Všem jistě dobře známá i3 od BMW zaznamenala v posledních měsících lehký pokles prodejů. Mnichovská automobilka rychle zareagovala a do malého elektromobilu začala dodávat baterii s větší kapacitou. Potěší nejen zvětšený dojezd, ale i upřímnost v tiskové zprávě. Normovaný dojezd 300 km BMW přehlíží a uvádí svojí hodnotu o 100 kilometrů nižší. Reálný dojezd se zapnutým topením apod. činí 200 kilometrů, což je skvělá hodnota.
První verze BMW i3 měla teoretický dojezd 190 km, došlo tedy k prodloužení dojezdu o více než 50 procent. Rozměry baterie zůstaly stejné, zvýšená kapacita z 22 na 33 kWh byla dosažena větší hustotou lithium-iontových článků akumulátoru. Ostatní aspekty elektromobilu zůstaly nezměněny. Vůz disponuje stejným elektromotorem o výkonu 125 kW, který zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h o jednu desetinu vteřiny pomalejší, tedy za 7,3 vteřiny. Za nepatrnou změnou stojí zvýšená hmotnost o 40 kg. Normovaná kombinovaná spotřeba má hodnotu 12,6 kWh/100 km, která by teoreticky zaručovala psaných 300 kilometrů dojezdu. Reálných 200 kilometrů ale nepřímo ukazuje spotřebu 16,5 kWh/100 km při využívání komfortních prvků výbavy, což je pořád velmi slušná hodnota.
Model s baterií o menší kapacitě zůstane i nadále v nabídce automobilky, a tak si nyní můžete vybrat mezi čtyřmi verzemi oblíbeného vozítka. Slabší i silnější může být doplněna systémem REx, tedy benzinovým dvouválcem, který umí za jízdy udržovat konstantní nabití akumulátoru. Tento agregát z motocyklu BMW tedy nemá za úkol pohánět kola, ale je pouze jakýmsi generátorem energie.
Jestli jste si nedávno koupili i3 se slabší baterií, tak nezoufejte – BMW vám dá druhou šanci a stávající akumulátor si můžete vyměnit za nový. Informace, kolik výměna bude stát, bohužel chybí.
Zdroj: tisková zpráva