ČEZ dnes spustil svou jubilejní 300. nabíjecí stanici, kterou už teď najdete v naší mapě nabíjecích stanic. Stalo se tak v Nymburce u obchodního domu Kaufland, a to za účasti významných hostů. Mezi nimi byl ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, ředitel ČEZu Daniel Beneš, starosta Nymburka či tisková mluvčí Kauflandu. Ministr Havlíček přislíbil investice přesahující 20 miliard do rozvoje sítě nabíjecích stanic v Česku v následujících letech, ředitel ČEZu pak oznámil cíl provozovat více než 1 000 nabíjecích stanic do roku 2025. V současné době má ČEZ 600 přípojných bodů, je tak největším provozovatelem sítě nabíjecích stanic nejen v Česku, ale i ve střední Evropě. Celkový instalovaný výkon dobíjecích bodů v síti ČEZ činí přes 18 tisíc kW, což je např. ekvivalent středně velké vodní elektrárny zásobující bezemisní elektřinou domácnosti 50tisícového města. Vzhledem k tomu, že po českých silnicích jezdí zatím necelých 8 000 elektromobilů, je kapacita nabíjecí sítě už teď dostatečná a dochází dále k prudké výstavbě nových stanic.
Navzdory pandemickým omezením očekává ČEZ letos prolomení hranice 3 milionů kWh odebraných v síti nabíjecích stanic. Stále rostoucí poptávku po veřejném dobíjení přitom už dnes plně zvládnou pokrýt jen lokality se dvěma a více stanicemi. Hlavní tíhu provozu nesou rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB ČR. Ty dnes tvoří více než 80% sítě ČEZ a umožňují nabíjet výkonem až 50 kW všechny typy elektromobilů. Do budoucna také chce ČEZ cíleně zaměřovat na výstavbu stojanů o vyšších výkonech, které dokážou dobít elektromobily ještě rychleji. Už v letošním roce se tak dočkáme prvních ultra-rychlých stanic s výkonem přes 150 kW v síti ČEZ. Některé budou instalovány místo již stávajících 50kW stojanů, některé na zcela nových místech.
Jubilejní nabíjecí stanice je významná svým pořadovým číslem, nikoliv však technologií. Jde o standardní rychlonabíjecí stanici ABB s maximálním výkonem 50 kW, kterých po Česku najdeme již stovky, v Nymburce je však první. Samozřejmě nechybí také možnost AC nabíjení 22 kW, a to zdarma jako u ostatních obchodního domů Kaufland s nabíjecími stanicemi ČEZ.
V regionu na pomezí středních a východních Čech je v provozu celkem jedenáct veřejných dobíjecích stojanů ČEZ. Kromě Nymburka také v Kolíně, Ovčárech, Cerhenicích a u dálnice D11 ve Vrbové Lhotě a Choťánkách. Dohromady provozuje ČEZ ve Středočeském kraji 47 stojanů, z toho 40 rychlodobíjecích.
Pořád je v ČR mnoho míst kde není žádná nabíječka a naopak stačí tam kde je to na nic.
Nebo jak píše výše, na dálnicích a silnicích 1. třídy by měly být minimálně 150 kW nabíječky.
Srandovní je taky jak nazývají nabíječky. Ty 50 kW jsou rychlonabíječeky a ty co mají víc tak "ultranabíječky"! To je tak směšný. Přitom víc jak 150 nikde nemají a Tesla už před 10 lety začínala na 120 kW. A dnes na verzi 3 s výkonem 250 kW.
To jsem zvědavý jak bude ČEZ nazývat nabíječku až jednou za 20 let postaví 200 kW? Nějak mi dochází přípony :-)
ČEZ je směšný lidi v něm absolutně nepoužívají mozek. Jen hrabat dotace to umí.
A ještě co se týká placení. To je taky kapitola sama pro sebe - směšná. Každý 3 měsíce to mění člověk nikdy neví jak to vlastně bude.
Je to složitý jak krava se vyznat jsou cenu vlastně článek bude platit.
Teď ty jejich balíčky jsou to nejhorší co udělají. Vracejí se 10 let do minulosti.
Přesně ve stylu bereme dotace a pro lidi "proč to dělat jednoduše když to jde složité"!
Já ha ha ať se lidi v tom nevyznaji a platí víc. Nebo ať prostě u nás nenabiji my to přeci nechceme, nepotřebujeme, protože jsme shrabli dotace.
Proč to neudělat jednoduše např. Jednu cenu pouze za kWh různou na DC, AC plus "pár"haléřů za stání po např 2 hodinách.
Ne, místo toho udělali co nejsložitější systém a co nejdražší aby tomu lidi nerozuměli a mohli obhájit sebrané dotace.
Co mi to jen připomíná? Jojo Opencard za 1,5 miliardy od Béma a stejná a lepší funkce za 35 mil. lítačka! Asi tak to u ČEZ funguje stáje bohužel.
Je to hnus velebnosti.