Jeho revírem jsou městské uličky a jeho tempo určitě není vražedné, přesto se Nissan Leaf vydá vstříc výzvě, pro kterou rozhodně stvořen nebyl. Určitě se sluší říct, že se vše děje pro dobrou věc. Všichni účastníci totiž před závodem musí vybrat minimálně tisíc liber, které poputují na dobročinné účely.
Leaf vstupuje do závodů vytrvalostní Mongol Rally, kde jej čeká cíl až za dlouhých deset tisíc mil, tedy přes 16 tisíc kilometrů. Leaf bychom mohli nazvat Scout, od firmy RML Group dostal totiž několik důležitých vylepšení a nyní mu říkají AT-EV (All Terrain Electric Vehicle). Vedle bytelných kol Speedline SL2 Marmora s pneumatikami Maxsport RB3 jde především o zakrytování podvozku a zavěšení nebo o světelnou rampu na střeše. Uvnitř dostaly sbohem zadní sedačky pro nižší hmotnost, konkrétně se ušetřilo 32 kilogramů.
Řidičem bude Chris Ramsey, který se chystá po cestě vzdělávat a ukazovat výhody elektrického pohonu zájemcům. Času na to bude mít věru mnoho, cesta povede skrz Evropu na Balkán, Turecko, Kazachstán, Rusko až do Mongolska a za 16tisícovou cestu bude muset být 30kWh baterie dobita nejméně osmdesátkrát.
Technické parametry Nissan Leaf (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 445 × 1 770 × 1 550 mm, 1 516 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 80 kW, 109 koní, točivý moment: 54 Nm |
Baterie | 30 kWh |
Nabíjení | konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 249 km |
Cena od | 859 600 Kč |
Zdroj: tisková zpráva