Výrobci automobilů dnes už neřeší jen otázku, jak co nejlépe vyladit jejich nový model, ale zabývají se dopravou jako takovou, a to nejen na povrchu, ale celou problematiku řeší i více do hloubky. Prakticky každá automobilka má dnes nějakou svou vizi, kde minimálně slova jako carsharing, elektrifikace nebo autonomní řízení uslyšíte. Často se ve vizích objevuje i pojem smart cities neboli chytrá města.
Na kongresu Smart City Expo 2017 bude automobilka SEAT představovat své nejnovější řešení ve světě mobility. O co půjde? V první řadě SEAT na kongresu ukáže koncepční vůz Leon Cristobal, nejbezpečnější vozidlo v historii značky. Označení nese podle svatého patrona řidičů a cestovatelů. Má se jednat o anděla strážného, v němž se soustředí na nejvyspělejší funkce automobilové a bezpečnostní techniky s cílem minimalizovat výskyt nejčastějších příčin nehod, které lze připsat lidskému faktoru. Mezi tyto funkce patří například Drive Coach, který aktivuje bezpečnostní upozornění a minimalizuje rozptylování pozornosti řidiče, nebo Black Box, černá skříňka, jež za jízdy zaznamenává data a fotografie, které v případě nehody odešle do vybraného chytrého telefonu.
SEAT Metropolis:Lab Barcelona navíc zveřejní výsledky prvního projektu, na němž pracuje od založení laboratoře v dubnu 2017 s cílem nabídnout řešení pro efektivní mobilitu ve městě. V rámci projektu vznikla aplikace zaměřená na vylepšování mobility v Barceloně. Mezi její funkce patří zobrazování míst, v nichž probíhají stavební práce, které by mohly negativně ovlivňovat dopravu, nebo černých bodů v lokalitách s nejvyšší mírou výskytu nehod.
Probíhat bude i soutěž pro studenty oboru robotika organizovaná centrem CARNET. To ocení talentované mladé lidi a umožní účastníkům vývoj zcela autonomních jízdních funkcí.
Na mnohaměsíčních přípravách této iniciativy se kromě organizátorů podíleli také studenti. Akce se uskuteční během kongresu Smart City Expo a zúčastní se jí více než 50 studentů oboru robotika z devíti univerzit. Projekt usiluje o vývoj softwaru, který umožní automatizovanou jízdu modelu ve zmenšeném měřítku na uzavřeném okruhu.
Poznatky z tohoto vývoje lze využít pro vytváření algoritmů pro autonomní jízdu v reálném čase. Studenti se tak mohou podílet na vytváření tohoto konceptu budoucí mobility.
Zdroj: tisková zpráva