, bylo možné systém takto obejít.

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze