Nabídku horké novinky mladoboleslavské automobilky, Škody Elroq, obohatily dvě nové položky. Především motorizace Elroq 60 s baterií 63/59 kWh (brutto/netto) a motorem o výkonu 204 k/310 Nm. Jde tedy o vrcholné provedení agregátu APP310 a Elroq 60 s ním pokoří stovku z klidu za 8,5 s, tedy o půl sekundy rychleji oproti startovnímu Elroqu 50, při stejné maximálce 160 km/h. Příplatek oproti motorizaci 50 byl vypočítán na 83 tisíc korun, cena tedy začíná na částce 882 000 Kč. Elroq 60 za ně dojede podle WLTP o 53 km dále než Elroq 50 (430 vs. 377 km) při stejné normované spotřebě 15,7 kWh/100 km. Nabíjí se také příkonem až 165 kW (oproti 145 kW), takže se i s větší baterií nabije z 10 na 80 % SoC o minutu rychleji, tedy za 24 minut.
Druhou novinkou je premiéra nové, vrcholné výbavové linie Sportline, přičemž právě motorizace 60 je aktuálně jediná, kterou lze objednat do všech tří nabízených linií Essence, Selection a Sportline. Oblíbená linie nabídne ztužený a snížený podvozek (vpředu -15 mm, vzadu -10 mm) s progresivním řízením, specifický exteriér s odlišnými nárazníky a lesklými černými doplňky. Příplatek oproti výbavě Selection činí podle motorizace od 64 do 80 tisíc, za Elroq 60 Sportline tedy zaplatíte nejméně 1 012 000 Kč, za Elroq 85 Sportline potom 1 112 000 Kč.
Oproti verzi Selection, který jsme už podrobně popsali, přidává výbava Sportline do standardu 20" kola, která jsou pro motorizaci 85 nestejné šířky vpředu a vzadu, částečně kožený interiér, sportovní sedadla s integrovanými opěrkami, sportovní volant, akustická přední skla a zatmavený proužek na horním okraji čelního, maticové světlomety, boční airbagy vzadu, elektronické dětské pojistky, ADAS 1.6 s adaptivním tempomatem a vedením v pruhu, bezklíčový přístup, jednopedálové ovládání a dvojitou, chlazenou indukční nabíječku mobilů.
V průběhu letošního roku se přidá i další motorizace Elroq 85× s pohonem všech kol.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) 60
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 901 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 63 kWh (59 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 165 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 430 km |
Cena od | 882 000 Kč |
Prosím, máte ty dojezd při WLTP v článku dobře? Když je norma 15,7 kWh při kapacitě 59 kWh, tak mně to dělá 375km. Jak to může být 430km?