Audi na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem přichystalo pro všechny návštěvníky zajímavou podívanou zahrnující koncepční modely i ostré vozy, které slibují nevšední řidičský zážitek.
Největší pozornost zcela jistě budí velký offroadový model AI:TRAIL quattro, který je tak impozantní a nevšední, že jsme mu věnovali celý článek. Tento koncept představuje možnou alternativu, jak jezdit ve volné přírodě a přitom se chovat šetrně vůči životnímu prostředí. Vůz je koncipován především k jízdě ve velice náročném terénu a demonstruje řadu inovativních vychytávek, které jsou jako vytržené ze sci-fi románu.
AI:TRAIL quattro je čtvrtým ze série futuristických konceptů, které v poslední době Audi odhalilo. Jedním z nich bylo i městské vozítko AI:ME, které se představilo již v Šanghaji a nyní je k vidění i ve Frankfurtu. Jedná se o koncept autonomního městského vozu, který je určen především do velkých světových metropolí. Automobil si zakládá na tom, aby cestujícím co nejvíce zkrátil čekání, kvůli kterému se může posádka vozu začít nudit.
Audi počítá, že jak AI:ME, tak i další futuristické koncepty jsou předzvěstí vozů, které budou silně individualizované a zákazník si je bude moci od automobilky pouze pronajmout na určitý časový úsek přesně dle svých potřeb.
Zapomeňme však na vize a pojďme se podívat na vystavované modely, které se drží přeci jen trochu více při zemi. Jedním z nich je E-tron 55, elektrické SUV, o kterém si můžete udělat ten nejlepší obrázek prostřednictvím našeho podrobného testu.
Dalším modelem, kterým Audi zvedá ve Frankfurtu adrenalin, je RS 6 Avant, který byl vybaven lehkou elektrickou výpomocí v podobě mild hybridního ústrojí MHEV. To nabízí výkon 441 kW a zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině za 3,6 sekundy. Jeho maximální rychlost je omezena na 250 kilometrů v hodině, ovšem tuto hodnotu lze zvýšit s nejrůznějšími dynamickými balíčky.
Komu by se RS 6 nezamlouvala, může se pokochat dalším mild hybridním sportovním vozem v podobě RS 7. Automobil, který by se měl dostat na trh koncem tohoto roku, nabízí stejně jako RS 6 výkon 441 kW a maximální rychlost 250 km/h, kterou lze taktéž navyšovat v rámci dynamických balíčků.
A aby adrenalinu nebylo málo, Audi svou přehlídku rychlosti završuje čistě elektrickou studií, kterou je PB18 e-tron. Skutečně unikátní vize elektrického sportovního vozu budoucnosti přináší 150 kW na přední nápravu, 350 kW na zadní a maximální točivý moment až 830 Nm. Díky tomu má vůz akceleraci z 0 na 100 za méně než 2 sekundy.
To však není to jediné, čím tento koncept zaujme. Za pozornost stojí i kapalinou chlazená solid-state baterie o kapacitě 95 kWh, díky které má vůz dojezd až 500 kilometrů a která může být plně nabita již za 15 minut.