Nissan včera představil e-POWER. Jde o systém založený na čistě elektrickém pohonu, avšak v autě se nachází i benzinový motor, který nepohání přímo kola, nýbrž dobíjí baterii. Jako první vás určitě napadlo BMW i3 ve variantě REx, které funguje na úplně stejném principu. Ve specifickém jízdním režimu takto pracuje například i Mitsubishi Outlander PHEV.
Na povrch ale vyvstává zásadní otázka, jestli Nissan nezaspal dobu. Opravdu jedinou výhodu vidíme v dlouhém dojezdu. Technologie e-POWER se poprvé představila v Nissanu Note, který postrádá nabíjení ze zásuvky. To znamená, že se Nissan v čistě elektrickém dojezdu nemůže s Test BMW i3 – Elektrická městská zábava vůbec rovnat. Trend poslední doby u BMW je naopak ústup od REx a uvedení silnější varianty s delším elektrickým dojezdem až 300 kilometrů. Celý jednoduchý princip elektromobilu se benzinovým generátorem energie komplikuje. Právě benzinový REx byl mimochodem viníkem při požárech BMW i3 italské policie.
Nissan ale pravděpodobně pohonem e-POWER necílí na stávající majitele elektromobilů – pro ně si připravuje silnější Leaf až s 60kWh baterií. Teoreticky by mohlo jít o marketingový tah a orientování se na jinou část zákazníků, které elektrický pohon vždy zajímal, ale báli se ale malého dojezdu.
Zdroj: tisková zpráva