Elektrickou mezeru mezi nákupní taškou i3 a sportovním náčiním i8 chce BMW vyplnit modelem i5. Dle všeho půjde o rodinný vůz s lehce zvýšenou kabinou, který bude konkurovat Tesle Modelu X. Zatímco však Tesla nechce mít s benzinovými motory nic společného, BMW je vidí minimálně v blízké budoucnosti jako dobrého společníka pro elektromotor.
BMW již systém REx (Range Extender) dodává do modelu i3. Zpráva, že si za tento systém připlatilo 60 % lidí, jistě v BMW překvapila nejednoho experta na prodej. Z výzkumů ale vychází, že reálně REx pravidelně využívá pouze 5 % kupujících. Jde o stejnou situaci, jakou je prodej vozů s karoserií kombi v českých krajích. Velký kufr nepotřebujete, no ale co kdyby náhodou… Jak říká sám Henrik Wender, člověk zodpovědný za model i5: „Palubní generátor bude hrát v příštích letech důležitou roli, kdy dojezd čistých elektromobilů bude limitujícím faktorem a zdrojem obav potenciálních kupců.“
V i5 ale dává záložní motor REx velký smysl. Vůz totiž bude muset nést zodpovědnost prvního auta v rodině. Naproti tomu vozy i3 a i8 jsou a budou v rodině autem druhým nebo i třetím. Pan Wender se také nechal slyšet, že model i5 bude velmi lehký.
BMW X5 by měl být ve srovnání s i5 pěkný tlouštík. Nízkou váhu i5 zajistí karbonová vlákna, s nimiž nasbírala automobilka mnoho zkušeností u modelu i3. Záložním motorem bude pravděpodobně malý dvouválcový agregát vypůjčený z motorek BMW. Dva písty pomůžou elektromobilu nejméně s dalšími 150 kilometry. Pěkná vize pro nás a možná noční můra pro Teslu se ale stane skutečností nejdříve v roce 2020.
Zdroje: insideevs.com, pocket-lint.com, rmcardesign.com