Na jih Čech rychleji, ČD nasadí Pendolino na trať z Prahy do Českých Budějovic

3
Na jih Čech rychleji, ČD nasadí Pendolino na trať z Prahy do Českých Budějovic
Fotografie: České dráhy
  • České dráhy nasazují od 31. srpna Pendolino na dálkový spoj Jižní expres mezi Prahou a Českými Budějovicemi
  • Díky modernizaci trati a naklápěcí technologii překoná Pendolino poprvé v běžném provozu rychlostní limit 160 km/h
  • Nové spojení zkrátí jízdní dobu až o 11 minut a nabídne komfortní výbavu včetně Wi-Fi, zásuvek a bistra

České dráhy spouštějí od konce srpna pravidelný provoz vysokorychlostní jednotky Pendolino na trati z Prahy do Českých Budějovic. Poprvé v historii tuzemské železnice tak bude v rámci běžného provozu překonána rychlost 160 km/h. Díky modernizaci IV. železničního koridoru a technologii naklápěcí vozové skříně nabídne spoj nejen vyšší rychlost, ale i komfortní cestování.

Česká železnice se bude v následujících letech zrychlovat a České dráhy jsou na to připraveny. Jsem rád, že je to právě Pendolino, jeden ze symbolů moderní železnice u nás, které poprvé v běžném provozu s cestujícími bude překonávat rychlost 160 km/h. Díky jeho výkonu a unikátní technologii naklápěcí skříně přineseme cestujícím mezi Prahou a Českými Budějovicemi nejen vyšší rychlost a kratší cestovní dobu, ale i špičkový komfort a služby na palubě,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Pendolino bude jezdit jako spoj IC 591 ve směru z Prahy každý den ve 20:27 a do Českých Budějovic dorazí ve 22:02. V opačném směru vyrazí vlak IC 590 z Budějovic v 5:59 a v Praze bude v 7:29. Cesta nově zabere přibližně 1 hodinu a 33 minut – tedy o 7 minut méně směrem na jih a o 11 minut méně směrem do hlavního města.

Souprava Pendolino nabídne nejen rychlost, ale i pohodlí – cestující ocení Wi-Fi, klimatizaci, elektrické zásuvky, tichý oddíl, dětské kino nebo palubní bistro. Vlak s kapacitou 327 míst je vybaven 16 hnanými nápravami, dosahuje výkonu 4 000 kW a maximální provozní rychlosti 200 km/h.

Trať mezi Prahou a Českými Budějovicemi prochází v posledních letech rozsáhlou modernizací, která má za cíl zvýšit maximální rychlost a zkrátit jízdní dobu mezi Prahou a Budějovicemi pod 2 hodiny. V loňském roce jsme na Táborsku za pomocí rychlovlaku úspěšně testovali rychlost až 200 km/h. Naklápěcí jednotku Pendolino měla za tímto účelem Správa železnic půjčenou od Českých drah. Nyní tedy dochází k zavedení pravidelného provozu: Pendolino začne jezdit denně jako Jižní expres mezi Prahou a Českými Budějovicemi, čímž se jízdní doba zkrátí o 7 minut, respektive o 11 minut směrem do Prahy,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Díky tomu, že bude Pendolino provozované v rámci dálkové linky Jižní expres, která doposud fungovala ve formě klasických rychlíkových jednotek, vzniká přímé spojení Ostrava – Olomouc – Praha – České Budějovice bez nutnosti přestupu.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Pendolino už by mělo jít spíš na regionální tratě. Je přes 20 let staré, zastaralost už je na něm nejen vidět, ale i cítit. Sem tam vibrují kardany a celkově je uvnitř dost hlučné.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze