Někteří majitelé elektromobilů se vrací zpět ke spalovacím vozům. Víme proč

23
Někteří majitelé elektromobilů se vrací zpět ke spalovacím vozům. Víme proč
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Nejmenší riziko návratu ke spalovacímu vozu hrozí u majitelů Tesly
  • Podle průzkumu je největším problémem diskomfort při nabíjení

Už jste o tom asi možná slyšeli. Někteří majitelé elektromobilů si po čase řekli, že to zatím není úplně ono a po nějaké době se vrátili zpět k vlastnictví vozu s klasickým benzinovým/naftovým pohonem. Jenže co stojí za tímto rozhodnutím, které je pro mnohé naprosto nelogické? Odpověď hledal průzkum, který provedli pracovníci americké univerzity California Davis. Jeho výsledky zveřejnil electrek.co a celkem bylo dotázáno na 4 tisíce amerických domácností. Každá z nich vlastní (nebo vlastnila) elektromobil a podle získaných výsledků se 20 % majitelů hybridů a 18 % majitelů elektromobilů vrátilo k vozidlům na čistě spalovací pohon.

To je celkem dost vysoké procento, a proto se univerzita zaměřila na důvody, které stojí za jejich rozhodnutím. Z celkem pěti dotazníkových průzkumů pak bylo zjištěno, že největším problémem vlastníků elektromobilů je často nedostatečný nabíjecí komfort. Největší výhodou pro majitele elektrických vozidel totiž je, když se ráno před cestou do práce nemusí zdržovat nabíjením a vůz se během noci nabije na plnou kapacitu. Jenže zde nastává problém, a to hlavně pro ty, kteří nemají možnost dobíjet z pohodlí domova.

Ačkoliv se síť nabíjecích stanic neustále rozrůstá, už jen fakt, že přijedete k nabíjecí stanici a je tam plno, dokáže leckoho přivést k šílenství. Největší výhodu tak mají majitelé rodinných domů s modernější elektrickou sítí. Právě ti si mohou užívat největší komfort po stránce dobíjení elektromobilu přes noc. Další zajímavostí je také to, že podle této studie hrozí nejmenší riziko návratu ke spalovacímu vozu u těch, kteří vlastní elektromobil Tesla. Na druhém konci jsou pak majitelé Fiatu 500e, kteří se mnohem pravděpodobněji vrátí k čistě spalovacímu vozidlu.

Související články
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Proč ty citově zbarvené návodné věty? Na větu "Jenže co stojí za tímto rozhodnutím, které je pro mnohé naprosto nelogické?" pak člověka napadne jednoznačná odpověď: "Střet s realitou, tedy rozhodnutí které je pro mnohé naopak naprosto logické." Jednoduše když jim všichni fandové a média nekriticky vtloukají a nalhávají, jak je to všechno sluníčkové a ve všech směrech výhodné, a realita je pak zklame, tak se jako BEVkaři můžeme mezi sebou navzájem ujišťovat jací jsou ti odpadlíci ignoranti a hlupáci, nebo můžeme změnit rétoriku a přestat těm nepolíbeným lhát. Pak si to koupí jen ti (dokud tedy bude na výběr), co nevýhody znají ale jsou s nimi v pohodě. Jeden zklamaný otec rodiny co v tom zahučí životní úspory je pro reklamu horší, než sto skalních odpůrců, kteří mají info (ještě tendenční které přesně obrátí do opačného extrému) jen z doslechu.
Rostislav Pavelka Osobní
Je něco špatného ve světě, když musí stát něco dotovat, aby si to někdo mohl koupit. Pokřivení trhu je značné, neodpovídà realitě.
Elektrovuz nema s eko nic spolecneho. Jedine by mel na strese FVE, přesýpací hodiny s turbínou, větrníky a jezdil na ne.
Stupidní euekonesmysly jsou donebe volajici.
Radim Tesař
Radim Tesař
Pokud lidé uvažují racionálně, uvědomí si, že v brzké budoucnosti budou nedostatečné zdroje el. energie, příklad. u nás a stavění dalšího jaderného bloku v Dukovamech, který má nahradit v budoucnu pouze jednu elektrárnu spalujicí uhlí, toto by si měl grean deal v Česku uvědomit, naše republika nesídlí u moře kde se dají využít větrné elektrárny a na rovníku solární panely.... Elektrokraviny max. do města a blízkého okolí, mix v dopravě je ta správná cesta v podobě syntetických paliv, vodíku případně stlačeného plynu. Co hned pomůže ekonomice a ekologii je dotace na nákup moderních motorů, které mají minimální emise, aby se nemusely provozovat vozidla starší 15 let a více, bohužel lobby greendealu a ekosilencu na politiky EU je silné a elektrolopomatenci jim do toho tleskaji. Automobilky jsou evropské motory ekonomik a co dělají politici EU svými kroky? Ohrožují stovky milionů pracovních míst, které jsou na automobilky napojené, tak i lidi, kteří se starají o servis provozovaných vozidel...,pokud chtějí přivést Evropu do ekonomického krachu, tak v tom mohou pokračovat, anebo si lidé řeknou dost a přestanou takovou elitu volit.
Josef L
Josef L
Američané jsou v průměru jednodušší lidé a spočítat si veškeré klady a zápory je pro ně docela oříšek. Navíc nabíječky nejsou zase na každém kroku a jsou trasy, kde na ně řidič nenarazí, tedy s nabíjením na cestách to je někde bída a klidně ujedete stovky kilometrů bez nabíječky. V USA je běžná cesta 300-500 km, ty vzdálenosti jsou prostě velké a chápu, že to někdo vyzkouší a když mu to nesedne, vrátí auto a koupí si zpět spalovák, na tom není nic špatného.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze