Audi se vydává vstříc budoucnosti mimo zpevněné cesty

Audi se vydává vstříc budoucnosti mimo zpevněné cesty
  • Monstrózní offroad AI:TRAIL byl stvořen k překonávání překážek
  • Nabízí celou řadu netradičních technických řešení
  • A skutečně unikátní design

Offroad je velice originálním způsobem, jak prozkoumávat přírodu a přitom být v relativním pohodlí. Asi se shodneme na tom, že většina osob vlastnících offroad má ráda přírodu, ale zároveň můžeme říci, že příroda nemá moc ráda offroady, které si z uhlíkové stopy nedělají příliš těžkou hlavu. Změnu by mohlo přinést Audi, které na autosalonu ve Frankfurtu ukazuje koncept stvořený pro cestování přírodou s nulovými emisemi.

Audi AI Trail final

Audi AI:TRAIL quattro je ztělesněním touhy překonávat nepřekonatelné a ukázkou toho, že to jde i s elektrickým pohonem. Kombinuje v sobě funkci automatizované jízdy s vynikající průchodností terénem. K tomu mu slouží čtveřice elektromotorů, systém pro asistovanou a automatizovanou jízdu a trvalý pohon všech čtyř kol quattro.

Na délku měří 4,15 metrů a sahá do výšky 2,15 metrů. Těmito obřími rozměry jasně ukazuje svůj potenciál v terénu. Na drsném vzhledu mu přidávají také obrovská 22" kola s pneumatikami o vnějším průměru 850 mm. Světlá výška je 34 centimetrů, díky čemuž je brodivost vozidla více než půl metru.

Audi AI:TRAIL quattro

Kabina vozu nabízí prostor pro čtyři cestující, kteří z ní mají díky výraznému prosklení nádherný výhled do všech stran. Uvnitř kabiny se ukrývá vše, co ke své výpravě potřebuje správný dobrodruh, od dostatečného zabezpečení tuhosti a pevnosti konstrukce kabiny až po snadné a jednoduché ovládání všech prvků vozu. Těch však není moc. Volant, pedály a několik tlačítek doplňujících chytrý telefon. Nic víc není k ovládání AI:TRAILu zapotřebí.

Velice netradiční je i řešení osvětlení před vozem, který má kromě LED sloupků k dispozici také dva drony, které létají nad automobilem a osvětlují mu cestu. Zároveň přenášejí videozáznam na zařízení řidiče, který tak vidí vše, co dron. Tato zařízení pak lze využívat i v momentě, kdy automobil stojí na místě.

Největší pozornost byla díky povaze vozu věnována dojezdu. Jeho akumulátory mu na jediné nabití poskytují dojezd 400 až 500 kilometrů na silnici a v nenáročném terénu. Při jízdě ve skutečném terénu se dojezd vyšplhá nanejvýše na 250 kilometrů, a to kvůli značnému výdeji energie při zdolávání těžkých terénních překážek.

Nejvyšší rychlost na silnici byla omezena na 130 km/h. Audi AI:TRAIL quattro však není žádný slaboch a může se pochlubit výkonem 320 kW a maximálním točivým momentem 1 000 Nm. Zkrátka vůz ideální v případě apokalypsy, popřípadě milujete-li projížďky skutečným terénem a zároveň vám záleží na životním prostředí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze