Pan Miroslav Plíhal je jedním z prvních zákazníků, kteří si svůj vůz Tesla vyzvedávali v Praze. Zajímavé je, že je pilotem rally, u kterého by se tak nějak čekalo, že i v běžném provozu bude jezdit nadupaným vozem se spalovacím motorem, místo toho ale volí elektromobil. Tak si pojďme popovídat o jeho zkušenostech s elektromobily i o výběru toho nového.
Zaslechl jsem informaci, že jste jezdil s Volkswagenem e-Golf, takže zkušenosti s elektromobily už máte?
Ano, měl jsem e-Golfa a pět let máme Teslu Model S, takže i se značkou Tesla mám zkušenosti.
Který vůz si budete přebírat dnes?
Teď si přebírám Model 3, verzi Long Range AWD, tedy 4×4.
Takže čtyřkolku s dlouhým dojezdem, ale ne Performance?
Přesně tak, je to kvůli tomu, že to bylo zase o trochu více peněz, ale hlavně by cena byla vyšší, než je podmínka dotace, která je omezena do 1 250 000 Kč bez DPH.
Elektromobil byl tedy jasná volba, ale proč jste se rozhodl zrovna pro tento? Uvažoval jste i o jiném voze?
Ano, řešil jsem elektromobil, protože ta dynamika a ticho se mi líbí. Zkoušel jsem se dívat po všech autech a největší konkurent tam byl Volkswagen ID.3, který jsem si také předobjednal, ale po vidění živě jsem se zase vrátil k Tesle, protože to, co Volkswagen nabízí, neodpovídá ceně. Jde o parametry dojezdu a pohonu – ID.3 je pouze zadokolka – i zpracování uvnitř. Lidé si v tomto stěžují na Teslu, ale Volkswagen má vše v textilu a područky řidiče a spolujezdce jsou jak v dodávce. Takže přímo po představení jsem jel sem do Tesly, sedl jsem si do „Trojky“ a rozhodl jsem se pro ni. Bylo to i z toho důvodu, že jsem už dlouho čekal na „Trojku“, tak jsem se podíval i po konkurenci, ale zase jsem se vrátil k Tesle.
Kdy jste tu Teslu závazně objednal? Jak dlouho od objednání jste čekal?
Objednával jsem to buď devátého, nebo desátého ledna, takže jsem čekal dva měsíce.
To je opravdu rychlé, myslel jsem, že teď si auta přebírají lidé, kteří už měli rezervaci udělanou mnohem dříve.
Funguje to jinak: oni auta vyrábí na sklad a vozí to sem do Evropy. Těch variant mají tak málo, že když nějaké auto není spárované s objednávkou, tak k němu dopárují objednávku s požadavkem na shodnou variantu. Takže v době objednávky už je třeba vaše auto vyrobené a když si ho objednáte, tak máte hotovou skladovku někde na moři. Vědí, jaké varianty jsou žádané, snaží se dělat na sklad právě ty. Kamarád si objednával Peugeot 208 a čekal půl roku, zatímco já jsem čekal na auto z Ameriky dva měsíce, to není špatné.
Teď jste jeden z prvních zákazníků, kteří si auto vyzvedávají v Praze?
Ano, první Teslu jsme vyzvedávali v Tillburgu, což byla také zajímavá zkušenost. Nejprve nám řekli, že nám nedají SPZ, tak jsme pro ni jeli s „plaťákem“, ale nakonec nám ji dali, tak jsme s ní přijeli po vlastní ose a hned si vyzkoušeli dojezd. Teď je to mnohem jednodušší, protože to mám kousek. I ten servis zde je příjemný, protože jsme dříve jezdili do Vídně nebo do Berlína a Praha je super.
Moc Vám děkuji za rozhovor a přeji Vám spoustu šťastných kilometrů s novou Teslou!
Tesla Model 3 se vám bude líbit, jen se na ní nesmíte dívat pouze jako na auto
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |